Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

Názvy hierarchických úrovní
1.1. "Prioritní oblast"
1.1.1 "Cíl"
1.1.1.1 "Opatření"

Státní program ochrany přírody a krajiny (2020)

Státní program ochrany přírody a krajiny (2020)
1.1.Druhy
1.1.1Zavést nové pojetí systému druhové ochrany beroucí ohled na ochranu biotopů druhů
1.1.1.1Příprava návrhu legislativní úpravy obecné a zvláštní druhové ochrany, včetně zavedení nové kategorizace zvláště chráněných druhů do zákona č. 114/1992 Sb.
1.1.1.2Projednání návrhu na zařazení zvláště chráněných druhů do nových kategorií (návrh prováděcího předpisu)
1.1.1.3Příprava, projednání návrhu a zavedení systému vyhodnocování účinnosti druhové ochrany na biologickou rozmanitost
1.1.2Zajistit komplexní přístup k ochraně vybraných zvláště chráněných druhů živočichů s konfliktním potenciálem včetně řešení socioekonomických aspektů spojených s jejich rozšířením
1.1.2.1Novelizace zákona č. 115/2000 Sb. a prováděcích předpisů za účelem optimalizace procesu administrace náhrad za újmy způsobené vybranými druhy živočichů (včetně případných změn výčtu zvláště chráněných druhů, za něž jsou náhrady poskytovány)
1.1.2.2Adekvátní zajištění prostředků k předcházení konfliktů v oblasti výskytu velkých šelem (rys ostrovid, vlk obecný, medvěd hnědý), případně dalších konfliktních druhů, pro vlastníky a hospodařící subjekty
1.1.2.3Příprava a schválení managementových plánů (programů péče) pro velké šelmy (rys ostrovid, vlk obecný, medvěd hnědý)
1.1.3Realizovat a rozvinout záchranné programy, programy péče a navazující opatření
1.1.3.1Průběžná realizace schválených záchranných programů, programů péče a regionálních akčních plánů pro zvláště chráněné druhy
1.1.3.2Příprava a schválení nových záchranných programů, případně regionálních akčních plánů pro zvláště chráněné druhy
1.1.3.3Revize Koncepce záchranných programů a programů péče zvláště chráněných druhů živočichů a rostlin v České republice
1.1.4Omezit negativní vliv fragmentace krajiny a dalších významných antropogenních příčin úhynu, zraňování a dalších ohrožujících faktorů působících na živočichy
1.1.4.1Posílení metodické podpory ve vztahu k ochraně migrační prostupnosti krajiny pro živočichy (uplatňování podkladu – biotopy vybraných ZCHD a zajištění systematického přístupu k ochraně migrační prostupnosti krajiny v rámci územního plánování)
1.1.4.2Zpracování metodik a zavedení příkladů dobré praxe v případě prosklených ploch, zajištění odborného a metodického sjednocení přístupu k ochraně ptáků před nárazy do elektrických vodičů aj.)
1.1.4.3Informování veřejnosti o možnostech prevence úhynu a zraňování živočichů a zapojení veřejného i soukromého a neziskového sektoru (záchranných stanic aj.) do prevence a eliminace příčin ohrožení živočichů (vč. tvorby a zajištění distribuce metodických materiálů o příčinách vzniku handicapů u živočichů a začleňování tématu EVVO a osnov vzdělávání na jednotlivých úrovních)
1.1.5Zohledňovat informace o genetické variabilitě a struktuře při ochraně jednotlivých druhů a společenstev
1.1.5.1Zpracování metodického přístupu k ochraně vnitrodruhové genetické diverzity rostlin a její zohledňování v praxi
1.1.5.2Vyhodnocení míry ovlivnění genetické variability běžných, hospodářsky využívaných druhů planě rostoucích rostlin a volně žijících živočichů a přijetí opatření k podpoře přirozené reprodukce a obnovy genofondu (např. v rámci programu ochrany genofondu lesních dřevin, prostřednictvím podpory přirozené reprodukce ryb aj.)
1.1.6Stabilizovat systém záchrany volně žijících živočichů
1.1.6.1V návaznosti na zpracovanou analýzu přístupu k handicapovaným živočichům a činnosti záchranných stanic zajistit stabilní právní prostředí v oblasti záchranných stanic a péče o handicapované živočichy
1.1.6.2V návaznosti na zpracovanou analýzu přístupu k handicapovaným živočichům a činnosti záchranných stanic zajistit stabilní finanční podpory v oblasti záchranných stanic a péče o handicapované živočichy
1.2.Přírodně cenná území
1.2.1Zajistit ochranu nebo obnovu přirozených ekosystémů na plošně významných územích formovaných převážně působením přírodních sil
1.2.1.1Zpracování odborné studie zabývající se sjednocením terminologie a charakteristik typů ploch a definování odborných východisek (vizí) a potřeb s ohledem na ochranu biodiverzity, adaptaci na změnu klimatu, výzkum
1.2.1.2Analýza právních limitů a socioekonomických aspektů pro území s ekosystémy ponechanými primárně působení přírodních sil
1.2.1.3Vyhodnocení stávající soustavy ZCHÚ a soustavy Natura 2000 z hlediska vhodnosti a účelnosti ponechání vybraných ekosystémů primárně působení přírodních sil i s ohledem na změnu klimatu pro naplnění předmětů a cílů ochrany těchto území
1.2.1.4Vyhodnocení dalších území (zejména území dotčených těžbou nerostných surovin atp.) z hlediska vhodnosti a účelnosti ponechání území primárně působení přírodních sil i s ohledem na změnu klimatu
1.2.2Zajistit reprezentativní podchycení nejcennějších částí přírody a krajiny v rámci soustavy ZCHÚ a dokončit reprezentativní soustavu Natura 2000, jejich efektivní ochranu a kvalitu
1.2.2.1Vyhodnocení stávajícího stavu soustavy VZCHÚ a vyhodnocení potenciálu krajiny ČR z hlediska jejího možného doplnění a úprav
1.2.2.2Kompletace a optimalizace soustavy Natura 2000 s ohledem na její cíle
1.2.2.3Zajištění adekvátní ochrany lokalit soustavy Natura 2000
1.2.2.4Obnova zřizovací dokumentace již existujících ZCHÚ z důvodu zastaralosti zřizovacích předpisů a uvedení do souladu s platným právním řádem a s ohledem na aktuální potřeby ochrany přírody a krajiny
1.2.2.5Zajištění potřebné péče o předměty ochrany ZCHÚ a soustavy Natura 2000, zejm. prostřednictvím posílení spolupráce s vlastníky a nájemci pozemků
1.2.2.6Zajištění finančních potřeb pravidelné péče o ZCHÚ a lokality soustavy Natura 2000 ve státním rozpočtu
1.2.2.7Přispění ke sjednocení výkonu státní správy v oblasti posuzování vlivů koncepcí a záměrů na předměty ochrany a celistvost území soustavy Natura 2000 a metodická podpora autorizovaných osob
1.2.3Pokračovat ve scelování státního vlastnictví pozemků v ZCHÚ se zaměřením zejména na národní kategorie (NP, NPR a NPP) a optimalizace správy pozemků
1.2.3.1Výkupy a převody pozemků
1.2.3.2Dokončit převody pozemků z příslušnosti hospodaření SPÚ do příslušnosti hospodaření AOPK ČR a správ NP na základě usnesení vlády ČR ze dne 17. 3. 2008 č. 257
2.1.Krajina
2.1.1Zajistit legislativní a metodickou podporu výkonu státní správy v ochraně krajiny a ekosystémů zaměřenou na ochranu a vytváření ÚSES, ochranu významných krajinných prvků a ochranu krajinného rázu, a to zejména ve vztahu k územnímu plánování a k pozemkovým úpravám
2.1.1.1Revize podrobností vymezování a hodnocení ÚSES stanovené vyhláškou č. 395/1992 Sb.
2.1.1.2Vytvoření koncepčního metodického rámce pro efektivní vytváření a ochranu územního systému ekologické stability
2.1.1.3Definice významných krajinných prvků ze zákona a zpracování metodiky jejich hodnocení vč. identifikace jejich ekostabilizačních funkcí
2.1.1.4Analýza stavu ochrany krajinného rázu v přírodních parcích za účelem následné stabilizace a posílení ochrany soustředěných estetických a přírodních hodnot těchto území
2.1.1.5Metodika pro identifikaci hodnot krajinného rázu, jejich vymezování a stanovení podmínek jejich ochrany
2.1.1.6Formou vyhlášky stanovit obsah, rozsah a formální náležitosti údajů o zájmech, které jsou chráněny v rámci obecné ochrany přírody a krajiny podle části druhé ZOPK (zejména o ÚSES, významných krajinných prvcích a krajinném rázu), poskytovaných orgány ochrany přírody do informačních systémů ochrany přírody a krajiny a do ÚAP
2.1.1.7Revize oborových podkladů MŽP pro vymezování nadregionálního územního systému ekologické stability a jejich doplnění o údaje potřebné pro navazující činnost orgánů ochrany přírody
2.1.1.8Podpora pořizování vybraných oborových podkladů orgánů ochrany přírody pro výkon státní správy v ochraně přírody a krajiny a spoluúčast v procesu územního plánování
2.1.2Zkvalitnit činnost odborně způsobilých (autorizovaných) osob působících v ochraně přírody a krajiny
2.1.2.1Metodika hodnocení vlivu závažných zásahů na zájmy chráněné podle části druhé, třetí a páté zákona o ochraně přírody a krajiny
2.1.2.2Stanovení požadavků na odbornou způsobilost osob oprávněných k vymezování a hodnocení územních systémů ekologické stability (jako podklad pro udělování autorizace k této činnosti)
2.1.2.3Realizace specificky zaměřených cyklů vzdělávacích akcí (seminářů a workshopů) pro držitele autorizace k vymezování územního systému ekologické stability a pro držitele autorizace k hodnocení vlivu zásahů na zájmy chráněné podle části druhé, třetí a páté zákona o ochraně přírody a krajiny a k posouzení vlivů záměrů nebo koncepcí na předmět ochrany a celistvost evropsky významných lokalit a ptačích oblastí (jako příspěvek k jejich celoživotnímu vzdělávání)
2.1.3Posílit koncepční mezioborový přístup k plánování krajiny v zájmu ochrany a rozvoje jejích přirozených funkcí
2.1.3.1Zajistit dotační podporu zpracování územních studií krajiny
2.1.3.2Metodická podpora orgánů státní správy při uplatňování požadavků na zpracování územních studií krajiny a využití jejich výstupů
2.1.3.3Zajistit vazbu mezi územními studiemi krajiny a realizací podporovaných opatření
2.2.Agroekosystémy a půda
2.2.1Zvýšit informovanost a aktivní zapojení zemědělců v oblasti ochrany biodiverzity včetně biodiverzity půdy
2.2.1.1Začlenění problematiky ochrany biodiverzity, přírody a krajiny a ochrany mimoprodukčních funkcí půdy včetně biodiverzity půdy do systému vzdělávání zemědělců
2.2.1.2Zavedení oboru akreditace pro komplexní zemědělské poradenství související s ochranou biodiverzity, přírody a krajiny
2.2.2Rozšířit extenzivní a k přírodě šetrné hospodaření na zemědělské půdě
2.2.2.1Revize podmínek podpor extenzivního a k přírodě šetrného hospodaření na zemědělské půdě a zajištění potřebné finanční alokace pro tyto podpory
2.2.3Omezit negativní dopad konvenčního zemědělského hospodaření na biodiverzitu včetně biodiverzity půdy
2.2.3.1Zpřísnit podmínky pro používání hnojiv a pesticidů
2.2.3.2Vytvoření podmínek pro diverzifikaci krajiny v zájmu zachování a rozšíření běžných volně žijících druhů rostlin a živočichů zemědělské krajiny (zejména ptáků a opylovačů) prostřednictvím ekonomických nástrojů v rámci konvenčního hospodaření
2.2.3.3Zajištění odborných podkladů k hodnocení půdní biodiverzity jako významné složky biologických vlastností půdy
2.2.4Zpomalit úbytek zemědělského půdního fondu a omezit degradaci půdy
2.2.4.1Posílení dozorové činnosti zaměřené na dodržování povinností vyplývajících ze zákona o ochraně zemědělského půdního fondu
2.2.4.2Rozšíření nástroje pro podporu protierozních opatření
2.2.4.3Zajištění odborných podkladů pro vyhodnocení schopnosti zadržování vody v půdě v souvislosti s bojem proti suchu a dalšími mimoprodukčními funkcemi půd
2.2.4.4Realizace opatření zvyšujících retenční kapacitu půdy včetně zvýšení podílu organické hmoty
2.2.4.5Vytvoření podmínek pro uplatnění agrolesnictví jako způsobu využití zemědělské půdy podporujícího přirozené funkce zemědělské krajiny
2.3.Lesní ekosystémy
2.3.1Posílit ekologickou stabilitu lesů jako základní podmínku dlouhodobého plnění všech jejich funkcí
2.3.1.1Podpora přechodu na výběrný způsob lesního hospodaření formou příspěvku na opakované zjištění stavu lesa prostřednictvím inventarizace lesních porostů
2.3.1.2Podpora přenosu informací o možnostech ochrany a zlepšení ekologického stavu lesa přechodem na podrostní, případně výběrný způsob hospodaření
2.3.1.3Podpora zřizování demonstračních objektů podrostního a výběrného lesního hospodaření
2.3.1.4Zvýšit druhovou pestrost skladby lesních porostů, podporovat přirozenou obnovu porostů, zajistit ochranu významných stromů a ponechávat přiměřené množství dřevní hmoty k rozpadu ve státních lesích
2.3.1.5Zajistit úpravu početních stavů spárkaté zvěře k zajištění obnovy lesních porostů při plnění všech funkcí lesa
2.3.1.6Zavedení podmínky posouzení stavu lesního ekosystému při stanovení plánu chovu a lovu spárkaté zvěře do právního předpisu
2.3.2Zlepšit biologický a biochemický stav a vodní režim lesních půd
2.3.2.1Podpora zvýšení podílu ponechaného dříví (dřevní hmoty) k zetlení v lesních porostech a stromů k dožití a samovolnému rozpadu
2.3.2.2Podpora opatření pro zvýšení retence vody v lesích (omezení negativních vlivů staveb pro plnění funkcí lesa)
2.3.2.3Podpora realizace opatření k obnově vodního režimu v lesích spočívajících v rušení nevhodných melioračních opatření, v omezení soustředěného odtoku na lesní cestní síti a v revitalizaci rašelinišť, mokřadů a slatinišť budováním přehrážek a hloubením tůní v lesích
2.3.2.4Podpora revitalizace vodních toků, mokřadů a melioračních sítí, a budování protierozních opatření, malých vodních nádrží, tůní a prohlubní
2.4.Vodní a mokřadní ekosystémy
2.4.1Účinně chránit a zlepšit ekostabilizační funkce vodních toků a niv
2.4.1.1Vymezení prioritních úseků vodních toků k revitalizaci a renaturaci (samovolné obnově)
2.4.1.2Realizace projektů zaměřených na zlepšení hydromorfologických ukazatelů v korytech vodních toků a v údolních nivách, na obnovu a vytváření přírodních a přírodě blízkých biotopů a na podporu přirozených ekologických procesů s cílem udržet a systematicky zvyšovat biologickou rozmanitost
2.4.1.3Zavedení motivace pro správce vodních toků ke zvýšení úsilí při realizaci opatření ke zlepšení hydromorfologických ukazatelů v korytech vodních toků a v údolních nivách
2.4.1.4Zajištění podmínek a finančních zdrojů pro praktické uplatňování působnosti k odškodnění vlastníků nebo k vykoupení pozemků pod korytem vodního toku změněného po povodni ve smyslu ustanovení § 45 odst. 3 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, a v zájmu dosažení dobrého stavu vod
2.4.1.5Nařízením vlády určit postupy stanovení minimálních zůstatkových průtoků zajišťujících zachování ekologických funkcí vodních toků
2.4.1.6Metodické vedení vodoprávních úřadů k využívání zákonné možnosti změny nebo úplného zrušení stávajícího povolení k nakládání s vodami podle § 12 vodního zákona v zájmu plnění cílů plánování v oblasti vod s ohledem na předpokládané dopady změny klimatu
2.4.1.7Doplnění a pravidelná aktualizace Databáze migračních bariér na vodních tocích
2.4.1.8Realizace opatření k zajištění migrační průchodnosti vodních toků
2.4.1.9Zajištění monitoringu a hodnocení stavu chráněných území vymezených dle Rámcové směrnice o vodách k ochraně stanovišť a druhů
2.4.2Zajistit ochranu a udržitelné využívání ekosystémů stojatých vod a mokřadů
2.4.2.1Doplnění, aktualizace a rozvoj Databáze mokřadů ČR a ve vazbě na obsah a strukturu informací zajištění její mnohostranné využitelnosti jak pro orgány státní správy, tak pro vlastníky a uživatele mokřadů
2.4.2.2Revitalizace rašelinišť a dalších mokřadů v krajině
2.5.Sídelní krajina a urbánní ekosystémy
2.5.1Zajistit ochranu urbánních ekosystémů, jejich funkcí a služeb ve specifických podmínkách sídel
2.5.1.1Formulace zásad (metodický rámec) ochrany a obnovy ekosystémů a stanovišť druhů ve specifických podmínkách sídel
2.5.1.2Podpora realizace systémů sídelní zeleně
2.5.1.3Formulace doporučení k uplatňování přírodě blízkých přístupů a účinné podpory biodiverzity v sídlech při zakládání a obnově sídelní zeleně a při péči o ni
3.1.Monitoring a výzkum
3.1.1Zajistit dostatek reprezentativních dat o přírodě a krajině ČR pro potřeby rozhodování veřejné správy
3.1.1.1Zajištění financování pravidelného a specializovaného monitoringu biodiverzity a sledování stavu z dotačních programů a rozpočtu
3.1.1.2Stanovení, finanční zajištění a sledování vývoje indikátorů druhové rozmanitosti založených na vybraných skupinách organismů a zajištění trvalého plošného sběru dat pro tyto indikátory
3.1.1.3Vývoj, finanční zajištění a etablování standardizovaného monitoringu krajiny na úrovni ČR
3.1.1.4Aktualizace Informačního systému ochrany přírody umožňující efektivní vyhodnocení informací z různých datových zdrojů a tvorba interaktivního interpretačního portálu
3.1.2Zavést systematický monitoring stavu předmětů ochrany lokalit soustavy Natura 2000 a zvláště chráněných území
3.1.2.1Revize předmětů ochrany maloplošných chráněných území
3.1.2.2Zavedení systému monitoringu a hodnocení stavu předmětů ochrany lokalit soustavy Natura 2000 a zvláště chráněných území
3.1.3Pravidelně aktualizovat červené seznamy založené na cíleném průzkumu vybraných skupin
3.1.3.1Zavedení sběru dat pro účely aktualizace červených seznamů
3.1.3.2Tvorba červených seznamů na základě vyhodnocování kritérií IUCN
3.1.4Podporovat výzkum zaměřený na ochranu přírody a krajiny
3.1.4.1Vytvoření databáze a platformy pro výzkumné projekty v ochraně přírody a jejich koordinace
3.1.5Monitoring invazních druhů
3.1.5.1Zavést systematický monitoring invazních druhů
3.2.Ekosystémové služby
3.2.1Zavést hodnocení ekosystémových služeb a začlenit jej do rozhodování o hospodaření s ekosystémy
3.2.1.1Hodnocení ekosystémových služeb na národní úrovni
3.2.1.2Identifikace stávajících procesů rozhodování o hospodaření s ekosystémy a popis vhodných způsobů využití výstupů hodnocení ekosystémových služeb
3.2.1.3Zvýšení povědomí o ekosystémových službách formou vzdělávání pro subjekty v oblasti plánování, rozhodování, veřejné správy a hospodaření v krajině
3.2.1.4Rozšíření využívání výstupů hodnocení ekosystémových služeb při rozhodování o ekosystémech na další resorty (zemědělství, místní rozvoj)
3.3.Práce s veřejností a komunikace
3.3.1Posílit kladný postoj veřejnosti k přírodě a krajině a zlepšit porozumění veřejnosti o potřebnosti ochrany přírody a krajiny
3.3.1.1Aplikace zásad interpretace přírodního dědictví při prezentaci chráněných území a zajistit osvojení těchto zásad klíčovými pracovníky národních parků a AOPK ČR
3.3.1.2Aktivní spolupráce a komunikace s potenciálními podporovateli (místní komunita, vlastníci, dobrovolníci – stráž přírody atp., lokální producenti) a podporovat lokální produkty/produkci
3.3.1.3Tematické publikace a tiskoviny, (spolu)vytváření audiovizuálních dokumentárních cyklů, rozhlasových pořadů, provoz internetové stránky o ochraně přírody, krajiny a biologické rozmanitosti (nejen) ČR
3.3.1.4Tematické propagační kampaně s využitím reklamních prostředků a médií se zaměřením na zvýšení povědomí o principech ochrany přírody a krajiny či o vybrané oblasti ochrany přírody (monitorování, záchranné programy, státní správa, finanční nástroje aj.)
3.3.2Zvýšit množství příležitostí a zlepšit podmínky pro kontakt lidí s přírodou a krajinou
3.3.2.1Osvětové akce pro veřejnost (přednášky, výstavy, semináře, exkurze do přírody)
3.3.2.2Podpora a proškolování / zvyšování znalostí průvodců přírodou a průvodců divočinou
3.3.2.3Identifikace a nalezení zdroje určeného na podporu projektů „občanské vědy“ zaměřené na přírodu a krajinu a její ochranu
3.3.2.4Podpora vzniku vzdělávacích programů pro širokou veřejnost (včetně škol) s tématy zaměřenými na přírodu a krajinu (návrat velkých šelem, zadržení vody v krajině, změna klimatu a změny v krajině, příroda a zdraví apod.)
3.3.2.5Podpora návštěvnosti vybraných území veřejností a usměrnění jejího pohybu a výběr turistických přírodních cílů
3.3.2.6Zřizování a provozování návštěvnických středisek, a to zejména ve velkoplošných zvláště chráněných územích (národní parky, chráněné krajinné oblasti), expozic a navazující návštěvnické infrastruktury, vytváření atraktivní programové nabídky pro návštěvníky, která umožní prezentovat důvody ochrany území, zlepšení vztahu návštěvníků k území a usměrnění jejich chování a pohybu
3.3.3Získat podporu vlastníků a uživatelů pozemků pro ochranu přírody a krajiny
3.3.3.1Zajištění včasné informovanosti vlastníků pozemků a hospodářů v chráněných územích o možnostech využití dotačních titulů
3.3.3.2Zpřístupnění a zprostředkování informací o benefitech, které vlastníkům pozemků a hospodářům přináší ochrana přírody a krajiny
3.4.Financování
3.4.1Zlepšit účinnost a vzájemnou návaznost intervencí dotačních programů, eliminovat environmentálně škodlivé dotace
3.4.1.1Vytvoření systému sledování a hodnocení dopadu dotačních programů na biodiverzitu
3.4.1.2Příprava podmínek pro vytvoření systému koordinace dotačních programů na národní úrovni
3.4.1.3Zpřístupnění aktualizovaného Informačního systému ochrany přírody gestorům/administrátorům mimo resort MŽP
3.4.2Zajistit optimalizovanou nabídku národních dotačních programů zejména v souvislosti s probíhajícími a očekávanými dopady změny klimatu a připravit je na další plánovací období vč. zajištění nových zdrojů finančních prostředků
3.4.2.1Zajištění pokračování národních dotačních programů v OPK komplementárně k připravovaným evropským programům vč. dostatečné finanční alokace
3.4.2.2Identifikace vhodných území pro pilotní zavedení nových zdrojů finančních prostředků do praxe
3.4.3Optimalizovat náhrady újmy podle zákona o ochraně přírody a krajiny, v platném znění
3.4.3.1Realizace analýzy účinnosti stávajícího náhradového systému ve vztahu k naplňování cílů ochrany přírody
3.4.3.2Revize náhradového systému z hlediska jeho funkčnosti a administrativní náročnosti
3.4.4Nastavit dlouhodobě vhodné a udržitelné financování zajišťující plnění cílů a poslání chráněných území
3.4.4.1Analýza potřeb a úprava dosavadního způsobu financování chodu a činností prováděných AOPK ČR a správami NP ve smyslu dostatečného příspěvku ze státního rozpočtu
3.5.Další cíle
3.5.1Právní předpisy nejsou v rozporu s politikou ochrany přírody a krajiny
3.5.1.1Analýza právních předpisů z hlediska jejich souladu se zájmy ochrany přírody a krajiny a identifikace zásadních vazeb ve vztahu k hájení veřejného zájmu v této oblasti
3.5.1.2Analýza efektivity sankčního mechanismu dle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, a jeho případná aktualizace
3.5.2Sjednocení výkonu státní správy a zefektivnění systému podpory a kontroly v rámci ochrany přírody a krajiny
3.5.2.1Analýza rozdělení kompetencí státní správy a samosprávy v oblasti ochrany životního prostředí a úprava personálních kapacit státní správy v ochraně přírody a krajiny
3.5.2.2Pravidelné zveřejňování výkladů pojmů ze ZOPK a metodických pokynů vedoucí ke sladění právního názoru resortu
3.5.2.3Zavedení systému evidence porad s orgány ochrany přírody a metodických materiálů a jejich průběžná realizace
3.5.2.4Zavedení spolupráce na poradách orgánů ochrany přírody s orgány územního plánování, ochrany vod, lesního hospodářství aj.
3.5.2.5Analýza agend souvisejících s ochranou přírody a krajiny z hlediska vhodnosti jejich digitalizace v souladu s nařízením vlády k zákonu č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby