Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

Nepřímé vazby: Tematické vazby
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2019-2023


Nepřímé vazby spadající pod cíl: 7 Základní umělecké školy
Základní umělecké vzdělávání primárně slouží k rozvoji uměleckého talentu a nemělo by nahrazovat činnost
zařízení pro zájmové vzdělávání. Celkový počet žáků v základních uměleckých školách (dále jen
„ZUŠ“) od roku 2005/2006 neustále pravidelně roste. Kapacity ZUŠ v jednotlivých krajích vyjádřené jako
podíl kapacit na populaci ve věku 6–18 let však vykazují výrazné rozdíly (od 15 % v Ústeckém kraji po 29 %
v Karlovarském kraji, přičemž průměrný podíl napříč kraji činí 20 %). Vzhledem k těmto důvodům, jakož
i vzhledem k primárnímu zaměření ZUŠ není žádoucí další nárůst kapacity ZUŠ v krajích, ve kterých je
podíl nabízených kapacit ZUŠ na populaci ve věku 6–18 let v porovnání s ostatními kraji nadprůměrný.

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání


Zvolit jiný cílshow

regionální

7 Základní umělecké školy
Základní umělecké vzdělávání primárně slouží k rozvoji uměleckého talentu a nemělo by nahrazovat činnost
zařízení pro zájmové vzdělávání. Celkový počet žáků v základních uměleckých školách (dále jen
„ZUŠ“) od roku 2005/2006 neustále pravidelně roste. Kapacity ZUŠ v jednotlivých krajích vyjádřené jako
podíl kapacit na populaci ve věku 6–18 let však vykazují výrazné rozdíly (od 15 % v Ústeckém kraji po 29 %
v Karlovarském kraji, přičemž průměrný podíl napříč kraji činí 20 %). Vzhledem k těmto důvodům, jakož
i vzhledem k primárnímu zaměření ZUŠ není žádoucí další nárůst kapacity ZUŠ v krajích, ve kterých je
podíl nabízených kapacit ZUŠ na populaci ve věku 6–18 let v porovnání s ostatními kraji nadprůměrný.

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2020-2024 (Liberecký kraj)
Strategie prevence a snižování škod spojených se závislostním chováním v Olomouckém kraji 2023-2026 (Olomoucký kraj)
Krajský akční plán III Praha (2023) (hl.m. PRAHA)
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hl. m. Prahy 2020-2024 (hl.m. PRAHA)

oblastní

7 Základní umělecké školy
Základní umělecké vzdělávání primárně slouží k rozvoji uměleckého talentu a nemělo by nahrazovat činnost
zařízení pro zájmové vzdělávání. Celkový počet žáků v základních uměleckých školách (dále jen
„ZUŠ“) od roku 2005/2006 neustále pravidelně roste. Kapacity ZUŠ v jednotlivých krajích vyjádřené jako
podíl kapacit na populaci ve věku 6–18 let však vykazují výrazné rozdíly (od 15 % v Ústeckém kraji po 29 %
v Karlovarském kraji, přičemž průměrný podíl napříč kraji činí 20 %). Vzhledem k těmto důvodům, jakož
i vzhledem k primárnímu zaměření ZUŠ není žádoucí další nárůst kapacity ZUŠ v krajích, ve kterých je
podíl nabízených kapacit ZUŠ na populaci ve věku 6–18 let v porovnání s ostatními kraji nadprůměrný.


místní

7 Základní umělecké školy
Základní umělecké vzdělávání primárně slouží k rozvoji uměleckého talentu a nemělo by nahrazovat činnost
zařízení pro zájmové vzdělávání. Celkový počet žáků v základních uměleckých školách (dále jen
„ZUŠ“) od roku 2005/2006 neustále pravidelně roste. Kapacity ZUŠ v jednotlivých krajích vyjádřené jako
podíl kapacit na populaci ve věku 6–18 let však vykazují výrazné rozdíly (od 15 % v Ústeckém kraji po 29 %
v Karlovarském kraji, přičemž průměrný podíl napříč kraji činí 20 %). Vzhledem k těmto důvodům, jakož
i vzhledem k primárnímu zaměření ZUŠ není žádoucí další nárůst kapacity ZUŠ v krajích, ve kterých je
podíl nabízených kapacit ZUŠ na populaci ve věku 6–18 let v porovnání s ostatními kraji nadprůměrný.

Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro správní obvod obce s rozšířenou působností Louny 2018-2023 (Louny)