Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Hlavní úkol"

Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané MŠMT 2014-2020

Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané MŠMT 2014-2020
1.Identifikace, rozvoje a uplatnění nadání:
1.1aktivně vyhledávat a vytvářet příležitosti k identifikaci, rozvoji a uplatnění všech typů nadání bez ohledu na věk od předškolního až k celoživotnímu vzdělávání
1.2poskytovat kontinuální systematickou podporu identifikace, rozvoje a uplatnění nadání
v oblasti formálního, zájmového i neformálního vzdělávání na všech úrovních od předškolní až po vysokoškolskou
1.3systematicky využívat všech dostupných možností a pobídek k zavádění a podporování aktivit podílejících se nebo na ně přímo zaměřených na využití potenciálu nadaných v ČR
2.Odborné kompetence a vzájemná spolupráce aktérů podílejících se na rozvoji nadání a na péči o nadané
2.1zajistit, aby osoby na jednotlivých úrovních systému měly potřebné znalosti a dovednosti pro plnění své role
2.2aktivně vyhledávat a vytvářet příležitosti pro vzájemnou spolupráci aktérů podílejících se na rozvoji nadání a péči o nadané na úrovni resortní i meziresortní
2.3prohloubit spolupráci s vysokými školami, Akademií věd a dalšími vědecko-výzkumnými institucemi
2.4nabídnout odborným pracovníkům samospráv na úrovni obcí i krajů možnost rozvoje jejich profesních kompetencí v oblasti podpory nadání a péče o nadané a zajistit naplnění této nabídky
3.právní předpisy vztahujících se k podpoře rozvoje nadání a péče o nadané
3.1úpravou právních předpisů dosáhnout stavu, kdy bude všem dětem, žákům a studentům včetně nadaných zajištěna podpora maximálního rozvoje a uplatnění jejich potenciálu
3.2vytvořit pedagogům lepší podmínky pro práci s nadanými
3.3vytvořit na škole pozici koordinátora pro podporu nadání
3.4vytvořit ve středisku volného času pozici koordinátora pro podporu nadání
4.zveřejňování relevantních informací, mezinárodní spolupráce a realizace výzkumů týkajících se rozvoje nadání a péče o nadané
4.1zajistit snadnou dostupnost validních informací pro odbornou i laickou veřejnost včetně jejich medializace a aktivně šířit relevantní informace k potenciálním cílovým skupinám
4.2prohloubit mezinárodní spolupráci
4.3sledovat zahraniční výzkumy a strategické dokumenty
4.4aktivně podporovat domácí výzkum a vývoj a využívat jejich výsledků jak v praxi, tak při tvorbě strategických dokumentů
5.Monitorování a evaluace
5.1do strategických i operativních dokumentů resortů podílejících se na systému podpory nadání zahrnovat dlouhodobé i krátkodobé cíle z této oblasti, a to včetně dohodnutých indikátorů a kritérií jejich naplňování
5.2průběžně monitorovat fungování jednotlivých složek systému i systému jako celku
5.3vytvářet a ověřovat evaluační kritéria pro všechny hlavní typy aktivit a aktérů
5.4využít pro monitorování a evaluaci výsledky národních a mezinárodních šetření a výzkumů, testování ČŠI, základní kvantitativní ukazatele ze statistických zjišťování MŠMT a další dostupné zdroje informací, které postihují stav a vývoj našeho vzdělávacího systému
5.5průběžným a systematickým prováděním evaluace systému podle nastavených kritérií zajišťovat jeho inovaci a aktivně ovlivňovat vzdělávací politiku v oblasti identifikace, podpory a uplatnění nadání
6.Koordinace
6.1vytvořit výše popsaný systém podpory rozvoje nadání a péče o nadané včetně personálního a materiálního zázemí pro zajištění jeho koordinačních funkcí
6.2nabízet metodickou pomoc při koordinaci podpory rozvoje nadání a péče o nadané na krajské, lokální a místní úrovni s využitím již existujících struktur a institucí