Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ ÚSTECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
A. "Priorita"
A.1 "Cíl"
A.1.1 "Opatření"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2024-2028

A. Předškolní vzdělávání

Snadná dostupnost a zajištění kvalitního preprimárního vzdělávání pro každé dítě bez rozdílu.

Zvýšení podílu dětí v ÚK účastnících se předškolního vzdělávání

Snížení podílu dětí s odkladem povinné školní docházky

Zvýšení podílu kvalifikovaných PP v MŠ

Zvýšit využívání moderních výukových metod v MŠ

Podpora MŠ integrace vyššího podílu dětí – cizinců

B. Základní vzdělávání

Zvýšení kvality vzdělávání a snížení nerovností spojených se vstupem do vzdělávacího procesu pro zisk potřebných vědomostí, dovedností a kompetencí pro další vzdělávání.

Zvýšení kvality výuky matematiky a českého jazyka

Motivovat absolventy SŠ ke studiu pedagogických VŠ studijních programů v oblasti matematiky, přírodních věd a cizích jazyků, včetně jejich motivace pro výkon učitelské profese v ÚK.

Vzdělávání pedagogů ZŠ v práci s heterogenním kolektivem

C. Střední a vyšší odborné vzdělávání

Zajištění kvalitní přípravy a komplexního rozvoje jednotlivce pro terciální vzdělávání, profesní kariéru a aktivní zapojení do života společnosti.

Rozvoj základních kompetencí

Vznik centra excelence na SŠ

Zvýšení podílu žáků vzdělávajících se v podporovaných oborech středního vzdělání, zejména pak – oborech kategorie dosaženého vzdělání L/0 a M skupiny oborů 23 Strojírenství a strojírenská výroba, 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, 36 Stavebnictví, geodézie a kartografie

Snížení neúspěšnosti žáků u MZ

Zlepšení kvality vnitřní konektivity škol

Zvýšení kvality vzdělávání v odborných oborech SŠ

Popularizace studia VOŠ

D. Podpora a rozvoj pedagogů a leaderů škol

Poskytnutí systematické podpory pedagogům a cílený rozvoj vedoucích pracovníků škol za účelem kvalitního vzdělávání na všech stupních, typech a druzích škol a školských zařízeních.

Vzdělávání vedoucích pracovníků SŠ, VOŠ, konzervatoře a školských zařízení

Vzdělávání PP v moderních oblastech a trendech

Motivovat potencionální zájemce pro výkon učitelské profese ve vybraných předmětech

Motivace absolventů SŠ pro studium učitelských studijních programů ve vybraných oborech

Podpora DVPP a personální podpory v rámci projektů

Podpora novým ředitelům

Letní školy pro pedagogy

E. Rovný přístup a efektivní podpora pro všechny žáky bez rozdílu

Zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání pro všechny děti, žáky a studenty bez rozdílu a vytváření podmínek pro rozvinutí svého potenciálu v bezpečném a inkluzivním prostředí.

Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání

Spolupráce ZŠ, SŠ, zřizovatelů a NNO, které se věnují podpoře dětí

Podpora pedagogů a osvětové akce v oblasti rovného přístupu a podpory pro všechny žáky

Podpora nadaných žáků

Zvýšení kvality a dostupnosti poradenských služeb

Zvýšení dostupnosti aktivit pro neorganizovanou mládež

Podpora dětí a žáků s vadami řeči a narušenou komunikační schopností

Podpora a realizace aktivit, snižující ekonomickou zátěž rodin, vztahující se k výchově a vzdělávání v rámci MŠ, ZŠ a SŠ s přímým pozitivním vlivem na vzdělávací výsledky

Posílení podpůrných pozic ve školách

Platforma pro podporu žáků se SVP

F. Prevence a náhradní výchovná péče

Posílení a zefektivnění systému primární prevence rizikového chování a podpory duševního zdraví ve školách, zajištění koordinované péče o ohrožené děti, žáky a studenty a vytvoření podmínek pro jejich rozvoj v přirozeném prostředí.

Podpora pedagogů SŠ pro práci s tématem duševního zdraví a well-beingu

Podpora well-beingu žáků a učitelů

Podpora a systémové řízení oblastních metodiků prevence

Podpora školních metodiků prevence a oblastních metodiků prevence formou DVPP a pravidelných společných metodických setkávání, přenos dobré praxe; podpora systému evidence preventivních aktivit (SEPA)

Realizace dotačního programu a výzev na podporu efektivních a systémových projektů primární prevence a duševního zdraví

Vytvoření funkční pracovní multioborové skupiny – Krajské platformy primární prevence

Zřízení odborných pozic v DD (psycholog, etoped)

Příprava na umístění dětí mladších 3 let do DD

Užší spolupráce DD s OSPOD

Příprava na transformaci DD – menší rodinné skupiny v jiných zařízeních než v zařízeních komunitního typu

Přechodné navýšení kapacit DD

G. Systémová podpora a řízení škol

Vybudování funkčního a koordinovaného systému podpory škol a zřizovatelů, který zefektivní řízení vzdělávací soustavy, sníží administrativní zátěž, posílí pedagogické vedení a zajistí kvalitní metodickou pomoc prostřednictvím spolupráce klíčových aktérů a moderních nástrojů.

Podpora spolupráce a komunikace mezi aktéry vzdělávací politiky na území kraje

H. Vzdělávání v celoživotní perspektivě

Rozvoj celoživotního vzdělávání propojující formální, neformální i informální učení, podpora kreativity, digitální a občanské kompetence a posílení kvality a dostupnosti vzdělávacích příležitostí ve spolupráci s dalšími aktéry.

Podpora SŠ a ZŠ prostřednictvím vícedenních výchovně-vzdělávacích pobytů na území kraje

Podpora dobrovolnictví

Motivace a podpora dětí a žáků ke studiu cizích jazyků (vícejazyčnosti)

Podpora a motivace nabízejících další vzdělávání

I. Vlastní témata Ústeckého kraje

Posílení mediální gramotnosti žáků a pedagogů ve vzdělávání, zkvalitnění kariérového poradenství a zajištění moderní výuky využívající umělou inteligenci a virtuální realitu tak, aby děti, žáci a studenti získali schopnost orientovat se v informacích, rozvíjeli svůj potenciál a učili se pomocí inovativních a interaktivních technologií.

Rozvoj mediální gramotnosti učitelů a žáků

Virtuální realita ve výuce

Podpora kariérového poradenství