1. Posílení důvěryhodnosti konceptu CSR prostřednictvím aktivní podpory rozvoje CSR (např. formou osvěty a prezentace příkladů dobré praxe), resp. šířením informací a propagací konceptu CSR a vytvářením prostředí pro organizace, aby mohly rozvíjet svůj koncept odpovědného a udržitelného podnikání
2. Podpora výměny dobrých praxí a informací z oblasti CSR
3. Spolupráce se zastřešujícími podnikatelskými, zaměstnavatelskými a odborovými svazy, podnikatelskými subjekty a neziskovými organizacemi spějící k vytvoření podmínek pro jejich společensky odpovědné chování
3.1 Pořádání odborných akcí (celostátní konference k CSR, kulaté stoly, semináře, workshopy, aj.) Realizátor: MPO, spolupracující ministerstva, Rada kvality ČR, příslušné rady Vlády, Platforma zainteresovaných stran CSR, ostatní relevantní organizace, spolupráce sociálních partnerů
4. Cílená podpora CSR ze strany orgánů VS
5. Utváření prostředí jasných pravidel a důvěry
6. Motivace a podpora organizací ve využívání CSR v nakupování a zadávání veřejných zakázek
7. Zvýšení informovanosti a vzdělávání podnikatelských subjektů i veřejnosti o mezinárodních standardech a deklaracích
8. Zvýšení počtu firem, které dobrovolně reportují svoje nefinanční aktivity
9. Podpora zapojení českých podniků a relevantních organizací do mezinárodní spolupráce
10. Sledování vývoje problematiky CSR v rámci EU a následná komunikace výstupů
11. Ustavení Evropské ceny za CSR na bázi vítězů národních cen
12. Zvýšení povědomí společnosti o národních a mezinárodních dokumentech a principech týkajících se dodržování lidských práv v souvislosti s podnikáním
13. Prosazování diverzity a rovných příležitostí pro muže a ženy
14. Integrace a podpora zaměstnání zdravotně či sociálně znevýhodněných a vyloučených osob
15. Zvýšení povědomí veřejnosti o konceptu sociálního podnikání
16. Vzdělávání odborné i široké veřejnosti
17. Výzkum sociálních podniků
18. Legislativní úprava sociálního podnikání
19. Dosažení dohody hlavních zainteresovaných stran na směřování sociálního podnikání v ČR
20. Propagace příkladů dobré praxe v ČR
21. Získání dobré praxe v oblasti sociálního podnikání ze zahraničí
22. Podpora rozvoje a vzniku podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání
23. Zvýšené povědomí mladé generace o CSR
24. Zvýšení kompetencí v oblasti CSR (studentů, pedagogů, podnikového managementu)
25. Rozvoj povědomí o problematice CSR a zkvalitnění českého podnikatelského a manažerského prostředí
26. Prohloubit zájem o CSR na národní úrovni
27. Prohloubit zájem o CSR v regionech
28. Podpora programů udělování cen organizacím za realizaci konceptu a aktivit v oblasti CSR, společensky prospěšného podnikání a sociálních inovací
29. Zvyšování ochrany zdraví a bezpečnosti spotřebitele
30. Zvyšování ochrany ekonomických zájmů spotřebitele (služby, nekalé praktiky, zákaznický servis, reklamace, mimosoudní urovnání sporů
31. Zvyšováním povědomí o kvalitě k vyšší kvalitě výrobků a služeb
32. Porozumění výhodám udržitelné spotřeby
32.1 Zvyšování povědomí o principech udržitelné spotřeby, vytváření a prosazování nástrojů k širšímu využívání těchto principů na trhu.- Kampaň, včetně seminářů, příruček správné praxe atd.s cílem porozumění a šíření principů udržitelné spotřeby. Realizace osvětové kampaně na téma environmentálního značení, aplikace chytrých měřidel a aplikace chytrých sítí, atd.- Vyvolání národní diskuse mezi zainteresovanými stranamiohledně životnosti spotřebitelských výrobků, jejího transparentního vyjádření v informacích pro spotřebitele, využití normalizace a dalších nástrojů k tomuRealizátor: MPO, MŽP, spolupracující ministerstva, spotřebitelské organizace v ČR, profesní organizace a asociace
33. Ochrana osobních údajů a soukromí