A. Personálně zabezpečený HZS ČR pro plnění svých zákonných úkolů
A.1 Udržitelné a na nové činnosti přizpůsobené personální zabezpečení
A.1.1 Nastavení platového systému pro optimální kariérní růst příslušníků a zavedení dalších nástrojů pro stabilizaci příslušníků
A.1.2 Doplnění početních stavů na stanovenou úroveň (i podle nových činností)
A.1.3 Posílení personálních kapacit a vzdělávání v oblasti první pomoci
A.1.4 Zabezpečení kvalifikovaných personálních zdrojů sekce prevence a civilní nouzové připravenosti a úprava organizačního uspořádání HZS krajů s ohledem na metodické řízení
A.1.5 Optimalizace procesů a lidských zdrojů na operačních a informačních střediscích
A.2 Kvalitní vzdělávání dovnitř a rozvoj spolupráce se vzdělávacími, ústředními i samosprávnými subjekty navenek
A.2.1 Optimalizace vzdělávání pod jeden centrální vzdělávací subjekt
A.2.2 Vzdělávání příslušníků v oblasti prevence a civilní nouzové připravenosti
B. Moderně vybavený HZS ČR s moderním zázemím a využívající pokročilé technologie
B.1 Stabilní cyklus obměny materiálního zabezpečení
B.1.1 Dosáhnout plánovaného počtu stanic HZS krajů a jednotek PO a zabezpečit optimální podmínky pro výkon služby modernizací stávajících a výstavbou nových stanic
B.1.2 Dosažení stanovené úrovně technického vybavení, odborné způsobilosti a stupně organizace předurčených vybraných jednotek PO na specifické druhy zásahů
B.1.3 Optimálně standardizovat a unifikovat požární techniku a věcné prostředky ve vybavení jednotek PO
B.1.4 Dosáhnout stabilního cyklu obměny požární techniky a věcných prostředků, a tím snížit náklady na provoz a zabránit vzniku velkých investičních vln
B.1.5 Modernizovat věcné prostředky a výstroj jednotek PO určených pro zásah s výskytem nebezpečných látek a zdokonalit informační podporu pro velitele zásahu
B.1.6 Revize zajištění PIO v souvislosti se změnou bezpečnostního prostředí
B.2 Informační podpora pro činnost orgánů krizového řízení a složek IZS
B.2.1 Vytvoření informačního systému pro podporu připravenosti a řešení mimořádných událostí a krizových situací
B.2.2 Vytvoření organizačních podmínek pro systémové využívání obrazových dat pro podporu činností HZS ČR
B.2.3 Modernizace radiokomunikačního systému pro HZS ČR a složky IZS
B.2.4 Realizovat jednotný nástroj pro organizační a operační řízení jednotek SDH obcí, SDH podniků a HZS podniků
B.3 Moderní standardy ochrany ICT v rámci činností HZS ČR
B.3.1 Centrálně řešit bezpečnost informačních a komunikačních systémů a sítě
B.3.2 Modernizace videokonferenčních řešení a řešení pro spolupráci pro potřeby HZS ČR, řízení mimořádných událostí a zvládání krizových situací
B.3.3 Přestavba rádiových sítí pro potřeby zabezpečení provozu JSVV, včetně koncových prvků varování a prvků monitoringu
B.4 Rozvoj příjmu tísňové komunikace a systému varování a informování obyvatelstva
B.4.1 Provedení analýzy možného dalšího rozvoje systému TCTV 112
B.4.2 Zvýšení propustnosti a stability systému center tísňové komunikace a informačního systému operačního řízení prostřednictvím vybudování cloudového řešení a implementace nových způsobů tísňové komunikace
B.4.3 Realizace záměru rozvoje systému varování a vyrozumění technologicky a bezpečnostně pokročilým systémem plně zajišťujícím požadavky na včasné a spolehlivé varování a informování obyvatelstva a systém realizovat
C. Podpora znalostního přístupu a vzdělávání při rozvoji akceschopnosti IZS, zvyšování úrovně bezpečnosti, ochrany obyvatelstva a krizového řízení
C.1 Modernizace systému požární ochrany k efektivní požární prevenci
C.1.1 Zpracovat a předložit do legislativního procesu právní úpravu zákona o požární ochraně včetně potřebných změn dalších právních předpisů a tyto zohlednit jak na úrovni prováděcí právní úpravy , tak interních aktů řízení.
C.1.2 Zajištění systému požární prevence v lesích a přírodním prostředí
C.1.3 Změna přístupu výkonu státního požárního dozoru v oblasti zjišťování příčin vzniku požáru
C.1.4 Zjednodušení přímého výkonu státního požárního dozoru v oblasti požární prevence s plným využitím eGovernmentu a souvisejících registrů veřejné správy a informačních modelů staveb BIM
C.1.5 Zpracovat seznam moderních softwarových programů a aplikací využitelných pro oblast státního požárního dozoru a realizovat jejich nasazení
C.2 Rozvoj systému ochrany obyvatelstva a preventivně výchovné činnosti
C.2.1 Rozvíjet kvalitní personální zabezpečení výkonu činností, včetně vzdělávací a informační činnosti podle zákona o krizovém řízení na ústřední i samosprávné úrovni
C.2.2 Aktualizovat koncepci ochrany obyvatelstva a revidovat opatření v oblasti varování, ukrytí, PIO a nouzového přežití
C.2.3 Zdokonalit systém přípravy obyvatelstva zejména snahou o zavedení samostatné vzdělávací oblasti v rámci základního a středního školství
C.2.4 Podpořit rozvoj zážitkového vzdělávání prostřednictvím tzv. center zdraví a bezpečí vytvořením jednotného manuálu pro zřizovatele
C.2.5 Upravit postavení HZS krajů a orgánů obcí v rámci řízení ve vztahu k přípravě a realizaci úkolů ochrany obyvatelstva včetně zpracování návrhu standardních postupů při realizaci úkolů ochrany obyvatelstva
C.3 Posílení spolupráce a akceschopnosti IZS
C.3.1 Posílit systém podpory pro zřizovatele jednotek SDH obcí
C.3.2 Zkvalitnit a rozšířit moderní udržitelný systém přípravy členů jednotek SDH obcí, zaměstnanců jednotek HZS podniků a manažerského vzdělávání velitelských kádrů složek IZS
C.3.3 Převod SÚJCHBO pod HZS ČR
C.4 Prosazování zájmů HZS ČR v mezinárodní spolupráci
C.4.1 Zajišťovat a koordinovat plnění závazků v oblasti civilní nouzové připravenosti a odolnosti NATO
C.4.2 Využít potenciál financování projektů ze zdrojů EU a zajistit hrazení působení příslušníků v rámci mezinárodních aktivit z Všeobecné pokladní zprávy
C.4.3 Zajistit dostupnost finančních prostředků pro humanitární pomoc poskytovanou ČR prostřednictvím HZS ČR