Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
www stránky
web ke strategiím
web k fondům EU
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Strategie politiky zaměstnanosti do roku 2020 (2015)
Nepřímé vazby spadající pod cíl:
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Deskriptory:
VII.e mobilita pracovní síly
Zvolit jiný cíl
Strategie politiky zaměstnanosti do roku 2020 (2015)
1.
Podpora přístupu k zaměstnání, zejména pro skupiny ohrožené na trhu práce
1.1
Investiční pobídky, podpora vytváření nových pracovních míst, aktivní politika zaměstnanosti
1.2
Podpora zaměstnatelnosti znevýhodněných skupin
2.
Podpora rovnosti žen a mužů na trhu práce
2.1
Slaďování rodinného a pracovního života
2.2
Flexibilní organizace práce
2.3
Opatření podporující boj s diskriminací žen na trhu práce
3.
Přizpůsobení podniků, zaměstnanců a nezaměstnaných změnám a potřebám trhu práce
3.1
Vzdělávání a volba povolání
3.2
Další vzdělávání
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
4.
Rozvoj služeb zaměstnanosti
4.1
Budování kapacit Úřadu práce ČR
4.2
Spolupráce na trhu práce
mezinárodní
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Agenda OSN pro udržitelný rozvoj 2030, Cíle udržitelného rozvoje - SDGs (2015)
(OSN)
8.5
Do roku 2030 dosáhnout plné a produktivní zaměstnanosti a zajistit důstojnou práci pro všechny ženy a muže, včetně mladých lidí a osob se zdravotním postižením, a zajistit stejnou odměnu za rovnocennou práci
Strategický rámec evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě - ET 2020 (2009)
(EU)
1.
Realizovat celoživotní učení a mobilitu v učení
Nová agenda dovedností pro Evropu: Společně pracovat na posílení lidského kapitálu, zaměstnatelnosti a konkurenceschopnosti (2016)
(EU)
1.4
Připojení k internetu: zaměření na digitální dovednosti
Mládež v pohybu (2010)
(EU)
3.
PODPOROVAT DALŠÍ ROZVOJ MOŽNOSTÍ MLADÝCH LIDÍ UČIT SE V ZAHRANIČÍ A JEJICH MOBILITU V OBLASTI ZAMĚSTNÁNÍ
národní
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Národní program reforem České republiky (2023)
(ÚV)
3.3
Vzdělávání a trh práce
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací České republiky 2021+ (2020)
(ÚV)
2.3
Získávat a udržovat odborníky z ČR i ze zahraničí, vytvářet pro ně kvalitní podmínky
3.1
Podpořit zapojení výzkumných týmů do Horizontu Evropa, oboustrannou mezinárodní mobilitu a mezinárodní spolupráci výzkumných organizací a podniků
Koncepce politiky ČR v EU: Aktivní a srozumitelná ČR v jednotné Evropě (2015)
(ÚV)
Prohlubování vnitřního trhu EU
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
(MŽP)
17
Růst kvality života v jednotlivých municipalitách snižuje regionální nerovnosti.
2. implementační plán Strategického rámce Česká republika 2030 (pro roky 2022-2025)
(MŽP)
2.3
S obecnou mírou nezaměstnanosti se zároveň snižuje i podíl dlouhodobě nezaměstnaných na celkové nezaměstnanosti
2.5
Imigrační a integrační politika klade důraz na přilákání kvalifikovaných cizinců a cizinek a posiluje diverzitu pracovních sil významnou pro inovace. Veřejné politiky také podporují návrat českých občanů a občanek ze zahraničí
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018)
(MŽP)
8.5
Do roku 2030 dosáhnout plné a produktivní zaměstnanosti a zajistit důstojnou práci pro všechny ženy a muže, včetně mladých lidí a osob se zdravotním postižením, a zajistit stejnou odměnu za rovnocennou práci
Souhrn opatření k SDG 8
Implementační plán č. 2.2 Personální stabilizace resortu zdravotnictví
(MZd)
2.2.1
Vytvoření dlouhodobé strategie stabilizace a rozvoje personálních zdrojů ve zdravotnictví do roku 2030
2.2.10
Zavedení motivačních faktorů pro zabezpečení praxe na venkově, v obtížně obsaditelných a méně atraktivních oblastech
Strategický rámec rozvoje péče o zdraví v České republice do roku 2030 [akt. 2020]
(MZd)
2.2
- Personální stabilizace resortu zdravotnictví
Strategie Českých center 2020-2023
(MZV)
4.1
Rozvoj sítě ČC v souladu s požadavky MZV
4.4
Zpřesňování pravidel firemní kultury v souladu se standardy EU
Strategie migrační politiky ČR (2015)
(MV)
1.1
Udržení a další rozvoj proaktivní integrační politiky na národní, regionální i lokální úrovni- cíl na národní úrovni
1.2
Úspěšná integrační politika zahrnující podporu začleňování cizinců s respektem k jejich důstojnosti a prevenci bezpečnostních rizik a negativních sociálních jevů, včetně sociálního vyloučení- cíl na národní úrovni
1.3
Zajištění dostatečné informovanosti cizinců i veřejnosti o otázkách migrace, uprchlictví a integrace cizinců- cíl na národní úrovni
1.4
Zachování stávající míry harmonizace na unijní úrovni v oblasti integrace- cíl na unijní úrovni
1.5
Rozvíjení praktické spolupráce v rámci Evropské unie v oblasti integrace, zaměřené především na podporu a sdílení dobré praxe, a zajištění finanční podpory z unijních fondů zřízených pro tuto oblast- cíl na unijní úrovni
2.1
Zajištění bezpečnosti občanů České republiky skrze efektivní prevenci a potírání nelegální migrace- cíl na národní úrovni
2.2
Důsledný trestní postih organizátorů nelegální migrace se zvláštním důrazem na potírání obchodu s lidmi, převaděčství a pachatele trestné činnosti v oblasti nelegální migrace na území České republiky- cíl na národní úrovni
2.3
Udržení kvality rozhodování ve vízovém procesu včetně odhalování padělaných a pozměněných dokladů- cíl na národní úrovni
2.4
Udržení efektivní návratové politiky při zachování transparentnosti, respektu k lidským právům a lidské důstojnosti- cíl na národní úrovni
2.5
Zajištění včasné aktualizace zákonných a podzákonných norem v návaznosti na judikaturu evropských soudů- cíl na národní úrovni
2.6
Posílení opatření zamezujících možnému zneužívání řízení o mezinárodní ochraně (azylu) se zvláštním zřetelem na postihy zprostředkovatelů- cíl na unijní úrovni
2.7
Podpora společné návratové politiky Evropské unie, a to zejména prostřednictvím efektivní spolupráce v rámci dialogu se třetími zeměmi - především sjednáváním a implementací readmisních dohod či participací na společných unijních aktivitách, včetně aktivit koordinovaných agenturou Frontex- cíl na unijní úrovni
2.8
Posílení opatření k potírání nelegální migrace do Evropské unie/ schengenského prostoru, včetně posílené ochrany vnějších hranic Evropské unie zahrnující mj. aktivity koordinované agenturou Frontex- cíl na unijní úrovni
2.9
Podpora aktivit na unijní úrovni směřujících k potírání obchodu s lidmi a převaděčství, včetně aktivit koordinovaných agenturou EUROPOL- cíl na unijní úrovni
3.1
Flexibilní kapacity národního azylového systému- cíl na národní úrovni
3.2
Připravenost českého azylového systému na přijetí většího množství žadatelů o azyl/uprchlíků- cíl na národní úrovni
3.3
Důstojné zacházení s žadateli o azyl, azylanty a osobami s udělenou doplňkovou ochranou v souladu s mezinárodními závazky a společnými unijními pravidly- cíl na národní úrovni
3.4
Soustavné zvyšování kvality a efektivity azylového systému České republiky v souladu s normami a praktickými nástroji Evropské unie se zřetelem na rychlost vyřizování žádostí- cíl na národní úrovni
3.5
Realizace Koncepce Národního přesídlovacího programu jako účinného humanitárního nástroje pomoci uprchlíkům i vyjádření solidarity- cíl na národní úrovni
3.6
Podpora společného evropského azylového systému a všech jeho stávajících nástrojů s důrazem na jeho důsledné dodržování všemi členskými státy Evropské unie- cíl na unijní úrovni
3.7
Podpora praktické spolupráce v oblasti azylu- cíl na unijní úrovni
3.8
Odmítnutí zavedení povinných nástrojů solidarity v oblasti mezinárodní ochrany (azylu) na unijní úrovni (kvóty pro přerozdělování uprchlíků či žadatelů o azyl), a to včetně kvót pro přesídlování- cíl na unijní úrovni
4.1
Komplexní přístup k této problematice a propojení s prováděním dalších sektorových politik (rozvojová a humanitární, obchodní, bezpečnostní) České republiky- cíl na národní úrovni
4.2
Realizace projektů pomoci uprchlíkům i zasaženým zemím v regionech původu, také ve spolupráci s mezinárodními partnery- cíl na národní úrovni
4.3
Podpora bezpečnostní stabilizace a sociálně-ekonomického rozvoje zemí i regionů původu i tranzitu migrantů- cíl na národní úrovni
4.4
Aktivní zapojení České republiky do programů realizovaných Evropskou unií ve třetích zemích v oblasti migrace a uprchlictví- cíl na národní úrovni
4.5
Zahrnutí tematické linky migrace do implementace zahraniční rozvojové spolupráce České republiky- cíl na národní úrovni
4.6
Podpora společných unijních projektů ochrany a rozvoje na lokální i regionální úrovni ve třetích zemích- cíl na unijní úrovni
4.7
Důraz na komplexní přístup k této problematice a provázanost s ostatními politikami Evropské unie- cíl na unijní úrovni
4.8
Podpora sdílení dobré praxe a praktické spolupráce v této oblasti- cíl na unijní úrovni
5.1
Důsledná implementace a dodržování unijního práva volného pohybu osob a schengenských standardů- cíl na národní úrovni
5.2
Podpora schengenské spolupráce jakožto významného instrumentu pro další rozvoj České republiky- cíl na národní úrovni
5.3
Důsledná implementace a využívání společných informačních systémů pro oblast schengenské spolupráce- cíl na národní úrovni
5.4
Příprava České republiky na schengenské hodnocení podle nového evaluačního mechanismu, včetně hodnocení vnitřních hranic- cíl na národní úrovni
5.5
Zachování stávající úrovně volného pohybu osob v Evropské unii za současné podpory opatření proti jeho zneužívání- cíl na unijní úrovni
5.6
Soustředění úsilí na ochranu vnější schengenské hranice a, úměrně jejímu zkvalitňování, posilování prostoru bez kontrol na vnitřních hranicích- cíl na unijní úrovni
5.7
Vybudování pozice České republiky jako respektovaného státu se stabilní politikou a příkladnou praxí v oblasti schengenské spolupráce- cíl na unijní úrovni
6.1
Aktivní a flexibilní imigrační politika vycházející z aktuálních i dlouhodobých potřeb České republiky- cíl na národní úrovni
6.2
Operativní úpravy politiky České republiky v této oblasti v souladu s výstupy pravidelné strategické debaty o potřebách v oblasti legální migrace- cíl na národní úrovni
6.3
Žádoucí objem legální migrace v souladu s absorpčními kapacitami a integračními opatřeními České republiky- cíl na národní úrovni
6.4
Posílení bezpečnostních prvků imigračního procesu a prevence bezpečnostních rizik- cíl na národní úrovni
6.5
Implementace závazků v oblasti již schválených unijních předpisů upravujících oblast legální migrace, zahrnující opatření na zrychlení a usnadnění vstupních procedur legálních migrantů, a to zejména v rámci vnitropodnikových převodů a sezonních prací- cíl na národní úrovni
6.6
Zachování omezené míry harmonizace na unijní úrovni v této oblasti - cíl na unijní úrovni
6.7
Podpora zachování rozhodující role členských států Evropské unie v oblasti legální migrace a zaměstnanosti, včetně zachování práva jednotlivých členských států stanovit objem legální migrace- cíl na unijní úrovni
6.8
Dokončení probíhajícího projednávání návrhů legislativy Evropské unie v oblasti legální migrace- cíl na unijní úrovni
7.1
Důsledné plnění mezinárodních závazků v oblasti migrace, včetně unijních závazků
7.2
Konstruktivní politika, která přispívá k řešení problémů v oblasti migrace v rámci celé Evropské unie i širším mezinárodním kontextu
7.3
Kooperativní přístup k hledání společných postupů na úrovni Evropské unie a solidarita s ostatními státy Evropské unie, podmíněna důsledným plněním dohodnutých pravidel všemi partnery
7.4
Efektivní čerpání finančních zdrojů z příslušných fondů Evropské unie
Koncepce podpory mládeže ČR 2014-2020
(MŠMT)
Podporovat odstraňování překážek při uznávání a využívání znalostí a dovedností získaných skrze studium, práci, dobrovolnickou činnost a neformální vzdělávání v zahraničí
Národní strategie umělé inteligence v České republice 2019-2035
(MPO)
5
Opatření k řešení dopadů AI na trh práce a sociální systém
Strategický rámec politiky zaměstnanosti do roku 2030
(MPSV)
3.3
Adaptace prostředí
Analýza nabídky a poptávky na trhu práce - seznam opatření (2016)
(MPSV)
1.4
Příspěvek na podporu regionální mobility
Koncepce ministerstva práce a sociálních věcí 2015-2017, s výhledem do roku 2020
(MPSV)
2.2
Podpora zaměstnanosti, vytváření pracovních míst a APZ
2.4
Řešení regionálních disparit a podpora profesní mobility
Strategie politiky zaměstnanosti do roku 2020 (2015)
(MPSV)
1.1
Investiční pobídky, podpora vytváření nových pracovních míst, aktivní politika zaměstnanosti
3.1
Vzdělávání a volba povolání
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Koncepce účinnější péče o tradiční lidovou kulturu v ČR 2016-2020
(MK)
4
mezinárodní spolupráce
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
4.2
Podporovat mobilitu
4.5
Posilovat roli kultury v politice vnějších vztahů
Koncepce podpory umění v ČR 2015-2020
(MK)
g
Mezinárodní spolupráce
Koncepce rozvoje venkova 2021-2027
(MMR)
2.4
OBČANSKÁ VYBAVENOST - Dostatečná občanská vybavenost venkovských sídel zajišťující kvalitní život obyvatel venkova
4.1
DIVERZIFIKOVANÁ EKONOMIKA - Diverzifikovaná ekonomická základna venkova odolávající hospodářským recesím a umožňující seberealizaci obyvatel venkova v různých oblastech hospodářství
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+ (2019)
IPRÚ
(MMR)
4.4
Zajistit kompetentní lidi/pracovníky pro průmysl, služby a veřejnou správu
Národní koncepce realizace politiky soudržnosti v ČR po roce 2020
(MMR)
Vzdělaná a sociálně soudržná společnost
Konkurenceschopná a soudržná společnost
regionální
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Strategie rozvoje Kraje Vysočina 2021-2027
(Kraj Vysočina)
1.2
Konkurenceschopné podnikatelské prostředí
Program rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020
(Ústecký kraj)
1.3
Efektivita regionálního trhu práce
Program rozvoje Plzeňského kraje 2022+
(Plzeňský kraj)
1.4
Zajištění vnímání Plzeňského kraje jako vhodného regionu pro život a zaměstnání
2.7
Získání a udržení kvalifikované pracovní síly
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje 2019-2027
(Moravskoslezský kraj)
2.4
Kvalitní pracovní místa
2.5
Inovace při snižování dlouhodobé nezaměstnanosti
Strategie rozvoje Libereckého kraje 2021-2027
(Liberecký kraj)
A1
Pružně reagující pracovní trh
Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2022-2023
(Jihomoravský kraj)
1.4
Vzdělávání a zaměstnanost
Koncepce rodinné politiky pro všechny generace 2020-2030
(Jihomoravský kraj)
SC 4 Podpořit včasnou a zodpovědnou přípravu na stáří a současně zvyšovat kvalitu života ve stáří podporou participace seniorů ve zdravém životním stylu za účelem prodloužení délky života stráveném ve zdraví.
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025
(Jihomoravský kraj)
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Strategie rozvoje územního obvodu Olomouckého kraje 2021-2027 (výhled 2030) [akt. 2020]
(Olomoucký kraj)
B.1
Zajištění kvality vzdělávání a uplatnitelnosti absolventů
B.2
Podpora zaměstnanosti a rovných příležitostí na trhu práce
Zásady územního rozvoje Olomouckého kraje, aktualizace č. 2a (2019) [akt. 2019]
(Olomoucký kraj)
3
Priority v oblasti soudržnosti společenství obyvatel
Plán dopravní obslužnosti územního obvodu Karlovarského kraje 2016-2028
(Karlovarský kraj)
Zajištění základní dopravní obslužnosti v Karlovarském kraji
Strategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
(hl.m. PRAHA)
1.1
Soudržné město
2.1
Významný region
Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje 2014-2020 [akt. 2011]
(Středočeský kraj)
A.3
Zvyšování zaměstnanosti a zlepšení podmínek na trhu práce
oblastní
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Strategie CLLD MAS Rozkvět 2021-2027
(MAS Rozkvět)
Zlepšení podmínek na trhu práce a udržení zaměstnanosti
místní
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Strategický plán města Vimperk 2021-2030
(Vimperk)
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou