Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
www stránky
web ke strategiím
Databáze brownfieldů - Czechinvest
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Přímé vazby:
Dokument
Cíle
Korelace
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Přímé vazby spadající pod:
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Zvolit jiný cíl
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
1.
Rozvoj výzkumu a vývoje pro inovace
1.1
- Zvýšit inovační výkonnost podniků
1.2
– Zvýšit intenzitu a účinnost spolupráce ve výzkumu, vývoji a inovacích
2.
Rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti malých a středních podniků
2.1
– Zvýšit konkurenceschopnost začínajících a rozvojových MSP
2.2
- Zvýšit internacionalizaci malých a středních podniků
2.3
– Zvýšit využitelnost infrastruktury pro podnikání
2.4
- Zvýšit kapacitu pro odborné vzdělávání v MSP
3.
Účinné nakládání energií, rozvoj energetické infrastruktury a obnovitelných zdrojů energie, podpora zavádění nových technologií v oblasti nakládání energií a druhotných surovin
3.1
– Zvýšit podíl výroby energie z obnovitelných zdrojů na hrubé konečné spotřebě ČR
3.2
– Zvýšit energetickou účinnost podnikatelského sektoru
3.3
- Zvýšit aplikaci prvků inteligentních sítí v distribučních soustavách
3.4
- Uplatnit inovativní nízkouhlíkové technologie v oblasti nakládání energií a při využívání druhotných surovin
3.5
– Zvýšit účinnost soustav zásobování teplem
3.6
- Posílit energetickou bezpečnost přenosové soustavy
4.
Rozvoj vysokorychlostních přístupových sítí k internetu a informačních a komunikačních technologií
4.1
- Zvětšit pokrytí vysokorychlostním přístupem k internetu
4.2
– Zvýšit využití potenciálu ICT sektoru pro konkurenceschopnost ekonomiky
5.
Technická pomoc
5.1
– Zajištění efektivního řízení a administrace operačního programu
5.2
– Zajištění informovanosti, publicity a absorpční kapacity operačního programu
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Nenalezena žádná vazba
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Koncepce environmentální bezpečnosti 2016-2020 s výhledem do roku 2030 [akt. 2016]
(MŽP)
-
Snižování rizika katastrof antropogenního původu
Strategie regionálního rozvoje ČR 2014-2020
(MMR)
1.1.1
Podpora transferu znalostí mezi výzkumným a podnikatelským sektorem
1.2.3
Rozšíření a modernizace energetických sítí
2.2.3
Podpora inovací v podnikání
2.3.1
Podpora rozvoje lokální ekonomiky
3.1.3
Využívání obnovitelných zdrojů energie a podpora úspor energie ve vazbě na místní podmínky
Politika územního rozvoje ČR, aktualizace č.1 (2015)
(MMR)
-
Koridory a plochy technické infrastruktury a souvisejících rozvojových záměrů
-
Specifické oblasti
-
Další úkoly pro ministerstva, jiné ústřední správní úřady a pro územní plánování
-
Republikové priority územního plánování pro zajištění udržitelného rozvoje území
-
Koridory a plochy dopravní infrastruktury
Surovinová politika ČR v oblasti nerostných surovin a jejich zdrojů (2017)
(MPO)
-
• Prostřednictvím státního dozoru organizovat komoditní trh a dohlížet na dodržování transparentnosti a funkčnosti trhu a pravidel uzavírání obchodů s prioritou ochrany účastníků komoditního trhu.
-
• Přehodnotit skladbu a limity neenergetických surovin, kterou jsou součástí státních hmotných rezerv.
-
Stavební zákon:
• prověřit možnost zjednodušení administrativních postupů vztahujících se k územnímu a stavebnímu řízení,
• vypracovat společnou metodiku k postupům územního plánování včetně zásad pro uplatňování stanovisek dotčeného orgánu ve vztahu k využívání a ochraně ložisek nerostných surovin,
• zavést legislativně možnosti úprav povolovacího procesu tak, aby umožnil pružně reagovat na měnící se stavební plány.
-
Horní zákon - pro případnou novelizaci bude nutné nalézt politickou shodu v oblastech např.:
• posílení role státu při rozhodování o využívání nerostných surovin,
• vyřešení institutu vyvlastnění za adekvátní náhradu ve prospěch státu
• systémové řešení výběru a distribuce úhrad za vydobyté nerosty,
-
Nástroje v oblasti výkonu státní správy:
• Vytvořit metodiku a standardy pro tvorbu a periodickou aktualizaci regionálních surovinových koncepcí
• Zajistit a průběžně aktualizovat pro potřeby jednotlivých krajů krajský surovinový informační systém o nerostných zdrojích na svém území
-
Studie a analýzy:
• Vyhodnotit dosavadní poznatky vzešlé z v minulosti provedených průzkumů vybraných kritických surovin v ČR. Vyhodnotit potenciál možného využití odvalů a odpadů z dřívější těžby.
• Provést rešerši stavu zásob vybraných nerostů na vybraných rudních ložiscích a prognózních zdrojích podle současných geologických a ekonomických parametrů pro potřeby výkonu státní správy v oblasti rozhodování v území a pro posouzení ekonomické rentability jejich eventuálního budoucího využití.
• Zpracovat základní studii mapující možný potenciál strategických kovů, kritických a high tech surovin na území ČR a současně vyhodnotit jejich možná sekundární ložiska (odvaly a odkaliště)
• Aktualizovat dosud známé informace o rezervních lokalitách hnědého uhlí v ČR, případně o dalších potenciálních lokalitách. V případě potřeby zajistit dle platné horní legislativy jejich ložiskovou ochranu.
• Zajistit vědecký výzkum báňských a úpravárenských technologií, které by umožnily v budoucnu využít neopominutelné zásoby uranové rudy a strategických doprovodných kovů v oblasti severočeské křídy
-
Ekologická legislativa:
• zjednodušit proces posuzování vlivů na životní prostředí v rámci zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí (ve znění pozdějších předpisů), zejména stanovit jasná procesní pravidla a zajistit soulad národní legislativy s pravidly EU,
• stanovit konkrétní opatření, legislativní změny a návrhy úprav zákona o zemědělském půdním fondu a lesního zákona tak, aby bylo zajištěno legální využívání přírodě blízké rekultivace včetně její podpory,
• legislativně zakotvit možnosti změny plánu sanace a rekultivace v jejich průběhu, pokud daná změna bude znamenat zkvalitnění stavu životního prostředí, nedojde ke zhoršení požadavků na bezpečnost provozu a použitých technologií a nebude pouze znamenat snížení nákladů na sanaci a rekultivaci,
-
Informační technologie:
• Rozvíjet, aktualizovat a následně průběžně sledovat funkčnost jednotného informačního systému o surovinových zdrojích ČR, včetně jejich využívání pro účely rozhodování státu a krajů ve věcech realizace surovinové politiky a pro rozhodování o využití území či další postupy podle stavebního zákona.
-
Vzdělávání, podpora vědy a výzkumu:
• Spolupráce s oborově příbuznými vysokými školami na větší informovanosti studentů o principech české a evropské surovinové politiky, možnostech a limitech využívání nerostně surovinového potenciálu ČR, resp. EU.
• V rámci programů Vědy-Výzkumu-Inovací zajišťovat podporu společným projektům zaměřeným na oblast moderních trendů v získávání a využívání nerostných surovin, a to českých i zahraničních výzkumných organizací, vysokých škol a podnikatelů v rámci programů mezinárodní spolupráce.
• Podpora výzkumu technologického zpracování a nových těžebních a úpravárenských postupů a metod ekologického monitoringu zpracování a těžby strategických komodit a přírodě blízké obnovy po těžbě.
Koncepce ochrany obyvatelstva ČR do roku 2020 s výhledem do roku 2030 (2014) [akt. 2015]
(MV)
-
V rámci systému ochrany obyvatelstva identifikovat potenciálně nebezpečné provozovatele a zapojit je do systému prevence, přípravy a řešení mimořádných událostí a krizových situací. Nastavit systém zpětné kontroly a zefektivnit možnosti "preventivního" zásahu při odůvodněném podezření na riziko vzniku mimořádné události nebo krizové situace.
-
Precizovat systém ochrany kritické infrastruktury (např. revidovat nebo doplnit stanovená odvětví kritické infrastruktury) a vymezit prováděcími právními předpisy nebo technickými normami konkrétní požadavky na realizaci jednotlivých typů ochrany (fyzická, personální, informační, kybernetická atp.) kritické infrastruktury. Zapojit subjekty kritické infrastruktury do procesu tvorby legislativních a metodických dokumentů.
Plán odpadového hospodářství ČR 2015–2024
(MŽP)
-
Zpracovávat kovové odpady a výrobky s ukončenou životností na materiály za účelemnáhrady primárních surovin.
-
Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů.
-
Dosahovat vysoké míry využití při zpracování odpadních pneumatik.
-
Dosahovat vysoké recyklační účinnosti procesů recyklace odpadních bateriía akumulátorů.
-
Podporovat technologie využívání kalů z čistíren komunálních odpadních vod.
-
Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů.
-
Zajistit vysokou míru využití, recyklace a přípravy k opětovnému použití elektroodpadu.
Státní energetická koncepce České republiky (2015)
(MPO)
-
Úspory a energetická účinnost
-
Výzkum, vývoj a inovace
-
Nástroje v oblasti výkonu státní správy
-
Výroba a dodávka tepla
-
Nástroje v oblasti vzdělávání a podpory vědy a výzkumu
-
Energetická bezpečnost
-
Elektroenergetika
-
Výzkum, vývoj, inovace a školství
-
Infrastruktura a mezinárodní spolupráce
-
Komunikace a medializace
-
Plynárenství
-
Energetické strojírenství a průmysl
-
Vyvážený energetický mix
-
Energetická účinnost
Strategie digitálního vzdělávání ČR do roku 2020
(MŠMT)
4.2
Podpora připojení k internetu
Koncepce podpory malých a středních podnikatelů 2014-2020
(MPO)
Zlepšování tepelně technických vlastností budov, s výjimkou rodinných a bytových domů
Podpora zavádění technických a netechnických inovací v podnicích a nových technologií
Podpora účastí MSP na specializovaných veletrzích a výstavách
Podpora opravárenských center high-tech výrobků a technologií
Snižování energetické náročnosti/zvyšování energetické účinnosti výrobních a technologických procesů
Podpora rozvoje klastrů
Podpora rekonstrukce podnikatelských objektů (včetně profinancování projektové dokumentace)
Podpora výstavby nájemních objektů
Podpora školení pro větší zapojení MSP do veřejných zakázek
Rozvoj vzdělávání pro zkvalitnění netechnických kompetencí firem včetně rozvoje klíčových dovedností
Podpora infrastruktury pro firemní vzdělávání a školení, včetně rozvoje školicích středisek
Bilaterální i multilaterální programy mezinárodní spolupráce, nadnárodní projekty evropských a mezinárodních organizací
Rozvoj poradenských služeb pro strategické řízení podniku a inovační management, včetně poradenství při ukončení podnikání a předávání firem
Podpora podnikavosti (pořádání soutěží o nejlepší podnikatelský záměr či zakládání firem)
Podpora vlastních výzkumných a vývojových kapacit podniků, včetně podpory investic do technologického a laboratorního vybavení
Inovativní poradenské služby pro podnikání založené na znalostech – mentoring, technologický scouting, koučing, market intelligence a technologický foresighting
Zvyšování kvality poradenských služeb a zvyšování informovanosti
Podpora vyššího využívání druhotných surovin
Rozvoj poradenských služeb na podporu ochrany a nakládání s duševním vlastnictvím
Modernizace, rekonstrukce a snižování ztrát v rozvodech elektřiny a tepla
Rozvoj digitální ekonomiky – center progresivních ICT služeb
Podpora designu
Rozvoj strategických služeb a center sdílených služeb
Podpora komercionalizace výsledků VaV a užší propojení VaV výzkumných organizací s poptávkou MSP
Výstavba nových a rekonstrukce stávajících výrobních zařízení na výrobu a rozvod elektrické energie a tepla vyrobené s využitím obnovitelných a druhotných zdrojů energie
Podpora transferů znalostí a technologií, včetně rozvoje VTP, PI a CTT a jejich služeb
Informační, zpravodajské a poradenské služby pro podporu internacionalizace MSP
Podpora zavádění nových produktů na bázi moderních technologií
Podpora rozvoje ICT v malých a středních podnicích
Vytváření sítí spolupráce a inkubačních center v zahraničí
Zavádění a modernizace systémů měření a regulace
Podpora začínajících malých a středních podnikatelů pomocí finančních nástrojů
Rozvoj průmyslových zón a parků a regenerace brownfieldů
Modernizace stávajících zařízení na výrobu energie pro vlastní potřebu vedoucí ke zvýšení jejich účinnosti
Využití odpadní energie v průmyslových procesech
Podpora podnikatelské a inovační infrastruktury
Podpora technického vzdělávání a speciálních školení
Vzdělávání a školení zaměřené na internacionalizaci
Zvyšování energetické účinnosti zaváděním kombinované výroby elektřiny a tepla
Podpora hledání obchodních partnerů a partnerů pro technologickou spolupráci
Národní inovační strategie ČR 2012-2020
(MPO)
2.2.3
Pilotní ověření (v případě prokázání přínosů zavedení ostré verze) programů (i) na podporu proof of concept aktivit a (ii) Knowledge Transfer Partnership
2.2.4
Zavedení kvalitního hodnocení dopadů programů podpory aplikovaného výzkumu...
2.3.2
Rozvoj personálních kapacit a služeb podnikatelských inkubátorů, VTP, inovačních center apod...
Národní akční plán ČR pro energii z obnovitelných zdrojů 2010-2020 [akt. 2015]
(MPO)
1.1.1
Pro Českou republiku byl Evropskou Komisí stanoven minimálně 13 % podíl energie z obnovitelných zdrojů na hrubé konečné spotřebě energie. Zpracovaný Národní akční plán navrhuje (předpokládá) v roce 2020 dosažení 15,3 % podílu energie z obnovitelných zdrojů na hrubé konečné spotřebě energie
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací ČR 2016-2020
(ÚV)
12
Podporovat zapojení výzkumných týmů a podniků z ČR do mezinárodní spolupráce ve VaVaI
17
Zlepšit podmínky pro šíření znalostí z výzkumných organizací a stimulovat jejich spolupráci s aplikačním sektorem
18
Stimulovat podniky k zahájení a rozvoji aktivit výzkumu a vývoje
19
Stimulovat malé a střední podniky k účasti na mezinárodních aktivitách VaVaI
20
Posílit využívání finančních nástrojů pro rozvoj inovačních aktivit
21
Podporovat služby pro rozvoj inovačních podniků
23
Opatření Podporovat uplatnění absolventů vysokých škol v inovačních podnicích v oblasti VaVaI
24
Zvyšovat kvalitu lidských zdrojů v inovujících podnicích
Národní akční plán pro chytré sítě - NAP SG (2015)
(MPO)
A20
ASDŘ a chránění v ES ČR
Strategie ICT Ministerstva kultury ČR 2015-2020
(MK)
1
IT podpora naplňování podstaty funkce spravované organizace – zajištění provozní stability všech systémů
11
Podpora výzkumu a vývoje
7
Soulad s požadavky E-Governmentu
8
Konsolidovaná práce s daty prostřednictvím integrované platformy tak, aby bylo významně zkvalitněno manažerské rozhodování, zvýšena provozní efektivita a umožněn vznik nových datových produktů
9
Digitalizace národního kulturního dědictví
Strategie digitalizace kulturního obsahu ČR 2013-2020
(MK)
-
Vytvoření organizačních a technických předpokladů trvalého uchování a zpřístupnění digitálních dokumentů
-
Digitalizace kulturního obsahu a shromažďování digitálních dokumentů jako součásti kulturního dědictví:
-
Zajištění rovného přístupu odborné i laické veřejnosti ke kulturnímu obsahu v digitální podobě
Integrovaná strategie podpory kultury v ČR do roku 2020
(MK)
1.7
Technické nemovité památky
2.1
Evidence a standardizace
2.2
Digitalizace, zpřístupnění a dlouhodobé uchovávání
2.3
Činnosti veřejné povahy v oblasti kultury
2.4
Mezioborová interakce
3.1
Mezisektorové partnerství a inovace
3.3
Propojení KKO a kulturního bohatství
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
2.1
Podporovat rozvoj kulturních dovedností a znalostí celé populace
4.1
Podporovat kulturní a kreativní odvětví
4.5
Posilovat roli kultury v politice vnějších vztahů
6.8
Zlepšit přístup kulturních a kreativních odvětví k financování
Národní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci ČR (Národní RIS3 strategie) (2014)
(MPO)
A.1.1
Posílit výzkumné a vývojové kapacity podniků
A.1.2
Zlepšit strategické řízení v MSP
A.1.3
Posílit technologickou spolupráci firem
A.2.1
Zvýšit počet nových firem usilujících o inovace, zejména vyšších řádů
A.2.2
Zlepšit dostupnost vnějšího financování pro začínající podnikatele a firmy s krátkou historií
A.3.1
Zvýšení dostupnosti strategických informací o cílových trzích místních MSP
A.3.3
Snížení nákladů a rizik MSP spojených se vstupem na zahraniční trhy
C.1.1
Posílit spolupráci a interakci mezi VO a aplikační sférou
E.2.1
Vyšší využívání ICT v podnikání
E.3.3
Zvýšení dostupnosti infrastruktury
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Nenalezena žádná vazba
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Nenalezena žádná vazba
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost 2014–2020
Nenalezena žádná vazba