Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
www stránky
web ke strategiím
web k fondům EU
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Přímé vazby:
Dokument
Cíle
Korelace
Operační program Zaměstnanost 2014-2020 [akt. 2015]
Přímé vazby spadající pod:
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
Zvolit jiný cíl
Operační program Zaměstnanost 2014-2020 [akt. 2015]
1.
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovní síly
1.1.1
Zvýšit zaměstnanost podpořených osob, zejména starších, nízkokvalifikovaných a znevýhodněných
1.1.2
Zvýšit zaměstnanost podpořených mladých osob prostřednictvím programu Záruky pro mládež
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
1.3.1
Zvýšit odbornou úroveň znalostí, dovedností a kompetencí pracovníků a soulad kvalifikační úrovně pracovní síly s požadavky trhu práce
1.3.2
Zvýšit adaptabilitu starších pracovníků
1.4.1
Zvýšit kapacitu, komplexnost a kvalitu služeb poskytovaných institucemi veřejných služeb zaměstnanosti
1.4.2
Zvýšit kvalitu systému dalšího vzdělávání
1.5.1
Zvýšit zaměstnanost podpořených mladých lidí, kteří nejsou v zaměstnání, ve vzdělávání nebo v profesní přípravě v regionu NUTS II Severozápad
2.
Sociální začleňování a boj s chudobou
2.1.1
Zvýšit uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených ve společnosti a na trhu práce
2.1.2
Rozvoj sektoru sociální ekonomiky
2.2.1
Zvýšit kvalitu a udržitelnost systému sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších navazujících služeb podporujících sociální začleňování
2.2.2
Zvýšit dostupnost a efektivitu zdravotních služeb a umožnit přesun těžiště psychiatrické péče do komunity
2.3.1
Zvýšit zapojení lokálních aktérů do řešení problémů nezaměstnanosti a sociálního začleňování ve venkovských oblastech
3.
Sociální inovace a mezinárodní spolupráce
3.1.1
Zvýšit kvalitu a kvantitu využívání sociálních inovací a mezinárodní spolupráce v tematických oblastech OPZ
4.
Efektivní veřejná správa
4.1.1
Optimalizovat procesy a postupy ve veřejné správě zejména prostřednictvím posílení strategického řízení organizací, zvýšení kvality jejich fungování a snížení administrativní zátěže
4.1.2
Profesionalizovat veřejnou správu zejména prostřednictvím zvyšování znalostí a dovedností jejích pracovníků, rozvoje politik a strategií v oblasti lidských zdrojů a implementace služebního zákona
5.
Technická pomoc
5.1.1
Zajistit řádnou implementaci OPZ prostřednictvím poskytnutí spolehlivých a efektivních služeb pro řízení a administraci programu
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
Nenalezena žádná vazba
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
Vládní strategie pro rovnost žen a mužů v ČR 2014-2020
(ÚV)
B.1.3
Vytvoření rámce pro uplatňování genderového mainstreamingu a posuzování dopadů na rovnost žen a mužů ve státní správě.
B.1.5
Vybudování a zkvalitnění systému institucionálních kapacit v rámci státní správy i samosprávy.
B.1.6
Nastavení udržitelného kapacitního zajištění agendy genderové rovnosti zejména prostřednictvím:
a. standardizace pozice gender focal point, jejím ukotvením ve struktuře ministerstev a rozšířením pozice na plný pracovní úvazek,
b. optimalizací kapacit na úrovni celostátní koordinace agendy,
c. metodické podpory a osvěty ve veřejné správě.
B.1.8
Zlepšení systému zpracování a vyhodnocování resortních priorit zejména vytvořením rámce agendy v působnosti resortů, dodržováním minimálního standardu daného Strategií a definováním vlastních klíčových oblastí a priorit.
B.1.9
Vytvoření podmínek pro finanční udržitelnost agendy rovnosti žen a mužů zejména nastavením funkčního systému financování ve státní správě a pro nestátní neziskové organizace ve vazbě na státní rozpočet i na strukturální fondy.
B.2.4
Systematické zvyšování kompetencí žen pro rozhodovací pozice.
B.3.1
Zvýšení zaměstnanosti žen, zejména ve věkových kategoriích, kde je jejich zaměstnanost výrazně nižší než zaměstnanost mužů.
B.3.2
Snížení nezaměstnanosti žen, zejména ve věkových kategoriích, kde je jejich nezaměstnanost výrazně vyšší než nezaměstnanost mužů.
B.3.4
Snížení rizika pádu do chudoby u žen, především pak ve fázi péče o další závislé osoby, v předdůchodovém a seniorském věku.
B.3.5
Podpora genderově nestereotypních zaměstnání a odborností pro muže i ženy zejména prostřednictvím rekvalifikací a formou osvětových kampaní.
B.3.6
Podpora a zavádění genderových auditů ve veřejné i soukromé sféře a implementace jejich výsledků do chodu organizace.
B.3.7
Systematická podpora podnikání žen, zavádění cílených programů pro zvýšení počtu žen – podnikatelek.
B.4.1
Zajištění dostatečné kapacity a kvality služeb vzdělávání a péče o děti předškolního věku. Zařazení služeb v oblasti vzdělávání a péče o děti do gesce jednoho resortu.
B.4.2
Zajištění dostatečné kapacity služeb poskytujících péči o závislé osoby a jejich zkvalitňování zejména rozšiřováním stávajících kapacit, posilováním terénních a odlehčovacích služeb a posílením spolupráce s nestátními neziskovými organizacemi.
B.4.3
Podpora flexibilních forem práce (zejména částečné úvazky, práce z domova, flexibilní pracovní doba apod.) při zachování jistoty zaměstnání, zejména sledováním počtu rodičů, kteří se po mateřské/rodičovské vracejí k původnímu zaměstnavateli a sdílením příkladů dobré praxe.
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
Nenalezena žádná vazba
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
Nenalezena žádná vazba
1.2.1
Snížit rozdíly v postavení žen a mužů na trhu práce
Nenalezena žádná vazba