Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ

Názvy hierarchických úrovní
"Strategický cíl"
1 "Specifický cíl"
1.1 "Opatření"

Rozbalit detaily

Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020

Zvýšení úrovně digitální gramotnosti zaměstnaných a nezaměstnaných osob na úroveň potřebnou pro efektivní využívání digitálních technologií a na úroveň uplatnitelnou na trhu práce.

Zvýšení úrovně přenositelných digitálních kompetencí zaměstnaných a nezaměstnaných osob v ČR prostřednictvím individuálního vzdělávání.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
Podpora individuálního vzdělávání zaměstnaných a nezaměstnaných osob v přenositelných digitálních kompetencích.

Zvýšení motivace zaměstnaných a nezaměstnaných osob k využívání digitálních technologií pro zvyšování své adaptability a zaměstnatelnosti.

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
Identifikace nezaměstnaných osob ohrožených digitálním vyloučením na motivačních aktivitách.
Podpora fyzického přístupu k digitálním technologiím.

Zvýšení úrovně digitálních kompetencí nezaměstnaných osob v ČR prostřednictvím rekvalifikačních kurzů, praxí a stáží.

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
Realizace doplňkových rekvalifikačních kurzů zaměřených na přenositelné digitální kompetence.
Realizace kurzů zaměřených na specifické digitální kompetence.
Podpora účasti osob ohrožených na praxích a odborných stážích.

Přizpůsobení poskytování rekvalifikačních kurzů možnostem nezaměstnaných a potřebám nezaměstnaných.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
Rozvoj digitálních kompetencí pracovníků institucí služeb zaměstnanosti .
Zavedení nástroje pro podporu cíleného rozvoje digitální gramotnosti.

Zvýšení schopnosti MSP a OSVČ využít potenciál digitálních technologií pro podnikání a zvyšování konkurenceschopnosti.

Zvýšení úrovně specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí pracovníků MSP a OSVČ.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
Podpora vzdělávání zaměstnanců MSP a OSVČ ve specifických a nepřenositelných digitálních kompetencích.

Zvýšení motivace MSP a OSVČ k využívání digitálních technologií.

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
Zlepšení informovanosti vedoucích pracovníků MSP a OSVČ o možnostech využívání digitálních technologií v podnikání s důrazem na dobou praxi.
Rozvoj pracovníků IT podpory MSP a OSVČ za účelem zlepšení schopnosti podporovat rozvoj digitálních kompetencí pracovníků.

Zvýšení počtu pracovních míst, která využívají digitální technologie pro práci z domova a na dálku.

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
Podpora zaměstnavatelů při zavádění práce z domova a na dálku prostřednictvím digitálních technologií.
Motivační aktivity zaměřené na zvýšení povědomí zaměstnavatelů o možnostech využití digitálních technologií při práci z domova a na dálku.

Zvýšení schopnosti osob ohrožených sociálním a digitálním vyloučením využít digitální technologie ke zlepšení jejich postavení ve společnosti.

Zvýšit dostupnost digitálních technologií osobám s nízkým sociálním statusem.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.b ohrožené skupiny
Zajištění ekonomických nástrojů na podporu fyzického přístupu osob s nízkým sociálním statusem k digitálním technologiím.
Podpora dostupnosti digitálních center v bezprostředním životním prostoru jedince.

Zvýšit motivaci osob s nízkým sociálním statusem, sociálně nebo digitálně vyloučených k využívání digitálních technologií pro zlepšování jejich postavení ve společnosti.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.a aktivní začleňování
Identifikace jedinců nebo skupin obyvatel digitálně vyloučených či digitálně negramotných.
Cílené informační a motivační kampaně přizpůsobené charakteristice osob či skupin osob digitálně vyloučených nebo negramotných.
Podpora zavádění a využívání komunitně orientovaných elektronických služeb přizpůsobených osobám s nízkou úrovní digitální gramotnosti.

Snížit podíl digitálně vyloučených a digitálně negramotných osob v populaci.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.a aktivní začleňování
Realizace digitálního vzdělávání v sociálně relevantních vzdělávacích kurzech.

Zvýšení schopnosti rodin využívat příležitosti a eliminovat rizika související s ukotvováním digitálních technologií do jejich rodinného, školního i volnočasového prostoru.

Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.a aktivní začleňování
X.d služby pro rodiny a děti
Zvýšení informovanosti rodičů i prarodičů o účinných strategiích mediace.
Zavedení mezigeneračních programů a komunitního učení pro zlepšení dostupnosti digitálního vzdělávání.
Zajištění dostupného poradenství v otázkách bezpečnosti a příležitostí včetně internetového poradenství.

Zvýšení úrovně spolupráce mezi rodinou, školou a volnočasovými institucemi za účelem eliminace rizik a využíváním příležitostí spojených s digitálními technologiemi.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.a aktivní začleňování
Podpora zavádění a využívání digitálních technologií pro posilování spolupráce a otevřené oboustranné komunikace rodiny, školy a volnočasových institucí.
Zvýšení digitální gramotnosti pracovníků institucí volného času.

Zvýšení dostupnosti a přístupnosti elektronických služeb veřejného sektoru pro jednotlivce.

Zvýšení zájmu jednotlivců o využívání elektronických služeb veřejného sektoru.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
Podpora využívání stávajících elektronických služeb veřejného sektoru s důrazem na zvyšování informovanosti veřejnosti.
Podpora přizpůsobování elektronických služeb veřejného sektoru schopnostem a dovednostem občanů.
Podpora zavádění elektronických služeb veřejného sektoru.

Zvýšení úrovně digitální gramotnosti pracovníků veřejného sektoru jako předpokladu pro zvyšování přístupnosti obsahu elektronických služeb veřejného sektoru.

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
Podpora účasti pracovníků veřejného sektoru na individuálním vzdělávání přenositelných digitálních kompetencí.
Podpora vzdělávání pracovníků veřejného sektoru ve specifických a nepřenositelných digitálních kompetencích.

Zavedení opatření, která umožní udržovat potřebnou úroveň digitální gramotnosti pracovníků veřejné správy ovlivňujících podobu a obsah elektronických služeb veřejného sektoru.

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
Začlenění digitální gramotnosti do personálních procesů a kariérního řádu.
Zajištění metodických a informačních podkladů pro cílené vzdělávání potřebných digitálních kompetencí pracovníků veřejné správy.

Zvýšení efektivity a dostupnosti vhodných forem učení a vzdělávání pro získávání digitálních kompetencí v celoživotní perspektivě.

Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání.

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Zavedení nástrojů a podpora využitelnosti stávajících nástrojů pro stanovování vzdělávacích cílů a jejich ověřování v oblasti digitálních kompetencí.
Podpora pro stanovování cílů a obsahu aktivit v oblasti rozvoje motivační a strategické dimenze digitální gramotnosti.

Zvýšení využitelnosti dalšího vzdělávání pro přípravu dospělých, která jim umožní získat komplexní dovednosti pro uplatnění v tzv. digital jobs.

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Návrh a pilotní ověření řešení pro informální učení dospělých, které využije prvky systému dalšího vzdělávání a umožní komplexní rozvoj kompetencí potřebných pro uplatnění v oblasti digital jobs.

Zvýšení využitelnosti digitálních technologií pro individuální informální učení.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Podpora přístupu veřejnosti k otevřeným digitálním informačním a vzdělávacím zdrojům.

Zvýšení dostupnosti relevantních dat pro monitorování a vyhodnocování stavu digitální gramotnosti v jednotlivých prioritních okruzích této strategie.

Deskriptory:
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.g netechnické inovace
Podpora sběru dat, výzkumných šetření a evaluací v oblasti digitální gramotnosti.

Rozvinutí spolupráce se stakeholdery v oblasti digitální gramotnosti.

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.h participace občanů na veřejné správě
Podpora účasti veřejného, podnikatelského a občanského sektoru v uskupeních, která mají vztah k digitální gramotnosti.