..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Akční plán pro rok 2022 ke Koncepci vězeňství do roku 2025
Nepřímé vazby spadající pod cíl: Aktivně se podílet na strategii nadřízených organizačních složek při českém předsednictví Radě EU.
Zvolit jiný cíl
Deskriptory:
XX.d vězeňství
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce
Zvolit jiný cíl
Akční plán pro rok 2022 ke Koncepci vězeňství do roku 2025
1. Zvýšení skutečné zaměstnanosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody.
2. Podpora zaměstnávání osob propuštěných z výkonu trestu odnětí svobody.
3. Funkční systém vzdělávání vězněných osob, který je účelně navázán na zaměstnávání vězněných osob a má funkční přesah do období po skončení výkonu trestu odnětí svobody, umožňuje vězněným osobám vzdělávat se v praktických
oborech, které s vysokou pravděpodobností naleznou své uplatnění za branou věznice a zabezpečí vězněné osobě příjem, čímž nemalou měrou přispějí ke snížení recidivy a rizika dluhové pasti.
oborech, které s vysokou pravděpodobností naleznou své uplatnění za branou věznice a zabezpečí vězněné osobě příjem, čímž nemalou měrou přispějí ke snížení recidivy a rizika dluhové pasti.
5. Dosažení stavu, kdy věznice v rámci vnitřní diferenciace zařazují odsouzené podle stupně depravace osobnosti možnosti resocializace a mají dostatek odborného personálu, aby mohly být co nejrychleji zpracovány a naplňovány individuální
programy zacházení.
programy zacházení.
6. Posílení samostatnosti odborného personálu a zajištění, aby většinu svého pracovního času mohli zaměstnanci věnovat práci s vězněnými osobami a nikoli administrativě.
7. Programy zacházení budou v přiměřené míře standardizovány, rozšiřovány do více věznic a jejich efektivita bude ověřována.
8. Udržení dostupnosti zdravotních služeb ve vězeňských zařízeních. Posílení systému poskytování zdravotních služeb reflektujícího jak požadavky vyplývající ze specifik výkonu trestu odnětí svobody, vazby, zabezpečovací detence, tak také zvýšené
nároky spojené s poskytováním těchto služeb osobám ve vazbě, výkonu trestu odnětí svobody, ve výkonu zabezpečovací detence. Tento systém musí garantovat právo člověka na ochranu zdraví a poskytování rovnocenné péče při současném zajištění náležité bezpečnosti všech osob a spočívat na zásadách účelnosti, efektivity a hospodárnosti.
nároky spojené s poskytováním těchto služeb osobám ve vazbě, výkonu trestu odnětí svobody, ve výkonu zabezpečovací detence. Tento systém musí garantovat právo člověka na ochranu zdraví a poskytování rovnocenné péče při současném zajištění náležité bezpečnosti všech osob a spočívat na zásadách účelnosti, efektivity a hospodárnosti.
9. Fungující a vhodně provázaný standardizovaný systém účinné odborné pomoci uživatelům návykových látek motivující k abstinenci nejen ve výkonu trestu odnětí svobody ale i po jeho skončení.
11. Zajistit bezpečné prostředí ve věznicích, které vytvoří odpovídající podmínky pro lidské zacházení s vězněnými osobami a pro kvalifikovanou práci s doložitelným příznivým dopadem na úroveň recidivy, a tím i na celkový počet vězněných osob.
12. a 13. Snížit recidivu trestné činnosti pomocí účinné práce s odsouzenými a propuštěnými z výkonu trestu odnětí svobody a vytváření prostředí k jejich úspěšné reintegraci do společnosti. Vytvořit komplexní systém propojení penitenciární péče, postpenitenciární péče a programů prevence kriminality, a to na meziresortní a multidisciplinární bázi.
14. Zajistit dostatečné zdroje k financování dalšího rozvoje vězeňství, při respektování možností státního rozpočtu, zajistit jejich efektivní čerpání a maximální možné využívání prostředků programů spolufinancovaných ze zahraničních zdrojů
17. Stabilní právní rámec umožňující bezproblémové fungování vězeňství, reagující na nové výzvy moderního světa a zajišťující prostor pro naplnění smyslu a účelu trestu
mezinárodní
národní
Národní strategie kybernetické bezpečnosti ČR 2021-2025 (NÚKIB)
2.2 Tvorba spojenců
2.6 Export know-how
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018) (MŽP)
Akční plán Koncepce vězeňství do roku 2025 pro roky 2023-2024 (MS)
8.1.2.1.1 Realizace projektů u OJ Praha Pankrác.
regionální
Strategie rozvoje Kraje Vysočina 2021-2027 (Kraj Vysočina)
Program rozvoje Plzeňského kraje 2022+ (Plzeňský kraj)
Koncepce rozvoje muzeí v Plzeňském kraji 2012–2017 (Plzeňský kraj)
Strategie rozvoje Libereckého kraje 2021-2027 (Liberecký kraj)
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2021+ (Jihomoravský kraj)
Koncepce rodinné politiky pro všechny generace 2020-2030 (Jihomoravský kraj)
Program rozvoje Královéhradeckého kraje 2017-2020 (Královéhradecký kraj)
Program rozvoje Karlovarského kraje 2021-2027 (Karlovarský kraj)
7.2 Bezpečnost
Bezpečnostní strategie Karlovarského kraje 2020-2024 (Karlovarský kraj)
Koncepce prevence kriminality Středočeského kraje 2023-2027 (Středočeský kraj)
místní
Strategie města Valašské Klobouky 2030 (2023) (Valašské Klobouky)
Strategický plán rozvoje města Poděbrady 2008-2025 (Poděbrady)
9.4 Spolupráce