Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím
web k fondům EU
Rámcové vzdělávací programy (RVP)
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Přímé vazby:
Dokument
Cíle
Korelace
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Přímé vazby spadající pod:
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Zvolit jiný cíl
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
1.
Posilování kapacit pro kvalitní výzkum
1.1
Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu a jeho výsledků
1.2
Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou
1.3
Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely
1.4
Zlepšení strategického řízení výzkumu na národní úrovni
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
2.2
(IP1): Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů
2.3
(IP1): Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách
2.4
(IP1): Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol
2.5
(IP1): Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje
2.1
(IP2): Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zajištění vysoké kvality výuky, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol.
3.
Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
3.1
(IP1): Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ
3.2
(IP1): Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
3.3
(IP1): Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání
3.4
(IP1): Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků
3.5
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
3.1
(IP2): Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání
3.1
(IP3): Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání
4.
Technická pomoc
4.1
Zajištění efektivní administrace
4.2
Zajištění informovanosti, publicity a absorpční kapacity
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Nenalezena žádná vazba
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Strategie regionálního rozvoje ČR 2014-2020
(MMR)
1.1.2
Rozvoj univerzit a výzkumných institucí
1.1.5
Adaptabilita trhu práce
Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020
(MPSV)
-
Zvýšení využitelnosti dalšího vzdělávání pro přípravu dospělých, která jim umožní získat komplexní dovednosti pro uplatnění v tzv. digital jobs.
Surovinová politika ČR v oblasti nerostných surovin a jejich zdrojů (2017)
(MPO)
-
Studie a analýzy:
• Vyhodnotit dosavadní poznatky vzešlé z v minulosti provedených průzkumů vybraných kritických surovin v ČR. Vyhodnotit potenciál možného využití odvalů a odpadů z dřívější těžby.
• Provést rešerši stavu zásob vybraných nerostů na vybraných rudních ložiscích a prognózních zdrojích podle současných geologických a ekonomických parametrů pro potřeby výkonu státní správy v oblasti rozhodování v území a pro posouzení ekonomické rentability jejich eventuálního budoucího využití.
• Zpracovat základní studii mapující možný potenciál strategických kovů, kritických a high tech surovin na území ČR a současně vyhodnotit jejich možná sekundární ložiska (odvaly a odkaliště)
• Aktualizovat dosud známé informace o rezervních lokalitách hnědého uhlí v ČR, případně o dalších potenciálních lokalitách. V případě potřeby zajistit dle platné horní legislativy jejich ložiskovou ochranu.
• Zajistit vědecký výzkum báňských a úpravárenských technologií, které by umožnily v budoucnu využít neopominutelné zásoby uranové rudy a strategických doprovodných kovů v oblasti severočeské křídy
-
Informační technologie:
• Rozvíjet, aktualizovat a následně průběžně sledovat funkčnost jednotného informačního systému o surovinových zdrojích ČR, včetně jejich využívání pro účely rozhodování státu a krajů ve věcech realizace surovinové politiky a pro rozhodování o využití území či další postupy podle stavebního zákona.
-
Vzdělávání, podpora vědy a výzkumu:
• Spolupráce s oborově příbuznými vysokými školami na větší informovanosti studentů o principech české a evropské surovinové politiky, možnostech a limitech využívání nerostně surovinového potenciálu ČR, resp. EU.
• V rámci programů Vědy-Výzkumu-Inovací zajišťovat podporu společným projektům zaměřeným na oblast moderních trendů v získávání a využívání nerostných surovin, a to českých i zahraničních výzkumných organizací, vysokých škol a podnikatelů v rámci programů mezinárodní spolupráce.
• Podpora výzkumu technologického zpracování a nových těžebních a úpravárenských postupů a metod ekologického monitoringu zpracování a těžby strategických komodit a přírodě blízké obnovy po těžbě.
Státní energetická koncepce České republiky (2015)
(MPO)
-
Výzkum, vývoj a inovace
-
Nástroje v oblasti vzdělávání a podpory vědy a výzkumu
-
Výzkum, vývoj, inovace a školství
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 (2014)
(MŠMT)
3.1.4
Udržet otevřený přístup k rozmanité nabídce terciárního vzdělání
3.1.5
Vytvářet podmínky pro snazší přechod absolventů na trh práce
3.1.6
Podporovat dostupnost a kvalitu dalšího vzdělávání
3.2.4
Posílit význam kvalitní výuky ve vysokoškolském vzdělávání
3.2.6
Modernizovat systém hodnocení na úrovni dítěte, žáka a studenta
3.2.7
Modernizovat hodnocení na úrovni školy
3.3.3
Posílit hodnocení vzdělávacího systému
Rámec rozvoje vysokého školství ČR do roku 2020 (2015)
(MŠMT)
2.1.1
Prosazovat zavádění principů vzdělávání zaměřeného na studenta včetně práce s výsledky učení při přípravě i realizaci studijních programů, nadále finančně podporovat inovace studijních oborů a předmětů a stimulovat školy k využívání dalších zdrojů financování (včetně OP VVV) pro aktualizace obsahů a metod vzdělávání a zvyšování jejich kvality, vysoké školy mohou pro inovace svých studijních programů využít výstupy a zkušenosti ze strategických projektů ministerstva (Q-RAM a KVALITA), které jsou zaměřeny především na práci s výsledky učení
2.1.3
Posílit význam zabezpečování a hodnocení kvality výuky, jak v rutinní činnosti vysoké školy, tak i v akreditačním a re-akreditačním procesu
2.2.1
Bude podpořena diverzifikace studijních programů, zároveň bude podporována konsolidace studijních programů a oborů při zachování nabídky studijních programů v širokém spektru disciplín s důrazem na zvyšování kvality a na snižování počtu pracovišť ...
2.2.2
Vysokoškolské vzdělávání bude dostupné všem, kteří projeví zájem a chuť studovat v bakalářském, magisterském a doktorském studiu a prokáží požadované schopnosti. Zároveň budou vytvořeny takové podmínky, aby studium nevytvářelo socio-ekonomické bariéry ...
2.2.4
Snížení počtu tradičních studentů bude kompenzováno zlepšováním přístupu netradičních a znevýhodněných skupin k vysokoškolskému vzdělávání a snížením studijní neúspěšnosti, přičemž: ...
2.3.4
Podporovat zkvalitňování poskytovaných poradenských služeb (studijních, kariérových, psychologických, sociálních a dalších) zájemcům o studium, studentům, účastníkům celoživotního vzdělávání i pracovníkům vysokých škol s cílem získat zájemce o studium, ..
2.3.5
Motivovat vysoké školy k aktivnímu vyrovnávání rozdílů mezi studenty na počátku i v průběhu studia pomocí volitelných, podpůrných a kompenzačních kurzů zaměřených zejména na základní kompetence k dalšímu učení a odstraňování nerovností vzniklých v ...
2.3.6
Podporovat další vzdělávání akademických a ostatních pracovníků pro práci s osobami socioekonomicky znevýhodněnými, se specifickými potřebami, z etnických minorit a z netradičních skupin studentů, podporovat sdílení příkladů dobré praxe mezi vysokými ...
2.3.7
Systematicky monitorovat přístup zástupců obou pohlaví k jednotlivým skupinám oborů na jednotlivých vysokých školách a jejich úspěšnost ve studiu
2.3.8
Ve spolupráci se středními školami rozvíjet motivaci pro studium oborů, které nejsou pro jednotlivá pohlaví typické, například dívek pro studium technických oborů a chlapců pro studium učitelství
2.3.9
Podporovat zkvalitňování poskytovaných poradenských služeb (studijních, kariérových, psychologických, sociálních a dalších) zájemcům o studium a studentům s ohledem na řešení problémů spojených s výrazně menšinovým postavením jednoho pohlaví na ...
2.4.4
Podporovat vysoké školy v hledání řešení studijní neúspěšnosti tam, kde byla identifikována jako problematická, s ohledem na specifické podmínky a charakteristiky jednotlivých institucí
2.4.6
Podporovat zkvalitňování poskytovaných poradenských služeb (studijních, kariérových, psychologických, sociálních a dalších) zájemcům o studium, studentům i akademickým pracovníkům a vytváření systémů včasného varování, které umožní včasnou pro-aktivní ...
2.4.7
Vytvářet příležitosti pro další vzdělávání vyučujících pro práci s netradičními a znevýhodněnými studenty a v metodách výuky stimulujících studijní úspěšnost
2.5.2
Motivovat vysoké školy k posilování zaměření výuky na podnikání a přenositelné a jiné měkké kompetence
2.5.3
Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení a měkkých dovedností, jako jednoho z klíčových výstupů vysokoškolského vzdělávání a zohledňovat jejich rozvíjení v rámci akreditačního a re-akreditačního procesu
2.6.1
Zavedení povinné provozní praxe jako součásti studijních programů, zejména v případě profesně orientovaných studijních programů
2.6.2
Podpora projektů zaměřených na posilování odborné způsobilosti k vědecké práci
2.6.4
Podpora projektů rozšiřujících různé programy celoživotního vzdělávání na vysokých školách
2.6.5
Podpora studentských aktivit jdoucích nad rámec standardní výuky, které jsou orientovány na spolupráci s praxí
2.6.6
Podpora realizace diplomových prací pro praxi a dvojího vedení diplomových prací
3.1.3
Podporovat atraktivitu českých vysokých škol pro zahraniční studenty (pro krátkodobé studijní pobyty i studium uceleného studijního programu), zvyšovat počet studijních programů a objem předmětů vyučovaných v cizích jazycích (především v angličtině) a ...
3.1.4
Podporovat různé formy mezinárodní spolupráce vysokých škol, vč. vytváření a uskutečňování společných studijních programů, letních škol, workshopů apod.
3.1.5
Rozvíjet principy „internacionalizace doma“
4.1.1
Finančně podporovat budování omezeného počtu excelentních mezifakultních center výcviku studentů doktorských studijních programů („graduate schools“) zaměřených na rozvoj průřezových kompetencí k akademické práci a tvůrčí činnosti a stimulaci interdisciplinární a mezinárodní spolupráce
4.1.2
Podporovat, a u akademicky orientovaných programů i požadovat, aktivní zapojení studentů do vědecké, výzkumné, vývojové, inovační, umělecké nebo další tvůrčí činnosti instituce
4.1.3
Podporovat vysoké školy v zapojování úspěšných vědeckých a tvůrčích pracovníků do výuky a propojovaní všech činností instituce
5.1.4
Podporovat stáže studentů i akademických pracovníků v komerční, státní nebo neziskové sféře, v ČR i v zahraničí
6.2.1
Podporovat obnovu a modernizaci materiálního, přístrojového i prostorového zabezpečení vzdělávací, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti vysokých škol, speciální pozornost věnovat zabezpečení požadavků studentů se specifickými potřebami na infrastrukturu vysoké školy
6.2.3
Podporovat rozvoj lidských zdrojů, budování týmů odborníků s perspektivou dalšího profesního rozvoje a rozvoje vzdělávací, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti dané instituce
6.2.4
Podporovat prohlubování a rozšiřování kvalifikace akademických, vedoucích a ostatních pracovníků vysokých škol v jejich odborném zaměření, pedagogických a didaktických dovednostech, manažerských a řídicích dovednostech a dalších oblastech
6.2.5
Podporovat vysoké školy v nastavení jejich kariérních řádů a mzdových předpisů tak, aby motivovaly a umožňovaly kvalitním pracovníkům osobní i profesní růst
6.2.6
Usilovat o větší otevřenost akademického prostředí a motivovat k zapojení do činností vysokých škol i odborníky z praxe a odborníky ze zahraničí
6.2.7
Podpořit vytváření kvalitního zázemí pro studenty i pracovníky vysokých škol, které bude zahrnovat stravovací a ubytovací služby, lékařské služby, možnosti pro trávení jejich volného času a sportovní aktivity
6.2.8
Speciální pozornost věnovat zázemí pro studenty i pracovníky se speciálními potřebami a rodiče malých dětí (např. univerzitní mateřské školky nebo dětské koutky)
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol ČR 2016-2020
(MŠMT)
1.3.4
Zaměřit se na rozvíjení systémů vnitřního zajišťování kvality
1.3.5
Využívat metodiky výsledků učení („learning outcomes“) při přípravě, realizaci i hodnocení studijních programů
1.3.6
V rámci vnitřního zajišťování kvality upřednostňovat zaměření na skutečný výkon činností a jejich výsledky před důrazem na formální nároky
1.3.7
Do přípravy strategických dokumentů, včetně akreditačních spisů, zapojit širokou skupinu partnerů
2.3.5
Vyhodnocovat přístup jednotlivých znevýhodněných skupin ke vzdělání na dané vysoké škole
2.3.6
Poskytovat kvalitní poradenské služby v otázkách studia, profesní kariéry, osobní a sociální situace a dalších
2.3.7
Cíleně vyhledávat a rozvíjet nadání studentů
2.3.8
Rozvíjet systémy elektronických studijních opor a využívat jejich potenciálu pro vzdělávání specifických skupin studentů
3.3.2
Reflektovat zahraniční studijní pobyty studentů ve studijních plánech
3.3.3
Hlouběji integrovat zahraniční členy akademické obce do jejího života
4.1.1
Finančně podpořit inovace všech činností vysokých škol
4.3.3
Kromě tradičních akademických dovedností klást důraz i na jazykové dovednosti a další přenositelné kompetence absolventů
4.3.4
Zapojovat ve větší míře relevantní aktéry do hodnocení a zlepšování svých činností
4.3.6
V rámci vnitřního zajišťování kvality činností budovat centra podpory akademických i neakademických pracovníků
5.1.1
Připravit novou metodiku hodnocení pro účely financování, která bude podporovat excelentní výzkum vysoké společenské a ekonomické relevance
5.1.2
Prostřednictvím specifických dotačních nástrojů podporovat internacionalizaci výzkumu a vývoje na vysokých školách
5.1.3
Stimulovat efektivní nakládání s výsledky výzkumu a vývoje, jejich přenos do praxe a komercionalizaci
5.2.2
Zaměřit pozornost na excelentní výzkum s vysokými společenskými přínosy
5.2.3
Posilovat internacionalizaci výzkumné a vývojové činnosti a integraci výzkumné infrastruktury do mezinárodních sítí
5.2.5
Rozvíjet spolupráci s vnějšími partnery za účelem zvyšování relevance výzkumu pro potřeby aplikační sféry
5.2.8
Při formulaci svých strategií v oblasti výzkumu a vývoje vycházet z existujících národních a mezinárodních dokumentů
6.2.1
Zahrnout pravidelné a systematické sběry a analýzy dat na vysokých školách jako jeden z klíčových procesů vnitřního zajišťování kvality do standardů pro institucionální akreditace
6.3.3
Zajistit sběr a vyhodnocování dat relevantních pro kvalitu všech vlastních činností
6.3.4
Rozvíjet kompetence zaměstnanců pro analytickou, koncepční a strategickou práci
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací ČR 2016-2020
(ÚV)
10
Zavést hodnocení výzkumných organizací, které bude motivovat ke zvyšování kvality výzkumu
14
Zvýšit kvalitu magisterských a doktorských studijních programů
22
Připravit absolventy na nové výzvy a budoucí potřeby podniků
23
Opatření Podporovat uplatnění absolventů vysokých škol v inovačních podnicích v oblasti VaVaI
Strategie digitalizace kulturního obsahu ČR 2013-2020
(MK)
-
Vytvoření organizačních a technických předpokladů trvalého uchování a zpřístupnění digitálních dokumentů
Integrovaná strategie podpory kultury v ČR do roku 2020
(MK)
1.10
Rozvoj kultury v Hlavním městě Praze
1.5
Infrastruktura pro návštěvníky, zpřístupnění a zabezpečení kulturního bohatství
1.8
Obnova kulturní krajiny
1.9
Osvěta a propagace
2.4
Mezioborová interakce
3.1
Mezisektorové partnerství a inovace
3.2
Kreativní kultura
3.3
Propojení KKO a kulturního bohatství
4.1
Zapojení znevýhodněných občanů a minorit
4.2
Celoživotní vzdělávání
4.3
Konkurenceschopnost lidských zdrojů
4.4
Zaměstnanost
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
2.1
Podporovat rozvoj kulturních dovedností a znalostí celé populace
4.1
Podporovat kulturní a kreativní odvětví
4.2
Podporovat mobilitu
6.1
Zefektivnit výkon veřejné správy v péči o památkový fond
6.7
Dokončit reformu veřejné správy v oblasti kultury
6.8
Zlepšit přístup kulturních a kreativních odvětví k financování
Národní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci ČR (Národní RIS3 strategie) (2014)
(MPO)
B.1.2
Zvýšit mezinárodní otevřenost veřejného výzkumu v ČR
C.1.1
Posílit spolupráci a interakci mezi VO a aplikační sférou
C.1.2
Zvýšit komerční využití výsledků VaV a znalostí VO
D.1.1
Vytvořit funkční vztah mezi školami a zaměstnavateli
D.1.2
Zvýšit úroveň podnikavosti a dalších měkkých kompetencí
D.1.3
Zvýšit aktivní znalost angličtiny a dalšího cizího jazyka
D.2.3
Vytvořit systém pro získání a adaptaci vysoce kvalifikovaných lidí do ČR
D.3.1
Zvýšit úroveň strategického i operativního řízení a vytvořit předpoklady pro zvýšení kvality výzkumných organizací
D.3.2
Zavést efektivní systém řízení lidských zdrojů ve výzkumných ústavech, vysokých školách a jejich fakultách
D.3.3
Zvýšit atraktivitu výzkumné kariéry a kvalitu přípravy budoucích výzkumných pracovníků
F.1.1
Podpořit otevřenou partnerskou spolupráci při experimentálním řešení společenských výzev a systémově využít úspěšně ověřené modely
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Nenalezena žádná vazba
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Nenalezena žádná vazba
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
Nenalezena žádná vazba