Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast rozvoje"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Koncepce rozvoje kultury, kreativity a památkové péče Olomouckého kraje 2022–2029

1. Atraktivní a dostupná kulturní nabídka pro obyvatele kraje

1.1 Obce využívají KKO jako nástroj rozvoje

1.1.1 Zajištění systematické komunikace a metodické podpory mezi krajem a obcemi za účelem rozvoje KKO
1.1.2 Rozvíjení dostupnosti kvalitní kulturní nabídky i v menších obcích a na venkově
1.1.3 Podpora rozvoje kvalitní architektury a veřejného prostoru v obcích
1.1.4 Rozvíjení mecenášství v kultuře a komunitním rozvoji jako standardní součásti společenské zodpovědnosti firem

1.2 V kraji je dostupná kulturní a komunitní infrastruktura odpovídající potřebám tvůrců i publika ve 21. století

1.2.1 Zajištění znalosti stavu kulturně-komunitní infrastruktury v kraji
1.2.2 Spolupráce na rozvíjení páteřní kulturní infrastruktury s důrazem na obce s rozšířenou působností
1.2.3 Systematická podpora rozvoje knihoven jako kulturně-komunitních center
1.2.4 Zajištění metodické podpory rozvoje kulturně-komunitní infrastruktury v obcích

1.3 Mladí lidé se aktivně zapojují do kulturního dění v regionu

1.3.1 Zajištění kontaktu žáků a studentů s kvalitním kulturním programem v rámci formálního vzdělávání
1.3.2 Mapování potřeb a podpora iniciativy mladých lidí (15–30 let) v kultuře

1.4 Příspěvkové organizace mají atraktivní a konkurenceschopnou nabídku pro různé cílové skupiny a jsou aktivní součástí místní komunity

1.4.1 Zajištění atraktivních a udržitelných muzejních expozic
1.4.2 Podpora rozvoje příspěvkových organizací jako míst setkávání a spolupráce s komunitami a občanskou společností
1.4.3 Rozvoj příspěvkových organizací jako center neformálního vzdělávání v oblasti kultury a kreativity

1.5 Příspěvkové organizace hrají aktivní roli v zapojování marginalizovaných skupin do společnosti skrze účast na kultuře

1.5.1 Příprava koncepce dostupnosti kultury pro všechny
1.5.2 Podpora rozvoje konkrétního programu a know-how kulturních organizací v zapojování marginalizovaných skupin do společnosti skrze účast na kultuře

2. Dobré podmínky pro aktéry kulturních a kreativních odvětví

2.1 V Olomouckém kraji existuje dobré povědomí o KKO a jejich potřebách, kraj je iniciativní v posilování významu KKO na národní úrovni

2.1.1 Zajištění dobré znalosti dat o kultuře a KKO v kraji a sdílení znalosti s ostatními kraji
2.1.2 Zajištění čerpání podpory z dotačních programů pro kulturu a KKO na národní i Evropské úrovni
2.1.3 Proaktivní vystupování ve vytváření politik, legislativy a rámců podpory pro kulturu a KKO na národní úrovni

2.2 V regionu existují progresivní nástroje rozvoje profesionálů v kultuře a KKO

2.2.1 Rozvíjení stabilního a uživatelsky přívětivého systému financování kvalitní kulturní nabídky
2.2.2 Rozvíjení aktivní sítě aktérů kultury a KKO v kraji
2.2.3 Podpora vzdělávání a zlepšování kapacit aktérů kultury a KKO
2.2.4 Rozvoj finančních i nefinančních nástrojů podpory podnikání v KKO

2.3 Příspěvkové organizace jsou příklady dobré praxe institucionálního fungování

2.3.1 Aktivní vytváření kvalitního prostředí pro příspěvkové organizace na úrovni kraje i ČR
2.3.2 Posilování atraktivity příspěvkových organizací jako zaměstnavatelů
2.3.3 Posilování metodické role příspěvkových organizací pro regiony
2.3.4 Rozvíjení užší programové a marketingové spolupráce příspěvkových organizací mezi sebou

3. Živé kulturní dědictví

3.1 Kulturní dědictví je intenzivně propojeno s ostatními oblastmi KKO, čímž se zvyšuje jeho udržitelnost i atraktivita pro veřejnost

3.1.1 Rozvíjení spolupráce veřejných kulturních institucí s aktéry KKO i za účelem rozvoje pracovních příležitostí v KKO
3.1.2 Digitalizace sbírkových a knihovních fondů probíhá nejen za účelem uchování dědictví a jeho prezentace veřejnosti, ale i pro jeho další využití v kreativní ekonomice
3.1.3 Zajištění dostatečných podmínek pro ochranu i rozvoj tradiční lidové kultury v kontextu současných trendů KKO
3.1.4 Vybudování nové centrální budovy Vědecké knihovny v Olomouci

3.2 Kulturní dědictví je silnou i inovativní součástí značky a identity kraje

3.2.1 Zajištění propagace a zviditelnění neformálních iniciativ pečujících o kulturní dědictví
3.2.2 Rozvíjení tzv. muzejní čtvrti v Olomouci
3.2.3 Inovativní podpora návštěvy kulturního dědictví v Olomouckém kraji a místního cestovního ruchu

3.3 Aktéři kulturního dědictví mají dobré kapacity pro jeho rozvoj v regionech

3.3.1 Zajištění vzájemné informovanosti aktérů kulturního dědictví, jejich dobrého propojení a komunikace
3.3.2 Systematická podpora informovanosti, metodického vedení a vzdělávání vlastníků bez ohledu na statut nemovitého kulturního dědictví
3.3.3 Rozvoj uživatelsky přívětivých dotačních nástrojů pro kulturní dědictví se zohledněním potřeb různých vlastníků