KRAJ ÚSTECKÝ
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2024-2028
A. Předškolní vzdělávání
B. Základní vzdělávání
Zvýšení kvality vzdělávání a snížení nerovností spojených se vstupem do vzdělávacího procesu pro zisk potřebných vědomostí, dovedností a kompetencí pro další vzdělávání.
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VIII.a aktivní začleňování
XXII.a demografie a propopulační opatření
C. Střední a vyšší odborné vzdělávání
Zajištění kvalitní přípravy a komplexního rozvoje jednotlivce pro terciální vzdělávání, profesní kariéru a aktivní zapojení do života společnosti.
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
D. Podpora a rozvoj pedagogů a leaderů škol
Poskytnutí systematické podpory pedagogům a cílený rozvoj vedoucích pracovníků škol za účelem kvalitního vzdělávání na všech stupních, typech a druzích škol a školských zařízeních.
Deskriptory:
VI.f lidské zdroje VaV
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
XXII.a demografie a propopulační opatření
E. Rovný přístup a efektivní podpora pro všechny žáky bez rozdílu
Zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání pro všechny děti, žáky a studenty bez rozdílu a vytváření podmínek pro rozvinutí svého potenciálu v bezpečném a inkluzivním prostředí.
Deskriptory:
VIII.a aktivní začleňování
VIII.b ohrožené skupiny
VIII.c rovné příležitosti
X.c ohrožené děti
F. Prevence a náhradní výchovná péče
Posílení a zefektivnění systému primární prevence rizikového chování a podpory duševního zdraví ve školách, zajištění koordinované péče o ohrožené děti, žáky a studenty a vytvoření podmínek pro jejich rozvoj v přirozeném prostředí.
Deskriptory:
VIII.a aktivní začleňování
VIII.b ohrožené skupiny
VIII.c rovné příležitosti
Podpora školních metodiků prevence a oblastních metodiků prevence formou DVPP a pravidelných společných metodických setkávání, přenos dobré praxe; podpora systému evidence preventivních aktivit (SEPA)
Realizace dotačního programu a výzev na podporu efektivních a systémových projektů primární prevence a duševního zdraví
G. Systémová podpora a řízení škol
Vybudování funkčního a koordinovaného systému podpory škol a zřizovatelů, který zefektivní řízení vzdělávací soustavy, sníží administrativní zátěž, posílí pedagogické vedení a zajistí kvalitní metodickou pomoc prostřednictvím spolupráce klíčových aktérů a moderních nástrojů.
Deskriptory:
VI.f lidské zdroje VaV
H. Vzdělávání v celoživotní perspektivě
Rozvoj celoživotního vzdělávání propojující formální, neformální i informální učení, podpora kreativity, digitální a občanské kompetence a posílení kvality a dostupnosti vzdělávacích příležitostí ve spolupráci s dalšími aktéry.
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
XXII.a demografie a propopulační opatření
I. Vlastní témata Ústeckého kraje
Posílení mediální gramotnosti žáků a pedagogů ve vzdělávání, zkvalitnění kariérového poradenství a zajištění moderní výuky využívající umělou inteligenci a virtuální realitu tak, aby děti, žáci a studenti získali schopnost orientovat se v informacích, rozvíjeli svůj potenciál a učili se pomocí inovativních a interaktivních technologií.
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.f lidské zdroje VaV
VI.h další vzdělávání
DATAPLÁN