Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
regionální
KRAJ LIBERECKÝ
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
regionální
KRAJ LIBERECKÝ
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
KRAJ LIBERECKÝ
www stránky
web k fondům EU
KRAJ LIBERECKÝ
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Regionální surovinová politika Libereckého kraje 2003-2020 [akt. 2011]
Nepřímé vazby spadající pod cíl:
1
Obecná opatření
Deskriptory:
I.a suroviny
I.c těžební průmysl
Zvolit jiný cíl
Regionální surovinová politika Libereckého kraje 2003-2020 [akt. 2011]
Hlavní cíl
1
Obecná opatření
2
Opatření pro využívání jednotlivých druhů surovin
3
Opatření pro rekultivace
4
Opatření pro minimalizaci dopadů na životní prostředí a veřejné zdraví
mezinárodní
1
Obecná opatření
Společná strategie územního rozvoje států V4+2 (2014)
(VISEGRAD)
3.1
Stručný přehled energetických systémů států V4+2
3.3
b) Meze a možnosti řešení - Přepravní síť ropy
Agenda OSN pro udržitelný rozvoj 2030, Cíle udržitelného rozvoje - SDGs (2015)
(OSN)
6.4
Do roku 2030 podstatně zvýšit efektivitu využívání vody ve všech sektorech a zajistit udržitelný odběr a dodávky pitné vody tak, aby byl vyřešen nedostatek vody a podstatně se snížil počet lidí trpících jejím nedostatkem
8.4
Postupně až do roku 2030 zlepšovat efektivní využívání globálních zdrojů ve spotřebě i výrobě a učinit vše potřebné pro to, aby ekonomický růst nebyl spojen s poškozováním životního prostředí, v souladu s desetiletým rámcovým programem trvale udržitelné spotřeby a výroby, v jehož čele stojí rozvinuté země
12.2
Do roku 2030 dosáhnout udržitelného hospodaření s přírodními zdroji a jejich efektivního využívání
12.5
Do roku 2030 výrazně snížit produkci odpadů s pomocí prevence, redukce, recyklace a opětovného používání
Udržitelné biohospodářství pro Evropu: posílení vazby mezi hospodářstvím, společností a životním prostředím (2018)
(EU)
Posílení a rozšíření odvětví založených na biotechnologiích; uvolnění investic a trhů
Rychlé zavádění lokálního biohospodářství v celé Evropě
Nový akční plán EU pro oběhové hospodářství - Čistší a konkurenceschopnější Evropa (2020)
(EU)
Oběhovost jako předpoklad klimatické neutrality
Vytvoření správných hospodářských podmínek
Podpora transformace prostřednictvím výzkumu, inovací a digitalizace
Plán pro Evropu účinněji využívající zdroje (2011)
(EU)
3.2
Přeměna odpadu na zdroje
4.3
Nerosty a kovy
Uzavření cyklu – akční plán EU pro oběhové hospodářství (2015)
(EU)
1.1
Design výrobků
1.2
Výrobní postupy
3.1
Nakládání s odpady
5.3
Kritické suroviny
5.4
Stavební a demoliční odpad
6.1
Inovace, investice a další horizontální opatření
Evropa 2020 / Europe 2020 (2010)
(EU)
2.1
Evropa méně náročná na zdroje
národní
1
Obecná opatření
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
(MŽP)
9
Přírodní zdroje jsou využívány co nejefektivněji a nejšetrněji tak, aby se minimalizovaly externí náklady, které jejich spotřeba působí.
Národní akční plán adaptace na změnu klimatu (2021)
(MŽP)
SC2
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb lesů s důrazem na zabránění degradace půdy a posílení přirozeného vodního režimu
SC3
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb vodních a na vodu vázaných ekosystémů s důrazem na posílení přirozeného vodního režimu krajiny a s ohledem na zajištění potřeb lidské společnosti a udržitelné užívání vody
Průřezová témata adaptace na změnu klimatu
Koncepce výzkumu, vývoje a inovací Ministerstva životního prostředí na léta 2016 až 2035 s výhledem do roku 2050
(MŽP)
1.5
Nerostné zdroje a vlivy těžby na životní prostředí
2. implementační plán Strategického rámce Česká republika 2030 (pro roky 2022-2025)
(MŽP)
9.2
Zvyšuje se podíl oběhového hospodářství na celkovém objemu materiálových toků
Strategie přizpůsobení se změně klimatu v podmínkách ČR (2021)
(MŽP)
SC2
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb lesů s důrazem na zabránění degradace půdy a posílení přirozeného vodního režimu
SC3
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb vodních a na vodu vázaných ekosystémů s důrazem na posílení přirozeného vodního režimu krajiny a s ohledem na zajištění potřeb lidské společnosti a udržitelné užívání vody
Průřezová témata adaptace na změnu klimatu
Strategický rámec cirkulární ekonomiky České republiky 2040 (2021)
(MŽP)
Suroviny jsou v České republice optimálně využívány, druhotné suroviny se standardně používají v ekonomice a primární suroviny se používají pouze tam, kde je to nezbytně nutné. České firmy soutěží v oblasti ekologických inovací a digitálních technologií na světových trzích. Investováním do oběhového hospodářství zvyšuje český průmysl konkurenceschopnost a snižuje závislost na zdrojích a náklady.
Státní politika životního prostředí 2030 s výhledem do 2050
(MŽP)
2.2
Oběhové hospodářství zaručuje hospodárné nakládání se surovinami, výrobky a odpady v ČR
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018)
(MŽP)
6.4
Do roku 2030 podstatně zvýšit efektivitu využívání vody ve všech sektorech a zajistit udržitelný odběr a dodávky pitné vody tak, aby byl vyřešen nedostatek vody a podstatně se snížil počet lidí trpících jejím nedostatkem
Souhrn opatření k SDG 6
8.4
Postupně až do roku 2030 zlepšovat efektivní využívání globálních zdrojů ve spotřebě i výrobě a učinit vše potřebné pro to, aby ekonomický růst nebyl spojen s poškozováním životního prostředí, v souladu s desetiletým rámcovým programem trvale udržitelné spotřeby a výroby, v jehož čele stojí rozvinuté země
Souhrn opatření k SDG 8
12.2
Do roku 2030 dosáhnout udržitelného hospodaření s přírodními zdroji a jejich efektivního využívání
12.5
Do roku 2030 výrazně snížit produkci odpadů s pomocí prevence, redukce, recyklace a opětovného používání
Souhrn opatření k SDG 12
Politika ochrany klimatu v ČR (2017)
(MŽP)
5A
Zákon o snižování závislosti na fosilních palivech
Strategie ochrany biologické rozmanitosti ČR 2016-2025
(MŽP)
3.2.1
Zajistit udržitelné využívání lesa
3.5.3
Zvýšit podíl rekultivace ploch po těžbě samovolnou sukcesí
Program předcházení vzniku odpadů ČR (2014)
(MŽP)
3
Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinových a energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání druhotných surovin v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty, zejména Surovinovou politikou ČR a Politikou druhotných surovin ČR a v návaznosti na Plán odpadového hospodářství ČR.
Plán odpadového hospodářství ČR 2015–2024
(MŽP)
Do roku 2015 zavést tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů.
Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravyk opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov,sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto tokyodpadů podobné odpadům z domácností.
Směsný komunální odpad (po vytřídění materiálově využitelných složek, nebezpečnýchsložek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomuurčených v souladu s platnou legislativou.
Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995.
Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativoustavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujícíchmateriálů uvedených v Katalogu odpadů pod katalogovým číslem 17 05 04 (zeminaa kamení).
Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů.
Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů.
Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdravía životní prostředí.
Zvýšit celkovou recyklaci obalů na úroveň 70 % do roku 2020.
Zvýšit celkové využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020.
Zvýšit recyklaci plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020.
Zvýšit recyklaci kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020.
Dosáhnout 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku2020.
Dosáhnout 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020.
Dosahovat vysoké úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení.
Zajistit vysokou míru využití, recyklace a přípravy k opětovnému použití elektroodpadu.
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů.
Dosahovat vysoké recyklační účinnosti procesů recyklace odpadních bateriía akumulátorů.
Dosahovat vysoké míry využití při zpracování vozidel s ukončenou životností (autovraků).
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních pneumatik.
Dosahovat vysoké míry využití při zpracování odpadních pneumatik.
Podporovat technologie využívání kalů z čistíren komunálních odpadních vod.
Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů.
Předat veškerá zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do konce roku 2025 oprávněným osobám, nebo zařízení, a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do této doby dekontaminovat.
Odstranit odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů v držení oprávněných osobk nakládání s odpady do konce roku 2028.
Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejšíchproduktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původemz veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní(nemocnice, školy a další obdobná zařízení).
Správně nakládat s biologicky rozložitelnými odpady z kuchyní a stravoven a vedlejšími produkty živočišného původu a snižovat tak negativní účinky spojené s nakládáním s nimi na lidské zdraví a životní prostředí.
Zpracovávat kovové odpady a výrobky s ukončenou životností na materiály za účelemnáhrady primárních surovin.
Vytvořit a udržovat komplexní, přiměřenou a efektivní síť zařízení k nakládání s odpady naúzemí České republiky.
a)
Po celou dobu realizace Programu předcházení vzniku odpadů zajistit komplexní informační podporu o problematice, včetně zavedení problematiky předcházení vznikuodpadů do školních osnov, výzkumných programů a výchovných, osvětovýcha vzdělávacích aktivit související s ochranou a tvorbou životního prostředí.
b)
Zajistit účinné zapojení státní správy na všech úrovních do problematiky předcházení vzniku odpadů s cílem postupného snižování množství odpadů při výkonu státní správy.
c)
Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinovýcha energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání „druhotných surovin“ v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty (zejména Surovinovou politikou České republiky a Politikou druhotných surovin České republiky).
d)
Podpořit všemi dostupnými prostředky zavádění nízkoodpadových a inovativníchtechnologií šetřící vstupní suroviny a materiály a podpořit výrobní a průmyslovou sféru ve snaze optimalizovat procesy řízení výroby z hlediska naplnění cílů Programu předcházení vzniku odpadů.
e)
Na všech úrovních podpořit, propagovat a dostatečně informovat o dostupnýchdobrovolných nástrojích (dobrovolné dohody, systémy environmentálního řízení,environmentálního značení, čistší produkce) s cílem jejich postupného rozšiřování.
f)
V souvislosti s jednotlivými cíli Programu předcházení vzniku odpadů, s cíli jinýchprogramů a politik životního prostředí a s požadavky orgánů Evropské unie zajistitvhodné legislativní prostředí pro realizaci Programu.
g)
Věnovat maximální pozornost odpadům z potravin a vytvořit podmínky pro postupnésnižování těchto odpadů na všech úrovních potravinového cyklu (fáze výroby potravinvčetně jejich uvádění na trh a konzumace).
h)
Vytvořit podmínky ke stabilizaci produkce jednotlivých složek komunálních odpadů a jejímu následnému snižování na všech úrovních veřejné správy a na úrovni občanů.
i)
V součinnosti s dalšími strategickými dokumenty vytvořit podmínky ke stabilizaciprodukce nebezpečných odpadů, stavebních a demoličních odpadů, textilních odpadůa odpadů z výrobkových směrnic s výhledem jejího reálného snižování v následujícíchletech.
j)
Podporovat využívání servisních a charitativních středisek a organizací za účelem prodlužování životnosti a opětovného používání výrobků a materiálů.
l)
Zvýšit účinnost prosazování problematiky předcházení vzniku odpadů v aktivitácha činnostech kolektivních systémů a systémů zpětně odebíraných výrobků.
m)
Zajistit realizaci potřebných analytických podkladů a hodnotících nástrojů za účelemvyhodnocování účinnosti Programu předcházení vzniku odpadů a posouzenídosažených pokroků dílčích prevenčních cílů a opatření.
Strategie resortu ministerstva zemědělství s výhledem do roku 2030
(MZe)
Trvale udržitelné hospodaření v lesích za soustavného zlepšování jejich stavu
Audit národní bezpečnosti (2016)
(MV)
Energetická, surovinová a průmyslová bezpečnost
Vodíková strategie České republiky (2021)
(MPO)
Výroba nízkouhlíkového vodíku
Národní plán obnovy (2020)
(MPO)
2.7
Cirkulární ekonomika, recyklace a průmyslová voda
Politika druhotných surovin České republiky 2019-2022 [akt. 2019]
(MPO)
Zvyšovat soběstačnost České republiky v surovinových zdrojích nahrazováním primárních zdrojů druhotnými surovinami
Podporovat využívání druhotných surovin jako nástroje pro snižování materiálové i energetické náročnosti průmyslové výroby
Intenzivně podporovat osvětu a vzdělávání v oblasti oběhového hospodářství
Aktualizovat statistická zjišťování v oblasti druhotných surovin k monitoringu a vyhodnocování oběhového hospodářství
Surovinová politika ČR v oblasti nerostných surovin a jejich zdrojů (2017)
(MPO)
1
- Bezpečnost dodávek surovin
2
– Efektivní a udržitelné využívání disponibilních zásob nerostných surovin, důsledná ochrana ložisek vyhrazených nerostů
3
– Účinná surovinová diplomacie státu
Akční plán na podporu zvyšování soběstačnosti ČR v surovinových zdrojích substitucí primárních zdrojů druhotnými surovinami (2015)
(MPO)
Zpracovat návrh definice pojmu „druhotná surovina“ a projednat návrh definice, včetně jejího vložení do vhodného právního předpisu ČR, s dotčenými rezorty a zástupci podnikatelské sféry
Formulovat a prezentovat požadavek ČR na definování pojmu „druhotná surovina“ v právních předpisech EU v rámci instrukcí k aktualizovanému balíčku oběhového hospodářství EK a v rámci jednání v orgánech EU
Připravit návrh možností aktivit ČR při řešení nežádoucího vývozu druhotných surovin z EU
Projednat možnost uzavření dobrovolné dohody mezi výrobci a dovozci plochého skla včetně výrobků z něj a subjekty provozujícími stavební činnost včetně demolic o zajištění sběru a zpracování plochého skla a výrobků z plochého skla po ukončení jejich životnosti. V případě dohody dotčených subjektů připravit návrh dobrovolné dohody
Projednat možnosti uzavření dobrovolné dohody mezi výrobci plastů a kolektivními systémy zabývajícími se zpětným odběrem výrobků s ukončenou životností (včetně sběru autovraků) a samosprávnými celky o zajištění sběru a zpracování výrobků z plastů po ukončení jejich životnosti
Prosazovat možnosti využívání druhotných surovin získaných z výrobků, materiálů a surovin po ukončení jejich životnosti v rámci operačních programů a dalších programů podpor
Zpracovat návrh na vyšší materiálové a energetické využití výrobků a materiálů z plastů po ukončení jejich životnosti a snižovat tak výskyt plastů v životním prostředí, a tím eliminovat dopady na životní prostředí
Projednat způsob a postup zpracování katalogu druhotných surovin vhodných pro využití ve stavebnictví
Zpracovat návrh na stanovení minimálních závazných kvót využití druhotných surovin ve stavebnictví v rámci zakázek financovaných z veřejných zdrojů a navrhnout metodický pokyn pro veřejnou správu o možnostech a způsobech použití druhotných surovin ve veřejných zakázkách
Zahrnout zařízení k získávání, zpracování a využívání druhotných surovin (odpadů) v rámci tvorby nového zákona o odpadech do výjimky uvedené v čl. 24 a 25 rámcové směrnice 2008/98/ES o odpadech
Analyzovat potřebu a definovat kritéria pro neodpad (kdy odpad přestal být odpadem) pro vybrané komodity podle potřeb průmyslové sféry a vývoje na vnitřním i vnějším trhu
Identifikovat potřeby pro návrh vybraných obecně platných normativních dokumentů deklarujících požadavky na jakost vybraných druhotných surovin a jejich následné užití
Identifikovat a popsat zásadní dopady překážek pro materiálové využití vybraných odpadů a připravit návrhy možných opatření jejich odstranění nebo zmírnění
Navrhnout systém efektivní osvěty podnikatelské sféry i veřejnosti v oblasti získávání, zpracování a využívání druhotných surovin/druhotných zdrojů
Projednat možnost na úrovni sítě Zdravých měst a Místní Agendy 21 přenesení realizace Politiky druhotných surovin ČR na komunální úroveň
Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky v ČR (2015)
(MPO)
Zapojit se do výzkumu využití nekonvenčních zásob uranu s cílem získat přístup k levnějším zásobám než dostupným na trhu, pro případ, že by nedošlo ke komercializaci rychlých reaktorů do roku 2100.
Státní energetická koncepce České republiky (2015)
(MPO)
Vyvážený energetický mix
Infrastruktura a mezinárodní spolupráce
Energetická bezpečnost
Elektroenergetika
Plynárenství
Přeprava a zpracování ropy
Výroba a dodávka tepla
Nástroje v oblasti legislativní
Nástroje v oblasti výkonu státní správy
Politika územního rozvoje ČR, aktualizace č.7 [akt. 2024]
(MMR)
Dálkovody - (162) DV1
Koridor pro zdvojení potrubí k ropovodu Družba ve střední ose řeky Moravy mezi Rohatcem a Holíčí–Klobouky, Klobouky–Rajhrad, Radostín–Kralupy–centrální tankoviště ropy (dále CTR) Nelahozeves, CTR Nelahozeves–Litvínov. Plocha pro výstavbu nové ropovodní přečerpací stanice v obci Golčův Jeníkov. Plocha pro výstavbu nových skladovacích ropných nádrží Velká Bíteš.
Dálkovody - (163) DV2
Koridor pro zdvojení potrubí k ropovodu IKL mezi CTR Nelahozeves–Rozvadov a plocha pro výstavbu skladovacích nádrží u obce Benešovice na ropovodu IKL.
Dálkovody - (164) DV3
Koridor pro prodloužení produktovodu v úseku Loukov–Sedlnice a Sedlnice–letiště Mošnov.
Dálkovody - (165) DV4
Koridor pro produktovod do areálu skladu Potěhy v k. ú. Horky s propojením na obchvat Kolína v k. ú. Polepy (souběh s ropovodem).
Dálkovody - (165a) DV5
Ropovod Litvínov–hranice ČR/Německo (–Spergau): projekt na prodloužení ropovodu Družba, přepravujícího surovou ropu ze systému Jižní větve od rafinerie Litvínov do rafinerie TRM Spergau, přes hranice ČR/Německo.
Dálkovody - (166) Článek zrušen.
Koncepce Smart Cities - odolnost prostřednictvím SMART řešení pro obce, města a regiony
(MMR)
B3
Suroviny a recykláty či druhotné suroviny v oběhovém hospodářství, rozvoj bioekonomiky
Národní koncepce realizace politiky soudržnosti v ČR po roce 2020
(MMR)
Nízkouhlíková ekonomika a odpovědnost k životnímu prostředí Zlepšení kvality životního prostředí, zavedení nízkouhlíkové ekonomiky a adaptace na změnu klimatu
regionální
1
Obecná opatření
Plán odpadového hospodářství Kraje Vysočina 2016-2025
(Kraj Vysočina)
Nakládání s recyklovatelnými složkami komunálních odpadů
Nakládání s odpady železných a neželezných kovů
Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje Plzeňského kraje - právní stav (2014)
(Plzeňský kraj)
6.4
Ochrana nerostného bohatství
9.6
Ochrana horninového prostředí
Územní energetická koncepce Plzeňského kraje (2004)
(Plzeňský kraj)
Opatření strategického a koncepčního charakteru
Opatření územně plánovací
Opatření k realizaci zvýšení hospodárnosti užití energie
Opatření k využití obnovitelných zdrojů energie
Opatření k zajištění územního rozvoje kraje
Opatření k zajištění spolehlivosti zásobování energií
Aktualizace Regionální surovinové politiky Libereckého kraje 2019 [akt. 2022]
(Liberecký kraj)
1
Obecná opatření
2
Opatření pro využívání jednotlivých druhů surovin
4
. Opatření pro minimalizaci vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví
Plán odpadového hospodářství Olomouckého kraje 2016-2026 [akt. 2023]
(Olomoucký kraj)
6.a
Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů
6.b
Zvyšovat podíl využitých nebezpečných odpadů
7.1.h
Zajistit obsah recyklátu v nápojových lahvích z PET minimálně 25 % do roku 2025
7.1.i
Zajistit obsah recyklátu v plastových nápojových lahvích minimálně 30 % do roku 2030
8.a
Využívat kaly z čistíren komunálních odpadních vod materiálově se zaměřením zejména na využití fosforu, aplikovat vysoce kvalitní kaly do půdy a využívat kaly energeticky
12.2.a
Zpracovávat kovové odpady a výrobky s ukončenou životností na materiály za účelem náhrady primárních surovin
Strategie Olomouckého kraje o vodě (2021)
(Olomoucký kraj)
08
Voda pro ekonomiku
Zásady územního rozvoje Olomouckého kraje, aktualizace č. 2a (2019) [akt. 2019]
(Olomoucký kraj)
4
Priority v oblasti hospodářského rozvoje
6
(6.1) rozvojovou oblast republikového významu OB8 Olomouc, vymezenou v Politice územního rozvoje ČR a upřesněnou ZÚR OK
Rozvojová oblast Olomouc - seznam obcí: Bělkovice – Lašťany, Bohuňovice, Bukovany, Bystročice, Bystrovany, Dolany, Grygov, Hlubočky, Hlušovice, Hněvotín, Kožušany-Tážaly, Krčmaň, Lutín, Majetín, Mrsklesy, Olomouc, Přáslavice, Samotíšky, Tovéř, Velká Bystřice, Velký Týnec, Křelov-Břuchotín, Skrbeň, Příkazy, Šternberk (pouze k. ú. Lhota u Šternberka, Šternberk), Štarnov, Horka nad Moravou, Liboš, Štěpánov, Slatinice
6
(6.4) rozvojovou oblast nadmístního významu RO3 Šumperk-Zábřeh
Seznam obcí: Bludov, Šumperk, Leština, Lukavice, Postřelmov, Rájec, Zábřeh (bez k. ú. Václavov u Zábřeha a k. ú. Pivonín), Zvole, Petrov nad Desnou, Rapotín, Vikýřovice
6
(6.5) rozvojovou oblast nadmístního významu RO4 Jeseník (Mikulovice)
Seznam obcí: Česká Ves, Hradec-Nová Ves, Jeseník (pouze k. ú. Jeseník a k. ú. Bukovice u Jeseníka), Písečná (pouze k. ú. Písečná u Jeseníka), Mikulovice (bez k. ú. Široký Brod)
8
(8.1) upřesnění rozvojové osy OS10 (Katowice-) hranice Polsko/ČR – Ostrava – Lipník
nad Bečvou – Olomouc – Brno – Břeclav – hranice ČR/Slovensko (Bratislava),
vymezené v Politice územního rozvoje ČR - Obce nacházející se na rozvojové ose (mimo rozvojové oblasti): Bělotín,
Olšovec, Polom, Střítež nad Ludinou, Dolní Újezd, Daskabát, Velký
Újezd, Brodek u Prostějova, Dětkovice, Dobrochov, Hradčany - Kobeřice,
Olšany u Prostějova, Ondratice, Určice, Vranovice - Kelčice, Želeč
8
(8.3) Upřesnění rozvojové osy OS8 Hradec Králové / Pardubice – Moravská
Třebová – Mohelnice – Olomouc – Přerov;
obce nacházející se na rozvojové ose (mimo rozvojové oblasti): Bílá
Lhota, Mladeč, Kokory, Krchleby, Loštice, Maletín, Mírov, Moravičany,
Palonín; Červenka, Dubčany, Cholina, Haňovice, Lišnice, Litovel
(bez k. ú. Savín a Nová Ves u Litovle), Mohelnice, Náklo, Uničov;
8
(8.3.4) ZÚR OK doplňují vymezení rozvojových os vyplývajících z řešení Politiky územního rozvoje ČR o:
8.4.1. rozvojovou osu nadmístního významu OR4 Kojetín
obce nacházející se na rozvojové ose (mimo rozvojové oblasti):
Kojetín (bez k. ú. Kovalovice u Kojetína), Křenovice, Mořice,
Nezamyslice, Němčice nad Hanou, Stříbrnice, Tištín, Vitčice,
Vrchoslavice;
15
(15.1) specifické oblasti s vysokou koncentrací prováděné a připravované (očekávané)
těžby nerostných surovin označených ST 1 – ST 6 (dle výkresu B.2. a B.6.)
A.5.2
Koncepce ochrany a využití nerostných surovin
Program rozvoje Karlovarského kraje 2021-2027
(Karlovarský kraj)
1.1
Hospodářsky prosperující a atraktivní region
5.1
Životní prostředí a zemědělství
Cirkulární Praha 2030: Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku (2022)
(hl.m. PRAHA)
SC1/I
Město jako banka materiálů, evidence a maximální recyklace stavebního materiálu
SC1/II
Snížení stavebního odpadu realizací demoličních postupů, které umožňují znovuvyužití materiálů.
SC1/III
Nová výstavba i renovace splňují požadavky na cirkularitu zdrojů a udržitelné využívání materiálů.
SC1/IV
Udržitelný provoz, renovace má prioritu před novou výstavbou
SC5/I
Zohlednění principů cirkulární ekonomiky ve veřejných zakázkách
SC5/III
Principy CE a šetření primárními zdroji jako východisko projektů města
SC7/II
Nastavení indikátorů pro cirkulární ekonomiku (CE)
SC7/III
Komunikace cílů Strategie pro přechod na CE a jejich plnění
Prognóza, koncepce a strategie ochrany přírody a krajiny v hl. m. Praze (2008)
(hl.m. PRAHA)
N.1
Šetrné využívání ložisek nerostných surovin jako neobnovitelného zdroje v souladu s principy ochrany přírody a krajiny
Krajský plán odpadového hospodářství hl. m. Prahy 2016-2025
(hl.m. PRAHA)
C
Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinových a energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání „druhotných surovin" v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty (zejména Surovinovou politikou České republiky a Politikou druhotných surovin České republiky)
Regionální surovinová politika Jihočeského kraje 2003+
(Jihočeský kraj)
Krátkodobé úkoly a doporučení (1-3 roky)
- geologické analýzy, informační systémy a monitoring
Střednědobé úkoly a doporučení (4-7 let)- střednědobý geologický výzkum, certifikace systémů
Dlouhodobé úkoly a doporučení (8 let a více)- dlouhodobý geologický výzkum a monitoring, průmět do územní dokumentace
Program rozvoje Královéhradeckého kraje 2017-2020
(Královéhradecký kraj)
Zvýšit konkurenceschopnost ekonomiky a podpořit rozvoj podnikatelského prostředí na území Královéhradeckého kraje
oblastní
1
Obecná opatření
Nenalezena žádná vazba
místní
1
Obecná opatření
Program rozvoje obce Kamýk nad Vltavou 2022-2028
(Kamýk n. Vlt.)
1.2
Udržitelné hospodaření s přírodními zdroji