Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Hlavní úkol"

Rozbalit detaily

Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané MŠMT 2014-2020

1. Identifikace, rozvoje a uplatnění nadání:

1.1 aktivně vyhledávat a vytvářet příležitosti k identifikaci, rozvoji a uplatnění všech typů nadání bez ohledu na věk od předškolního až k celoživotnímu vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

1.2 poskytovat kontinuální systematickou podporu identifikace, rozvoje a uplatnění nadání
v oblasti formálního, zájmového i neformálního vzdělávání na všech úrovních od předškolní až po vysokoškolskou

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

1.3 systematicky využívat všech dostupných možností a pobídek k zavádění a podporování aktivit podílejících se nebo na ně přímo zaměřených na využití potenciálu nadaných v ČR

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2. Odborné kompetence a vzájemná spolupráce aktérů podílejících se na rozvoji nadání a na péči o nadané

2.1 zajistit, aby osoby na jednotlivých úrovních systému měly potřebné znalosti a dovednosti pro plnění své role

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.2 aktivně vyhledávat a vytvářet příležitosti pro vzájemnou spolupráci aktérů podílejících se na rozvoji nadání a péči o nadané na úrovni resortní i meziresortní

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.3 prohloubit spolupráci s vysokými školami, Akademií věd a dalšími vědecko-výzkumnými institucemi

Deskriptory:
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů

2.4 nabídnout odborným pracovníkům samospráv na úrovni obcí i krajů možnost rozvoje jejich profesních kompetencí v oblasti podpory nadání a péče o nadané a zajistit naplnění této nabídky

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3. právní předpisy vztahujících se k podpoře rozvoje nadání a péče o nadané

3.1 úpravou právních předpisů dosáhnout stavu, kdy bude všem dětem, žákům a studentům včetně nadaných zajištěna podpora maximálního rozvoje a uplatnění jejich potenciálu

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.2 vytvořit pedagogům lepší podmínky pro práci s nadanými

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.3 vytvořit na škole pozici koordinátora pro podporu nadání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.4 vytvořit ve středisku volného času pozici koordinátora pro podporu nadání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4. zveřejňování relevantních informací, mezinárodní spolupráce a realizace výzkumů týkajících se rozvoje nadání a péče o nadané

4.1 zajistit snadnou dostupnost validních informací pro odbornou i laickou veřejnost včetně jejich medializace a aktivně šířit relevantní informace k potenciálním cílovým skupinám

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4.2 prohloubit mezinárodní spolupráci

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4.3 sledovat zahraniční výzkumy a strategické dokumenty

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4.4 aktivně podporovat domácí výzkum a vývoj a využívat jejich výsledků jak v praxi, tak při tvorbě strategických dokumentů

Deskriptory:
VI.f lidské zdroje VaV

5. Monitorování a evaluace

5.1 do strategických i operativních dokumentů resortů podílejících se na systému podpory nadání zahrnovat dlouhodobé i krátkodobé cíle z této oblasti, a to včetně dohodnutých indikátorů a kritérií jejich naplňování

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.2 průběžně monitorovat fungování jednotlivých složek systému i systému jako celku

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.3 vytvářet a ověřovat evaluační kritéria pro všechny hlavní typy aktivit a aktérů

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.4 využít pro monitorování a evaluaci výsledky národních a mezinárodních šetření a výzkumů, testování ČŠI, základní kvantitativní ukazatele ze statistických zjišťování MŠMT a další dostupné zdroje informací, které postihují stav a vývoj našeho vzdělávacího systému

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.5 průběžným a systematickým prováděním evaluace systému podle nastavených kritérií zajišťovat jeho inovaci a aktivně ovlivňovat vzdělávací politiku v oblasti identifikace, podpory a uplatnění nadání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

6. Koordinace

6.1 vytvořit výše popsaný systém podpory rozvoje nadání a péče o nadané včetně personálního a materiálního zázemí pro zajištění jeho koordinačních funkcí

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

6.2 nabízet metodickou pomoc při koordinaci podpory rozvoje nadání a péče o nadané na krajské, lokální a místní úrovni s využitím již existujících struktur a institucí

Deskriptory:
VI. Vzdělávání