Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím
web k fondům EU
Rámcové vzdělávací programy (RVP)
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Přímé vazby:
Dokument
Cíle
Korelace
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Přímé vazby spadající pod:
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Zvolit jiný cíl
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
1.
Posilování kapacit pro kvalitní výzkum
1.1
Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu a jeho výsledků
1.2
Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou
1.3
Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely
1.4
Zlepšení strategického řízení výzkumu na národní úrovni
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
2.2
(IP1): Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů
2.3
(IP1): Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách
2.4
(IP1): Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol
2.5
(IP1): Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje
2.1
(IP2): Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zajištění vysoké kvality výuky, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol.
3.
Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
3.1
(IP1): Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ
3.2
(IP1): Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
3.3
(IP1): Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání
3.4
(IP1): Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků
3.5
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
3.1
(IP2): Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání
3.1
(IP3): Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání
4.
Technická pomoc
4.1
Zajištění efektivní administrace
4.2
Zajištění informovanosti, publicity a absorpční kapacity
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Nenalezena žádná vazba
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Strategie regionálního rozvoje ČR 2014-2020
(MMR)
1.1.1
Podpora transferu znalostí mezi výzkumným a podnikatelským sektorem
1.1.2
Rozvoj univerzit a výzkumných institucí
1.1.5
Adaptabilita trhu práce
2.1.4
Podpora integrace sociálně vyloučených a sociálním vyloučením ohrožených skupin obyvatelstva
2.2.4
Podpora integrace sociálně vyloučených a sociálním vyloučením ohrožených skupin obyvatelstva
2.3.3
Zajištění základních služeb a obslužnosti
2.3.4
Podpora integrace sociálně vyloučených a sociálním vyloučením ohrožených skupin obyvatelstva
Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020
(MPSV)
-
Zvýšení úrovně spolupráce mezi rodinou, školou a volnočasovými institucemi za účelem eliminace rizik a využíváním příležitostí spojených s digitálními technologiemi.
-
Snížit podíl digitálně vyloučených a digitálně negramotných osob v populaci.
-
Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi.
-
Zvýšení využitelnosti dalšího vzdělávání pro přípravu dospělých, která jim umožní získat komplexní dovednosti pro uplatnění v tzv. digital jobs.
-
Zvýšení dostupnosti relevantních dat pro monitorování a vyhodnocování stavu digitální gramotnosti v jednotlivých prioritních okruzích této strategie.
-
Zvýšit motivaci osob s nízkým sociálním statusem, sociálně nebo digitálně vyloučených k využívání digitálních technologií pro zlepšování jejich postavení ve společnosti.
-
Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání.
Politika územního rozvoje ČR, aktualizace č.1 (2015)
(MMR)
-
Republikové priority územního plánování pro zajištění udržitelného rozvoje území
Surovinová politika ČR v oblasti nerostných surovin a jejich zdrojů (2017)
(MPO)
-
Studie a analýzy:
• Vyhodnotit dosavadní poznatky vzešlé z v minulosti provedených průzkumů vybraných kritických surovin v ČR. Vyhodnotit potenciál možného využití odvalů a odpadů z dřívější těžby.
• Provést rešerši stavu zásob vybraných nerostů na vybraných rudních ložiscích a prognózních zdrojích podle současných geologických a ekonomických parametrů pro potřeby výkonu státní správy v oblasti rozhodování v území a pro posouzení ekonomické rentability jejich eventuálního budoucího využití.
• Zpracovat základní studii mapující možný potenciál strategických kovů, kritických a high tech surovin na území ČR a současně vyhodnotit jejich možná sekundární ložiska (odvaly a odkaliště)
• Aktualizovat dosud známé informace o rezervních lokalitách hnědého uhlí v ČR, případně o dalších potenciálních lokalitách. V případě potřeby zajistit dle platné horní legislativy jejich ložiskovou ochranu.
• Zajistit vědecký výzkum báňských a úpravárenských technologií, které by umožnily v budoucnu využít neopominutelné zásoby uranové rudy a strategických doprovodných kovů v oblasti severočeské křídy
-
Informační technologie:
• Rozvíjet, aktualizovat a následně průběžně sledovat funkčnost jednotného informačního systému o surovinových zdrojích ČR, včetně jejich využívání pro účely rozhodování státu a krajů ve věcech realizace surovinové politiky a pro rozhodování o využití území či další postupy podle stavebního zákona.
-
Vzdělávání, podpora vědy a výzkumu:
• Spolupráce s oborově příbuznými vysokými školami na větší informovanosti studentů o principech české a evropské surovinové politiky, možnostech a limitech využívání nerostně surovinového potenciálu ČR, resp. EU.
• V rámci programů Vědy-Výzkumu-Inovací zajišťovat podporu společným projektům zaměřeným na oblast moderních trendů v získávání a využívání nerostných surovin, a to českých i zahraničních výzkumných organizací, vysokých škol a podnikatelů v rámci programů mezinárodní spolupráce.
• Podpora výzkumu technologického zpracování a nových těžebních a úpravárenských postupů a metod ekologického monitoringu zpracování a těžby strategických komodit a přírodě blízké obnovy po těžbě.
Strategie rozvoje infrastruktury pro prostorové informace v ČR do roku 2020 (2014)
(DIA)
4.7
Zajistit právní a institucionální podmínky pro koordinacia zkvalitnění výzkumu, vývoje a inovací v oblasti prostorových informací
Koncepce ochrany obyvatelstva ČR do roku 2020 s výhledem do roku 2030 (2014) [akt. 2015]
(MV)
-
Vytvořit platformu pro efektivní výměnu informací a zkušeností mezi výzkumnými pracovišti, akademickou obcí a aplikační sférou. V rámci vytvořeného systému usilovat o sjednocení přístupů k výuce problematiky ochrany obyvatelstva na vysokých školách. Analyzovat možnosti podpory odborného růstu pracovníků v oblasti výzkumné, vývojové a inovační podpory ochrany obyvatelstva. Vytvořit prostředek ke sdílení výstupů výzkumné, vývojové a inovační činnosti a vzájemné komunikace mezi aktéry předmětné problematiky.
Státní energetická koncepce České republiky (2015)
(MPO)
-
Výzkum, vývoj a inovace
-
Nástroje v oblasti vzdělávání a podpory vědy a výzkumu
-
Výzkum, vývoj, inovace a školství
Strategie digitálního vzdělávání ČR do roku 2020
(MŠMT)
1.2
Vytvoření recenzního systému pro hodnocení a doporučování kvality otevřených vzdělávacích zdrojů
2.2
Zdůraznění problematiky digitálních technologií napříč kurikulem a jeho modernizace
2.3
Modernizace vzdělávací oblasti ICT v rámcových vzdělávacích programech, zdůraznění informatického myšlení
2.4
Propojení formálního a neformálního vzdělávání a informálního učení
3.1
Zařazení standardu digitálních kompetencí učitele do vzdělávání učitelů
3.2
Zařazení didaktiky rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení žáků do vzdělávání učitelů
4.2
Podpora připojení k internetu
4.3
Podpora správy digitální infrastruktury ve školách
5.1
Podpora vývoje inovací a spolupráce veřejného, soukromého a neziskového sektoru při tvorbě a šíření inovacíve vzdělávání
5.2
Podpora pedagogického výzkumu v oblasti využívání digitálních technologií
5.3
Podpora pravidelného sběru dat, monitoringu stavu a využívání digitálních technologií ve vzdělávání
5.4
Zlepšení informační a poznatkové základny v oblasti využívání digitálních technologií, rozvíjení digitální gramotnosti a informatického myšlení
5.5
Připrava podmínek pro využití velkých dat ve školství
6.1
Koordinace podpory digitálního vzdělávání v resortu školství
6.2
Rozvoj a aktualizace nástroje Profil Škola, zavedení nového nástroje Profil Učitel
6.3
Podpora ICT metodiků a jejich práce
6.4
Metodická podpora začleňování digitálních technologií do výuky a do života školy
6.5
Odborná a metodická podpora rozvoje infrastruktury digitálního prostředí škol pro zřizovatele a vedení škol
6.6
Zřízení sítě ICT metodiků na úrovni kraje, případně obce
7.1
Veřejná kampaň vysvětlující klíčový vliv digitálních technologií na vzdělávání
Strategie romské integrace v ČR do roku 2020
(ÚV)
5.1
Zvýšení přístupu romských dětí ke kvalitnímu předškolnímu vzdělávání a péči
5.2
Odstranění praxe nesprávného zařazování romských dětí do vzdělávání s nižšími vzdělávacími ambicemi
5.3
Zajištění základních podmínek pro rozvoj inkluze romských žáků v hlavním vzdělávacím proudu a rozvoj inkluzívního vzdělávání
5.4
Odstraňování segregace romských dětí ve vzdělávání na všech úrovních
5.5
Podpora Romů při dosahování sekundárního a terciárního vzdělávání
Strategie sociálního začleňování 2014-2020
(MPSV)
-
Zajistit rovný přístup ke vzdělání pro všechny
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 (2014)
(MŠMT)
3.1.1
Zvýšit dostupnost a kvalitu předškolního vzdělávání a rané péče
3.1.2
Omezovat vnější diferenciaci v základním vzdělávání a efektivně začleňovat žáky do hlavního vzdělávacího proudu
3.1.3
Posilovat společné prvky v oborech středního vzdělání
3.1.4
Udržet otevřený přístup k rozmanité nabídce terciárního vzdělání
3.1.5
Vytvářet podmínky pro snazší přechod absolventů na trh práce
3.1.6
Podporovat dostupnost a kvalitu dalšího vzdělávání
3.2.2
Modernizovat počáteční vzdělávání učitelů a vstupní vzdělávání ředitelů
3.2.4
Posílit význam kvalitní výuky ve vysokoškolském vzdělávání
3.2.6
Modernizovat systém hodnocení na úrovni dítěte, žáka a studenta
3.2.7
Modernizovat hodnocení na úrovni školy
3.3.3
Posílit hodnocení vzdělávacího systému
3.3.4
Zlepšit komunikaci mezi aktéry ve vzdělávání včetně široké veřejnosti
Rámec rozvoje vysokého školství ČR do roku 2020 (2015)
(MŠMT)
2.1.1
Prosazovat zavádění principů vzdělávání zaměřeného na studenta včetně práce s výsledky učení při přípravě i realizaci studijních programů, nadále finančně podporovat inovace studijních oborů a předmětů a stimulovat školy k využívání dalších zdrojů financování (včetně OP VVV) pro aktualizace obsahů a metod vzdělávání a zvyšování jejich kvality, vysoké školy mohou pro inovace svých studijních programů využít výstupy a zkušenosti ze strategických projektů ministerstva (Q-RAM a KVALITA), které jsou zaměřeny především na práci s výsledky učení
2.1.3
Posílit význam zabezpečování a hodnocení kvality výuky, jak v rutinní činnosti vysoké školy, tak i v akreditačním a re-akreditačním procesu
2.2.1
Bude podpořena diverzifikace studijních programů, zároveň bude podporována konsolidace studijních programů a oborů při zachování nabídky studijních programů v širokém spektru disciplín s důrazem na zvyšování kvality a na snižování počtu pracovišť ...
2.2.2
Vysokoškolské vzdělávání bude dostupné všem, kteří projeví zájem a chuť studovat v bakalářském, magisterském a doktorském studiu a prokáží požadované schopnosti. Zároveň budou vytvořeny takové podmínky, aby studium nevytvářelo socio-ekonomické bariéry ...
2.2.4
Snížení počtu tradičních studentů bude kompenzováno zlepšováním přístupu netradičních a znevýhodněných skupin k vysokoškolskému vzdělávání a snížením studijní neúspěšnosti, přičemž: ...
2.3.4
Podporovat zkvalitňování poskytovaných poradenských služeb (studijních, kariérových, psychologických, sociálních a dalších) zájemcům o studium, studentům, účastníkům celoživotního vzdělávání i pracovníkům vysokých škol s cílem získat zájemce o studium, ..
2.3.5
Motivovat vysoké školy k aktivnímu vyrovnávání rozdílů mezi studenty na počátku i v průběhu studia pomocí volitelných, podpůrných a kompenzačních kurzů zaměřených zejména na základní kompetence k dalšímu učení a odstraňování nerovností vzniklých v ...
2.3.6
Podporovat další vzdělávání akademických a ostatních pracovníků pro práci s osobami socioekonomicky znevýhodněnými, se specifickými potřebami, z etnických minorit a z netradičních skupin studentů, podporovat sdílení příkladů dobré praxe mezi vysokými ...
2.3.7
Systematicky monitorovat přístup zástupců obou pohlaví k jednotlivým skupinám oborů na jednotlivých vysokých školách a jejich úspěšnost ve studiu
2.3.8
Ve spolupráci se středními školami rozvíjet motivaci pro studium oborů, které nejsou pro jednotlivá pohlaví typické, například dívek pro studium technických oborů a chlapců pro studium učitelství
2.3.9
Podporovat zkvalitňování poskytovaných poradenských služeb (studijních, kariérových, psychologických, sociálních a dalších) zájemcům o studium a studentům s ohledem na řešení problémů spojených s výrazně menšinovým postavením jednoho pohlaví na ...
2.4.4
Podporovat vysoké školy v hledání řešení studijní neúspěšnosti tam, kde byla identifikována jako problematická, s ohledem na specifické podmínky a charakteristiky jednotlivých institucí
2.4.6
Podporovat zkvalitňování poskytovaných poradenských služeb (studijních, kariérových, psychologických, sociálních a dalších) zájemcům o studium, studentům i akademickým pracovníkům a vytváření systémů včasného varování, které umožní včasnou pro-aktivní ...
2.4.7
Vytvářet příležitosti pro další vzdělávání vyučujících pro práci s netradičními a znevýhodněnými studenty a v metodách výuky stimulujících studijní úspěšnost
2.5.2
Motivovat vysoké školy k posilování zaměření výuky na podnikání a přenositelné a jiné měkké kompetence
2.5.3
Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení a měkkých dovedností, jako jednoho z klíčových výstupů vysokoškolského vzdělávání a zohledňovat jejich rozvíjení v rámci akreditačního a re-akreditačního procesu
2.6.1
Zavedení povinné provozní praxe jako součásti studijních programů, zejména v případě profesně orientovaných studijních programů
2.6.2
Podpora projektů zaměřených na posilování odborné způsobilosti k vědecké práci
2.6.4
Podpora projektů rozšiřujících různé programy celoživotního vzdělávání na vysokých školách
2.6.5
Podpora studentských aktivit jdoucích nad rámec standardní výuky, které jsou orientovány na spolupráci s praxí
2.6.6
Podpora realizace diplomových prací pro praxi a dvojího vedení diplomových prací
3.1.3
Podporovat atraktivitu českých vysokých škol pro zahraniční studenty (pro krátkodobé studijní pobyty i studium uceleného studijního programu), zvyšovat počet studijních programů a objem předmětů vyučovaných v cizích jazycích (především v angličtině) a ...
3.1.4
Podporovat různé formy mezinárodní spolupráce vysokých škol, vč. vytváření a uskutečňování společných studijních programů, letních škol, workshopů apod.
3.1.5
Rozvíjet principy „internacionalizace doma“
4.1.1
Finančně podporovat budování omezeného počtu excelentních mezifakultních center výcviku studentů doktorských studijních programů („graduate schools“) zaměřených na rozvoj průřezových kompetencí k akademické práci a tvůrčí činnosti a stimulaci interdisciplinární a mezinárodní spolupráce
4.1.2
Podporovat, a u akademicky orientovaných programů i požadovat, aktivní zapojení studentů do vědecké, výzkumné, vývojové, inovační, umělecké nebo další tvůrčí činnosti instituce
4.1.3
Podporovat vysoké školy v zapojování úspěšných vědeckých a tvůrčích pracovníků do výuky a propojovaní všech činností instituce
4.1.4
Vytvářet platformy pro navazování mezioborové, mezifakultní, meziinstitucionální a mezinárodní spolupráce
5.1.1
Podporovat implementaci principů politiky Open Access na českých vysokých školách a zlepšování přístupu k výsledkům, jejichž vznik byl financován z veřejných zdrojů
5.1.2
Podporou komunikačních platforem stimulovat obousměrnou komunikaci mezi akademickou sférou a soukromým sektorem, státní správou i občanskou společností, včetně transferu znalostí a inovací a spolupráce na tvůrčích činnostech
5.1.3
Podpořit vznik interdisciplinárních magisterských oborů zaměřených na transfer znalostí a řízení inovačního procesu
5.1.4
Podporovat stáže studentů i akademických pracovníků v komerční, státní nebo neziskové sféře, v ČR i v zahraničí
6.2.1
Podporovat obnovu a modernizaci materiálního, přístrojového i prostorového zabezpečení vzdělávací, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti vysokých škol, speciální pozornost věnovat zabezpečení požadavků studentů se specifickými potřebami na infrastrukturu vysoké školy
6.2.2
Usilovat o sdílení a regionální koncentraci kapacit – prostorových, přístrojových i lidských zdrojů
6.2.3
Podporovat rozvoj lidských zdrojů, budování týmů odborníků s perspektivou dalšího profesního rozvoje a rozvoje vzdělávací, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti dané instituce
6.2.4
Podporovat prohlubování a rozšiřování kvalifikace akademických, vedoucích a ostatních pracovníků vysokých škol v jejich odborném zaměření, pedagogických a didaktických dovednostech, manažerských a řídicích dovednostech a dalších oblastech
6.2.5
Podporovat vysoké školy v nastavení jejich kariérních řádů a mzdových předpisů tak, aby motivovaly a umožňovaly kvalitním pracovníkům osobní i profesní růst
6.2.6
Usilovat o větší otevřenost akademického prostředí a motivovat k zapojení do činností vysokých škol i odborníky z praxe a odborníky ze zahraničí
6.2.7
Podpořit vytváření kvalitního zázemí pro studenty i pracovníky vysokých škol, které bude zahrnovat stravovací a ubytovací služby, lékařské služby, možnosti pro trávení jejich volného času a sportovní aktivity
6.2.8
Speciální pozornost věnovat zázemí pro studenty i pracovníky se speciálními potřebami a rodiče malých dětí (např. univerzitní mateřské školky nebo dětské koutky)
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol ČR 2016-2020
(MŠMT)
1.3.4
Zaměřit se na rozvíjení systémů vnitřního zajišťování kvality
1.3.5
Využívat metodiky výsledků učení („learning outcomes“) při přípravě, realizaci i hodnocení studijních programů
1.3.6
V rámci vnitřního zajišťování kvality upřednostňovat zaměření na skutečný výkon činností a jejich výsledky před důrazem na formální nároky
1.3.7
Do přípravy strategických dokumentů, včetně akreditačních spisů, zapojit širokou skupinu partnerů
2.3.5
Vyhodnocovat přístup jednotlivých znevýhodněných skupin ke vzdělání na dané vysoké škole
2.3.6
Poskytovat kvalitní poradenské služby v otázkách studia, profesní kariéry, osobní a sociální situace a dalších
2.3.7
Cíleně vyhledávat a rozvíjet nadání studentů
2.3.8
Rozvíjet systémy elektronických studijních opor a využívat jejich potenciálu pro vzdělávání specifických skupin studentů
3.3.2
Reflektovat zahraniční studijní pobyty studentů ve studijních plánech
3.3.3
Hlouběji integrovat zahraniční členy akademické obce do jejího života
4.1.1
Finančně podpořit inovace všech činností vysokých škol
4.3.3
Kromě tradičních akademických dovedností klást důraz i na jazykové dovednosti a další přenositelné kompetence absolventů
4.3.4
Zapojovat ve větší míře relevantní aktéry do hodnocení a zlepšování svých činností
4.3.6
V rámci vnitřního zajišťování kvality činností budovat centra podpory akademických i neakademických pracovníků
5.1.1
Připravit novou metodiku hodnocení pro účely financování, která bude podporovat excelentní výzkum vysoké společenské a ekonomické relevance
5.1.2
Prostřednictvím specifických dotačních nástrojů podporovat internacionalizaci výzkumu a vývoje na vysokých školách
5.1.3
Stimulovat efektivní nakládání s výsledky výzkumu a vývoje, jejich přenos do praxe a komercionalizaci
5.1.5
Zvyšovat informovanost o výzkumné infrastruktuře českých vysokých škol v zahraničí
5.2.2
Zaměřit pozornost na excelentní výzkum s vysokými společenskými přínosy
5.2.3
Posilovat internacionalizaci výzkumné a vývojové činnosti a integraci výzkumné infrastruktury do mezinárodních sítí
5.2.4
Zvyšovat kompetence studentů i pracovníků vysoké školy pro přenos poznatků mezi akademickou a aplikační sférou
5.2.5
Rozvíjet spolupráci s vnějšími partnery za účelem zvyšování relevance výzkumu pro potřeby aplikační sféry
5.2.8
Při formulaci svých strategií v oblasti výzkumu a vývoje vycházet z existujících národních a mezinárodních dokumentů
6.2.1
Zahrnout pravidelné a systematické sběry a analýzy dat na vysokých školách jako jeden z klíčových procesů vnitřního zajišťování kvality do standardů pro institucionální akreditace
6.3.3
Zajistit sběr a vyhodnocování dat relevantních pro kvalitu všech vlastních činností
6.3.4
Rozvíjet kompetence zaměstnanců pro analytickou, koncepční a strategickou práci
Vládní strategie pro rovnost žen a mužů v ČR 2014-2020
(ÚV)
B.5.3
Zajištění genderově citlivého přístupu vyučujících, vytváření rovných podmínek a rovného zacházení s dívkami a chlapci v průběhu vzdělávání.
B.5.4
Systematické vzdělávání v genderové oblasti a metodická podpora vyučujících na všech stupních vzdělávání, revize obsahu učiva a učebních materiálů, nahrazení genderově senzitivním obsahem učiva a důsledné využívání genderově citlivých učebních textů.
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací ČR 2016-2020
(ÚV)
10
Zavést hodnocení výzkumných organizací, které bude motivovat ke zvyšování kvality výzkumu
11
Rozvoj světově excelentních výzkumných pracovišť
12
Podporovat zapojení výzkumných týmů a podniků z ČR do mezinárodní spolupráce ve VaVaI
13
Stimulovat příchod kvalitních výzkumných a vysoce kvalifikovaných odborných pracovníků a vytvořit vhodné podmínky pro pracovní i rodinný život
14
Zvýšit kvalitu magisterských a doktorských studijních programů
17
Zlepšit podmínky pro šíření znalostí z výzkumných organizací a stimulovat jejich spolupráci s aplikačním sektorem
22
Připravit absolventy na nové výzvy a budoucí potřeby podniků
23
Opatření Podporovat uplatnění absolventů vysokých škol v inovačních podnicích v oblasti VaVaI
4
Strategicky a koordinovaně rozvíjet mezinárodní spolupráci ve VaVaI a posilovat pozici ČR v ERA.
6
Využívat hodnocení pro strategické řízení VaVaI
7
Posílit využívání analýz trendů a výhledů v politice VaVaI
9
Vytvořit podmínky pro rozvoj center podpořených z OP VaVpI a velkých infrastruktur VaVaI a začlenit je do výzkumného a inovačního systému
Strategie ICT Ministerstva kultury ČR 2015-2020
(MK)
11
Podpora výzkumu a vývoje
12
Efektivní rozhodování a plánování
2
Efektivní řízení služeb, standardizace řízení služeb (ITIL, TOGAF)
3
Snížení celkových nákladů
6
Zajištění kontinuity služeb
9
Digitalizace národního kulturního dědictví
Strategie digitalizace kulturního obsahu ČR 2013-2020
(MK)
-
Vytvoření organizačních a technických předpokladů trvalého uchování a zpřístupnění digitálních dokumentů
-
Digitalizace kulturního obsahu a shromažďování digitálních dokumentů jako součásti kulturního dědictví:
-
Zajištění rovného přístupu odborné i laické veřejnosti ke kulturnímu obsahu v digitální podobě
Integrovaná strategie podpory kultury v ČR do roku 2020
(MK)
1.10
Rozvoj kultury v Hlavním městě Praze
1.5
Infrastruktura pro návštěvníky, zpřístupnění a zabezpečení kulturního bohatství
1.7
Technické nemovité památky
1.8
Obnova kulturní krajiny
1.9
Osvěta a propagace
2.1
Evidence a standardizace
2.2
Digitalizace, zpřístupnění a dlouhodobé uchovávání
2.3
Činnosti veřejné povahy v oblasti kultury
2.4
Mezioborová interakce
3.1
Mezisektorové partnerství a inovace
3.2
Kreativní kultura
3.3
Propojení KKO a kulturního bohatství
4.1
Zapojení znevýhodněných občanů a minorit
4.2
Celoživotní vzdělávání
4.3
Konkurenceschopnost lidských zdrojů
4.4
Zaměstnanost
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
1.1
Posílit národní a kulturní identitu v globalizovaném světě
1.2
Rozvíjet kulturní rozmanitost
1.3
Zefektivnit mezikulturní dialog
2.1
Podporovat rozvoj kulturních dovedností a znalostí celé populace
2.2
Modernizovat infrastrukturu pro poskytování veřejných kulturních služeb
3.3
Uchování kulturního dědictví ve sbírkách paměťových institucí
4.1
Podporovat kulturní a kreativní odvětví
4.2
Podporovat mobilitu
4.5
Posilovat roli kultury v politice vnějších vztahů
6.1
Zefektivnit výkon veřejné správy v péči o památkový fond
6.7
Dokončit reformu veřejné správy v oblasti kultury
6.8
Zlepšit přístup kulturních a kreativních odvětví k financování
Národní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci ČR (Národní RIS3 strategie) (2014)
(MPO)
B.1.1
Zajistit stabilní podmínky pro dlouhodobý rozvoj kvalitních výzkumných pracovišť
B.1.2
Zvýšit mezinárodní otevřenost veřejného výzkumu v ČR
C.1.1
Posílit spolupráci a interakci mezi VO a aplikační sférou
C.1.2
Zvýšit komerční využití výsledků VaV a znalostí VO
D.1.1
Vytvořit funkční vztah mezi školami a zaměstnavateli
D.1.2
Zvýšit úroveň podnikavosti a dalších měkkých kompetencí
D.1.3
Zvýšit aktivní znalost angličtiny a dalšího cizího jazyka
D.2.1
Vytvořit systém identifikace a rozvoje přirozeného nadání
D.2.2
Připravit inovátory příští generace
D.2.3
Vytvořit systém pro získání a adaptaci vysoce kvalifikovaných lidí do ČR
D.3.1
Zvýšit úroveň strategického i operativního řízení a vytvořit předpoklady pro zvýšení kvality výzkumných organizací
D.3.2
Zavést efektivní systém řízení lidských zdrojů ve výzkumných ústavech, vysokých školách a jejich fakultách
D.3.3
Zvýšit atraktivitu výzkumné kariéry a kvalitu přípravy budoucích výzkumných pracovníků
F.1.1
Podpořit otevřenou partnerskou spolupráci při experimentálním řešení společenských výzev a systémově využít úspěšně ověřené modely
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Nenalezena žádná vazba
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Nenalezena žádná vazba
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Nenalezena žádná vazba