..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Priority ČR v agendě vnitřního trhu EU 2021-2025
Nepřímé vazby spadající pod cíl: ČR se bude v rámci národní reformy i nadále snažit především o zjednodušování a zprůhlednění vstupních požadavků u těch profesí, kde uvolnění kritérií bude mít pozitivní dopad na tržní prostředí a spotřebitelské ceny
Zvolit jiný cíl
Deskriptory:
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce
XX.i Evropská unie
Zvolit jiný cíl
Priority ČR v agendě vnitřního trhu EU 2021-2025
1. Zlepšení fungování vnitřního trhu na úrovni EU
2. Zlepšení implementace a vymáhání vnitrotržní legislativy na národní i unijní úrovni. Podávání informací o průběhu a výsledků infringementů v zásadních oblastech
3. Řádně a spolehlivě fungující nástroje pro občany a podnikatele na vnitřním trhu
4. Prosazování pozic ČR při vyjednávání o návrzích v oblasti udržitelné správy a řízení společností a odpovědnosti v dodavatelských řetězcích
5. Zefektivnění insolvenčního řízení v návaznosti na právo EU
6. Podpora volného pohybu zboží a služeb
7. Přizpůsobení všech harmonizačních předpisů Novému legislativnímu rámci, zajištění jejich jednotné implementace a aplikace na vnitrostátní úrovni a provázanosti s evropskými normami
8. Podpora transformace cestovního ruchu
9. Podpora takové podoby novely koordinačních nařízení, která nepřinese disproporční zvýšení administrativní zátěže a povede ke spravedlivější alokaci nákladů na sociální zabezpečení migrujících (zejména přeshraničních) pracovníků
10. Aktivní účast ČR na aktivitách Evropského orgánu pro pracovní záležitosti s cílem prosazovat, podporovat a usnadňovat volný pohyb osob a volný pohyb služeb v rámci EU
11. V rámci přípravy rámcové pozice k legislativnímu návrhu ke zlepšení pracovních podmínek osob poskytujících služby prostřednictvím platforem důkladně a všestranně analyzovat navrženou unijní úpravu z hlediska jejích právních a praktických dopadů
12. Snižování požadavků a správních úkonů v oblasti vysílání pracovníků a zasazení se o digitalizaci a zjednodušení těchto postupů
13. Zajištění efektivní transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady 2018/958 o testu přiměřenosti před přijetím nové právní úpravy povolání
14. Pokračovat v budování Unie kapitálových trhů (CMU) v duchu jejích původních myšlenek
15. Pokračovat v ukončování platnosti bilaterálních investičních dohod, které mají mezi sebou uzavřeny členské státy EU nebo které jsou z hlediska rozhodnutí SDEU ve věci Achmea (C-284/16 ze dne 6. 3. 2018) v rozporu s právem EU
16. Strategický přístup k rozvoji jednotného digitálního trhu
17. Podpora evropské datové ekonomiky (zejména v souvislosti s DGA, plánovaným Data Act a budováním evropských datových prostorů)
18. Rozvoj umělé inteligence
19. Zlepšení provázanosti průmyslové a vnitrotržní politiky
20. Aktivní uchopení a prosazování cílů nového legislativního návrhu Komise, který by měl zajistit rovné soutěžní prostředí pro všechny subjekty působící na vnitřním trhu EU
21. Zlepšení fungování vnitřního trhu v oblasti dopravy
22. Efektivní vymáhání práv spotřebitelů a jasně vymezená pravidla pro ochranu spotřebitele, která budou proveditelná a nevytvoří neopodstatněnou administrativní zátěž
23. Podpora pro maximální využívání nástrojů ochrany průmyslového vlastnictví
24. Podpora ochrany autorských práv
mezinárodní
ČR se bude v rámci národní reformy i nadále snažit především o zjednodušování a zprůhlednění vstupních požadavků u těch profesí, kde uvolnění kritérií bude mít pozitivní dopad na tržní prostředí a spotřebitelské ceny
národní
ČR se bude v rámci národní reformy i nadále snažit především o zjednodušování a zprůhlednění vstupních požadavků u těch profesí, kde uvolnění kritérií bude mít pozitivní dopad na tržní prostředí a spotřebitelské ceny
Národní strategie kybernetické bezpečnosti ČR 2021-2025 (NÚKIB)
2.2 Tvorba spojenců
2.6 Export know-how
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018) (MŽP)
Program eu-INIS 2022 (MV)
Schengenský implementační plán 2023 (MV)
1.1 Kvalita
1.2 Akceschopnost
1.4 EU spolupráce
1.5 Inovace
3.3 EU spolupráce
regionální
ČR se bude v rámci národní reformy i nadále snažit především o zjednodušování a zprůhlednění vstupních požadavků u těch profesí, kde uvolnění kritérií bude mít pozitivní dopad na tržní prostředí a spotřebitelské ceny
Strategie rozvoje Kraje Vysočina 2021-2027 (Kraj Vysočina)
Program rozvoje Plzeňského kraje 2022+ (Plzeňský kraj)
Koncepce rozvoje muzeí v Plzeňském kraji 2012–2017 (Plzeňský kraj)
Strategie rozvoje Libereckého kraje 2021-2027 (Liberecký kraj)
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2021+ (Jihomoravský kraj)
Koncepce rodinné politiky pro všechny generace 2020-2030 (Jihomoravský kraj)
Program rozvoje Karlovarského kraje 2021-2027 (Karlovarský kraj)
7.2 Bezpečnost
Bezpečnostní strategie Karlovarského kraje 2020-2024 (Karlovarský kraj)
Operační program Praha – pól růstu ČR (2014) (hl.m. PRAHA)
Program rozvoje Královéhradeckého kraje 2017-2020 (Královéhradecký kraj)
oblastní
ČR se bude v rámci národní reformy i nadále snažit především o zjednodušování a zprůhlednění vstupních požadavků u těch profesí, kde uvolnění kritérií bude mít pozitivní dopad na tržní prostředí a spotřebitelské ceny
Strategický plán Mikroregionu Kroměřížsko 2011-2021 (mrg. Kroměřížsko)
místní
ČR se bude v rámci národní reformy i nadále snažit především o zjednodušování a zprůhlednění vstupních požadavků u těch profesí, kde uvolnění kritérií bude mít pozitivní dopad na tržní prostředí a spotřebitelské ceny
Strategie města Valašské Klobouky 2030 (2023) (Valašské Klobouky)
Program rozvoje města Varnsdorf 2015-2020 (Varnsdorf)
Strategický plán rozvoje města Poděbrady 2008-2025 (Poděbrady)
9.4 Spolupráce