ČESKÁ REPUBLIKA
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Politika územního rozvoje ČR, aktualizace č.7 [akt. 2024]
Republikové priority | viz dokument » | |
38 | Kritéria a podmínky pro rozhodování o změnách v území | viz dokument » |
39 | Úkoly pro územní plánování | viz dokument » |
40 | OB1 Metropolitní rozvojová oblast Praha | viz dokument » |
41 | OB2 Metropolitní rozvojová oblast Ostrava | viz dokument » |
42 | OB3 Metropolitní rozvojová oblast Brno | viz dokument » |
43 | OB4 Rozvojová oblast Hradec Králové/Pardubice | viz dokument » |
44 | OB5 Rozvojová oblast Plzeň | viz dokument » |
45 | OB6 Rozvojová oblast Ústí nad Labem | viz dokument » |
46 | OB7 Rozvojová oblast Liberec | viz dokument » |
47 | OB8 Rozvojová oblast Olomouc | viz dokument » |
48 | OB9 Rozvojová oblast Zlín | viz dokument » |
49 | OB10 Rozvojová oblast České Budějovice | viz dokument » |
50 | OB11 Rozvojová oblast Jihlava | viz dokument » |
51 | OB12 Rozvojová oblast Karlovy Vary | viz dokument » |
52 | OS1 Rozvojová osa Praha–Plzeň–hranice ČR/Německo (–Nürnberg) | viz dokument » |
53 | OS2 Rozvojová osa Praha–Ústí nad Labem–hranice ČR/Německo (–Dresden) | viz dokument » |
54 | OS3 Rozvojová osa Praha–Liberec–hranice ČR/Německo, Polsko (–Görlitz/Zgorzelec) | viz dokument » |
55 | OS4 Rozvojová osa Praha–Hradec Králové/Pardubice (podél dálnice D11)–Trutnov–hranice ČR/Polsko (–Wroclaw). Další větev rozvojové osy je Praha–Kolín–Chvaletice–Pardubice (podél železničního spojení Praha–Kolín–Pardubice) | viz dokument » |
56 | OS5 Rozvojová osa Praha–(Kolín)–Jihlava–Brno | viz dokument » |
56a | OS5a Rozvojová osa Praha–Jihlava | viz dokument » |
57 | OS6 Rozvojová osa Praha–Benešov–Tábor–České Budějovice–hranice ČR/Rakousko (–Linz) | viz dokument » |
58 | OS7 Rozvojová osa Ústí nad Labem–Chomutov–Karlovy Vary–Cheb–hranice ČR/Německo (–Bayreuth) | viz dokument » |
59 | OS8 Rozvojová osa Hradec Králové/Pardubice–Moravská Třebová–Mohelnice–Olomouc–Přerov | viz dokument » |
60 | OS9 Rozvojová osa Brno–Svitavy/Moravská Třebová | viz dokument » |
61 | OS10 Rozvojová osa (Katowice–) hranice Polsko/ČR–Ostrava–Lipník nad Bečvou–Olomouc–Brno–Břeclav–hranice ČR/Slovensko (–Bratislava) | viz dokument » |
62 | OS11 Rozvojová osa Lipník nad Bečvou–Přerov–Uherské Hradiště–Břeclav–hranice ČR/Rakousko | viz dokument » |
63 | OS12 Rozvojová osa Zlín–hranice ČR/Slovensko (–Púchov) | viz dokument » |
64 | OS13 Rozvojová osa Ostrava–Třinec–hranice ČR/Slovensko (–Žilina) | viz dokument » |
67 | Kritéria a podmínky pro rozhodování o změnách v území | viz dokument » |
68 | Úkoly územního plánování | viz dokument » |
69 | SOB1 Specifická oblast Šumava | viz dokument » |
70 | SOB2 Specifická oblast Beskydy | viz dokument » |
71 | SOB3 Specifická oblast Jeseníky–Králický Sněžník | viz dokument » |
72 | SOB4 Specifická oblast Karvinsko | viz dokument » |
73 | SOB5 Specifická oblast Mostecko | viz dokument » |
74 | SOB6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
75 | SOB7 Specifická oblast Krkonoše–Jizerské hory | viz dokument » |
75a | SOB8 Specifická oblast Sokolovsko | viz dokument » |
75b | SOB9 Specifická oblast, ve které se projevuje aktuální problém ohrožení území suchem | viz dokument » |
Úkoly pro ministerstva a jiné ústřední správní úřady | viz dokument » | |
Úkoly pro územní plánování (Kraje v územně plánovacích dokumentacích nebo v jejich aktualizacích) | viz dokument » |
Zásady urbánní politiky - Aktualizace 2023
Prosazování dlouhodobě udržitelného rozvoje měst, metropolitních oblastí, aglomerací, městských regionů a sídelních systémů a posilování jejich odolnosti (resilience) vůči nenadálým ohrožením | viz dokument » | |
Důsledné využití strategického a integrovaného přístupu k rozvoji měst, metropolitních oblastí, aglomerací, městských regionů a sídelního systému s prioritním využíváním integrovaných nástrojů | viz dokument » | |
Uplatňování územní dimenze, a to zejména s ohledem na urbánní a metropolitní dimenzi v urbánní a regionální politice a dalších veřejných politikách | viz dokument » | |
Strategický a integrovaný přístup k rozvoji měst a jejich funkčních regionů | viz dokument » | |
Polycentrický rozvoj osídlení a kompaktní města krátkých vzdáleností | viz dokument » |
Dohoda o partnerství pro programové období 2014-2020 (rev. 6/2020) [akt. 2020]
EFRR (TC11): Zvýšená efektivita a účinnost veřejné správy | viz dokument » |
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+ (2019)
1.4 | Efektivně využívat zastavěné území, omezit zastavování volné krajiny vyvolávané růstem metropolitních území, rozšiřovat a propojovat plochy a hmoty zeleně v intravilánech a zefektivnit hospodaření s vodou a energií v metropolitních územích. | viz dokument » |
2.4 | Efektivně řešit problémy životního prostředí spojené s koncentrací velkého množství obyvatel a adaptovat aglomerace na změnu klimatu | viz dokument » |
6.1 | Posilovat koordinaci strategického a územního plánování | viz dokument » |
6.2 | Rozvíjet strategické plánování na bázi funkčních regionů a posilovat spolupráci aktérů v území | viz dokument » |
6.5 | Zlepšit práci s daty v oblasti regionálního rozvoje | viz dokument » |
Národní koncepce realizace politiky soudržnosti v ČR po roce 2020
Vzdělaná a sociálně soudržná společnost Konkurenceschopná a soudržná společnost | viz dokument » |
Aktualizovaný strategický rámec Česká republika 2030 s výhledem do roku 2050 [akt. 2024]
17 | Růst kvality života v jednotlivých municipalitách snižuje regionální nerovnosti. | viz dokument » |
18 | Udržitelný rozvoj sídelních útvarů je zajištěn. | viz dokument » |
Státní politika životního prostředí 2030 s výhledem do 2050
1.5 | Připravenost a resilience společnosti vůči mimořádným událostem a krizovým situacím se zvyšuje | viz dokument » |
1.6 | Adaptovaná sídla umožňují kvalitní a bezpečný život obyvatel | viz dokument » |
2.1 | Emise skleníkových plynů jsou snižovány | viz dokument » |
3.1 | Ekologická stabilita krajiny je obnovena, hospodaření v krajině je dlouhodobě udržitelné a reaguje na změnu klimatu | viz dokument » |
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací České republiky 2021+ (2020)
5.7 | Sledovat a metodicky spolupracovat na zavádění výsledků VaVaI do veřejného sektoru, podporovat zapojení veřejného sektoru do vytváření poptávky po výzkumu a vývoji a do spolupráce při realizaci projektů výzkumu | viz dokument » |
Strategický dokument
Koncepce podpory umění v ČR 2015-2020
d | Strategické plánování | viz dokument » |
Strategie ICT Ministerstva kultury ČR 2015-2020
12 | Efektivní rozhodování a plánování | viz dokument » |
Integrovaná strategie podpory kultury v ČR do roku 2020
1 | ZAJISTIT UCHOVÁNÍ A ROZVOJ KULTURNÍHO BOHATSTVÍ A ZEFEKTIVNIT JEHO PROPAGACI | viz dokument » |
2 | ZAJISTIT A VYUŽÍT DIGITALIZACI KULTURNÍHO OBSAHU A VEŘEJNÝCH KULTURNÍCH SLUŽEB PRO PODPORU POSILOVÁNÍ INSTITUCIONÁLNÍ KAPACITY ÚČINNÉ VEŘEJNÉ SPRÁVY V OBLASTI KULTURY, KREATIVITY, INOVACÍ A ZNALOSTNÍ EKONOMIKY | viz dokument » |
3 | VYUŽÍT SOCIOEKONOMICKÝ POTENCIÁL KKO PRO ZVÝŠENÍ KONKURENCE-SCHOPNOSTI ČESKÉ REPUBLIKY | viz dokument » |
4 | ZEFEKTIVNIT NASTAVENÍ SYSTÉMŮ ŘÍZENÍ A MONITOROVÁNÍ V OBLASTI KULTURY A ZVÝŠIT ODBORNOU KAPACITU PRACOVNÍKŮ KULTURY I VEŘEJNOSTI | viz dokument » |
Politika architektury a stavební kultury ČR [akt. 2022]
1.1 | Pozitivně ovlivňovat vývoj sídelní struktury. | viz dokument » |
1.3 | Minimalizovat nepřiměřené a nevhodné rozrůstání sídel do okolní krajiny. Zajistit důsledné využívání zastavěného území prostřednictvím cílené revitalizace opuštěných a zanedbaných zastavěných ploch, ale i jednotlivých nevyužívaných staveb. | viz dokument » |
1.4 | V sídlech zajistit přiměřenou dostupnost kvalitní, udržitelné a vhodně umístěné veřejné infrastruktury, včetně odpovídajících parametrů. | viz dokument » |
1.5 | Při obnově a tvorbě krajiny posílit plánování, zejména důsledně využívat územně plánovací dokumentace, územně plánovací podklady i pozemkové úpravy. | viz dokument » |
2.1 | Zajistit dostatečnou vybavenost území vhodnými veřejnými prostranstvími, jejich snadnou dostupnost a vzájemné propojení. | viz dokument » |
2.2 | Plánovat veřejná prostranství komplexně. | viz dokument » |
2.3 | Zvýšit péči o veřejná prostranství jako hlavní prvek ovlivňující celkovou kvalitu prostředí. | viz dokument » |
3.1 | Zajistit návaznost nových staveb na charakter a strukturu hodnotné stávající zástavby, respektovat a rozvíjet kulturní, přírodní a stavební dědictví i hodnoty krajiny. | viz dokument » |
3.2 | Chránit a posilovat charakter prvků tvořících lokální, celoměstskou či regionální identitu a podporovat ráz prostředí a jedinečnost daného místa. | viz dokument » |
4.1 | Při zadávání zakázek usilovat o co nejvyšší kvalitu jejich plnění. | viz dokument » |
4.2 | Využívat architektonické soutěže při přípravě staveb financovaných z veřejných rozpočtů. | viz dokument » |
4.3 | V dotacích dbát na kvalitu vystavěného prostředí | viz dokument » |
4.4 | Získávání zpětné vazby ze zadávání veřejných zakázek | viz dokument » |
5.1 | Zajistit zpracování projektů ve vysoké kvalitě. | viz dokument » |
5.2 | Řešit úspornost, udržitelnost, snižování dopadů změn klimatu a odolnost staveb i prostředí. | viz dokument » |
5.3 | Kvalitní technická a dopravní infrastruktura jako součást vystavěného prostředí. | viz dokument » |
6.1 | Rozvinout průběžné a prohlubující vzdělávání příslušných úředníků veřejné správy v oborech architektura, urbanismus, územní plánování, krajinářská architektura, památková péče a v dalších oborech souvisejících s výstavbou a ve stavebních a souvisejících předpisech a dále v oblasti participace a komunikace s veřejností. | viz dokument » |
6.2 | Rozvinout systém dalšího vzdělávání projektantů a ostatních osob podílejících se na výstavbě. | viz dokument » |
6.3 | Podporovat a rozvíjet výchovu a vzdělávání v oblasti architektury, urbanismu, územního plánování, krajinářské architektury, památkové péče, stavební kultury a kvality prostředí na všech stupních škol. | viz dokument » |
7.1 | Prosazovat větší uplatnění témat architektura, urbanismus, územní plánování, krajinářská architektura, památková péče a stavebnictví ve veřejnoprávních médiích. | viz dokument » |
7.2 | Zajišťovat propagaci příkladů kvalitních realizací včetně kvalitní následné péče o dokončené dílo. | viz dokument » |
7.3 | Mezi odbornou a laickou veřejností zvyšovat povědomí o potřebě komplexního přístupu k vystavěnému prostředí a dalším činnostem člověka, zahrnujícím problematiku staveb, urbanistických celků a krajiny i památkové péče, včetně jejich vlivu na prostředí a člověka. Podporovat utváření vztahu uživatelů k prostředí, ve kterém žijí. | viz dokument » |
7.4 | Propagovat českou architekturu v zahraničí. | viz dokument » |
8.1 | Podporovat a rozvíjet výzkumnou činnost zaměřenou na obory architektura, urbanismus, územní plánování, krajinářská architektura a stavební kultura. | viz dokument » |
8.2 | Využívat výsledky výzkumu a vývoje v praxi. | viz dokument » |
9.1 | Koordinovat spolupráci zainteresovaných subjektů a vyhodnocovat plnění Politiky architektury a stavební kultury České republiky. | viz dokument » |
9.2 | Implementace v krajích a obcích. | viz dokument » |
9.3 | Podporovat využívání hlavních architektů a inženýrů. | viz dokument » |
Koncepce Smart Cities - odolnost prostřednictvím SMART řešení pro obce, města a regiony
ZPO2 | SMART řešení přispívají k sounáležitosti v území | viz dokument » |
ZPO3 | Společná řešení – nástroj koheze bez digitálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
ZPO4 | Partneři doma i v zahraničí při sdílení SMART řešení | viz dokument » |
C2 | Příroda a krajina podporující odolnost | viz dokument » |
C4 | Dopravní infrastruktura a mobilita uzpůsobená pro lidi | viz dokument » |
Koncepce bydlení České republiky 2021+
9 | Využívání nástrojů územního plánování na podporu cenově dostupného bydlení a zrychlení výstavby | viz dokument » |
Koncepce rozvoje venkova 2021-2027
5.1 | STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ A ŘÍZENÍ - Rozvinuté víceúrovňové strategické plánování a řízení rozvoje venkovských oblastí založené na znalostech | viz dokument » |
Koncepce rozvoje národního metrologického systému ČR (2021)
Udržovat aktivity regionální spolupráce v rámci DUNAMET. | viz dokument » |
Národní akční plán podporující pozitivní stárnutí 2013-2017
5.2 | Vytvářet prostředí s odpovídající infrastrukturou, vhodnou nabídkou různých forem bydlení a dostatečné občanské vybavenosti | viz dokument » |
Koncepce klientsky orientovaná veřejná správa 2030
1.2 | Zajistit optimální dostupnost služeb | viz dokument » |
2.1 | Posílit řídící a koordinační mechanismy | viz dokument » |
2.4 | Zefektivnit spolupráci obcí | viz dokument » |
4.1 | Zvýšit znalosti a dovednosti volných zástupců územních samosprávních celků | viz dokument » |
Koncepce rozvoje archivnictví v České republice 2018-2025 s výhledem do roku 2035
Harmonogram zásadních stavebních investic v oblasti státních archivů do roku 2035 | viz dokument » |
Strategie migrační politiky ČR (2015)
5.4 | Příprava České republiky na schengenské hodnocení podle nového evaluačního mechanismu, včetně hodnocení vnitřních hranic- cíl na národní úrovni | viz dokument » |
Koncepce na ochranu před následky sucha pro území České republiky na období 2023-2027
Územní plánování | viz dokument » |
Strategie ochrany před povodněmi pro území ČR (2000)
1.1 | Předpovědní a hlásná služba | viz dokument » |
1.2 | Ovlivňování průběhu a rozsahu povodní | viz dokument » |
1.3 | Omezení ohrožení obyvatel a potenciálních škod | viz dokument » |
1.4 | Ochrana majetku | viz dokument » |
2.2 | Integrující prvky | viz dokument » |
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR do roku 2020 (2012)
2.1 | Zvýšit dostupnost finančních zdrojů a spojit jejich čerpání s kvalitou místního rozvoje | viz dokument » |
3.1 | Dosáhnout efektivní meziresortní spolupráce a komunikace mezi jednotlivými úrovněmi (stát – kraj – obec) | viz dokument » |
3.3 | Podporovat používání MA21 jako součást strategického plánování a řízení | viz dokument » |
Koncepce výzkumu, vývoje a inovací Ministerstva životního prostředí na léta 2016 až 2035 s výhledem do roku 2050
3.3 | Urbanismus a inteligentní lidská sídla | viz dokument » |
Strategie přizpůsobení se změně klimatu v podmínkách ČR (2021)
SC1 | Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb v zemědělské krajině s důrazem na omezení degradace i záboru půdy a posílení přirozeného vodního režimu | viz dokument » |
SC2 | Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb lesů s důrazem na zabránění degradace půdy a posílení přirozeného vodního režimu | viz dokument » |
SC3 | Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb vodních a na vodu vázaných ekosystémů s důrazem na posílení přirozeného vodního režimu krajiny a s ohledem na zajištění potřeb lidské společnosti a udržitelné užívání vody | viz dokument » |
SC4 | Je výrazně posílena resilience lidských sídel včetně jejich veřejné a zelené infrastruktury s důrazem na ochranu lidského zdraví | viz dokument » |
Průřezová témata adaptace na změnu klimatu | viz dokument » |
Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření (2010)
A. | Vymezení zájmových oblastí a jejich povodí | viz dokument » |
B. | Uplatnění podpor v zájmových oblastech | viz dokument » |
Strategický prováděcí dokument
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
3.2 | Zvýšit podíl samosprávy na uchování kulturního dědictví | viz dokument » |
Implementační plán Koncepce Smart Cities do roku 2030
ZPO1 | Digitální veřejná správa je služba lidem a komunitám – transparentně fungující samospráva | viz dokument » |
ZPO2 | SMART řešení přispívají k sounáležitosti v území | viz dokument » |
Akční plán ke Koncepci státní politiky cestovního ruchu 2014-2020
Zpracování a následné vyhlášení nového programu (bod 4.3.1) | viz dokument » | |
Implementace Marketingového plánu agentury CzechTourism pro rok 2015 | viz dokument » | |
Problematika veřejné podpory (bod 4.4.3) | viz dokument » |
Integrovaný regionální operační program 2014-2020
3.3 | Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje | viz dokument » |
4.1 | Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu | viz dokument » |
4.2 | Posílení kapacit komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zlepšení řídících a administrativních schopností MAS | viz dokument » |
5.1 | Zajištění kvalitního řízení a implementace programu | viz dokument » |
Operační program Technická pomoc 2014-2020
1.1 | Vytvořit podmínky pro naplnění cílů Dohody o partnerství a koordinace řízení | viz dokument » |
1.3 | Podpořit kapacity pro implementaci ESIF na nižší než národní úrovni | viz dokument » |
1.4 | Vytvořit podmínky pro účinnou kontrolu a audit ESIF | viz dokument » |
2.1 | Zabezpečení jednotného monitorovacího systému na základě vysoké úrovně elektronizace dat | viz dokument » |
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
1.4 | Zlepšení strategického řízení výzkumu na národní úrovni | viz dokument » |
3.3 | (IP1): Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání | viz dokument » |
Akční plán 2024-2026 ke koncepci Klientsky orientovaná veřejná správa 2030
1.2 | Zajistit optimální dostupnost služeb | viz dokument » |
2.1 | Posílit řídící a koordinační mechanismy | viz dokument » |
2.4 | Zefektivnit spolupráci obcí | viz dokument » |
4.1 | Zvýšit znalosti a dovednosti volených zástupců územně samosprávných celků | viz dokument » |
Implementační plán č. 2.2 Personální stabilizace resortu zdravotnictví
2.2.10 | Zavedení motivačních faktorů pro zabezpečení praxe na venkově, v obtížně obsaditelných a méně atraktivních oblastech | viz dokument » |
Národní akční plán pro duševní zdraví 2020-2030 [akt. 2020]
1.2 | Zajistit efektivní koordinaci a řízení služeb péče o duševní zdraví na regionální a lokální úrovni. | viz dokument » |
5.2 | Zapojit kraje a obce do tvorby a realizace efektivní sítě péče o duševní zdraví. | viz dokument » |
2. implementační plán Strategického rámce Česká republika 2030 (pro roky 2022-2025)
16.1 | Strategické a územní plánování je na všech úrovních koordinováno | viz dokument » |
16.3 | Předpoklady pro dostupnost základních veřejných služeb jsou zajištěny již ve fázi územního a strategického plánování | viz dokument » |
16.4 | Postupy strategického a územního plánování jsou koordinovány na úrovni přesahující úroveň jednotlivých obcí | viz dokument » |
17.1 | Dnešní venkovské a periferní oblasti se nevylidňují a jejich populace nestárne více než v urbanizovaných oblastech. | viz dokument » |
Státní program ochrany přírody a krajiny (2020)
2.1.1 | Zajistit legislativní a metodickou podporu výkonu státní správy v ochraně krajiny a ekosystémů zaměřenou na ochranu a vytváření ÚSES, ochranu významných krajinných prvků a ochranu krajinného rázu, a to zejména ve vztahu k územnímu plánování a k pozemkovým úpravám | viz dokument » |
2.1.3 | Posílit koncepční mezioborový přístup k plánování krajiny v zájmu ochrany a rozvoje jejích přirozených funkcí | viz dokument » |
Národní program Životní prostředí
5.1 | Implementace systémových nástrojů | viz dokument » |
Jiný typ dokumentu
Plány pro zvládání povodňových rizik ČR (2021)
Zohledňování principů povodňové prevence v územně plánovací dokumentaci (ÚPD) obcí a při správních řízeních, zejména nevytvářením nových ploch v nepřijatelném riziku, nezvyšováním hodnoty majetku v plochách v nepřijatelném riziku a případně změnou užívání území, vedoucí ke snížení rozsahu ploch v nepřijatelném riziku. | viz dokument » |