Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní osa"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Aktivita"

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)

1. Posilování kapacit pro kvalitní výzkum

1.1 Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu a jeho výsledků

Rozvoj kapacit výzkumných týmů

Dobudování, modernizace či upgrade stávajících výzkumných infrastruktur

Budování nové či modernizace stávající vědeckovýzkumné infrastruktury

Podpora otevřeného přístupu k vědeckým informacím - „open access“

Navázání strategických partnerství a programů výzkumné spolupráce

Zapojení výzkumných týmů do mezinárodních výzkumných projektů v oblastech národních a evropských priorit

Kofinancování projektů v programu Horizon 2020

Vytvoření nových a rozvoj stávajících návštěvnických center v podpořených výzkumných centrech a infrastrukturách

Dodávky částí infrastruktur a výzkumných zařízení do mezinárodních výzkumných infrastruktur

1.2 Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou

Příprava a realizace projektů dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s podniky a mezioborových partnerství

Budování kapacit a realizace výzkumných projektů v předaplikační fázi

Podpora přípravy mezinárodních výzkumných projektů Future emerging technologies (FET)

Kofinancování projektů v programu Horizon 2020

1.3 Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely

Zkvalitnění infrastrukturních podmínek

Budování nové infrastruktury pro rozvoj výzkumně zaměřených studijních programů

1.4 Zlepšení strategického řízení výzkumu na národní úrovni

Rozvoj strategického řízení politiky výzkumu, vývoje a inovací

Implementace nového, motivačního systému hodnocení a institucionálního financování výzkumných organizací podle kvality

Vytvoření a implementace mechanizmů pro koordinaci podpory mezinárodních výzkumných a inovačních aktivit

Řízení RIS3 na národní úrovni

Vytvoření, rozvoj a implementace systému pro centralizované zpřístupňování informačních zdrojů pro výzkum a vývoj

Vytvoření, rozvoj a implementace systému pro integrovanou komunikaci o výsledcích výzkumu a vývoje

2. Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj

2.1 (IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce

Zkvalitnění vzdělávací činnosti

Posílení internacionalizace a celkový rozvoj a modernizace

Výuka dle moderních výukových trendů a posilování spolupráce s praxí

Navýšená nabídka plnohodnotných bakalářských studijních programů a oborů zaměřených na praxi

2.2 (IP1): Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů

Rozšíření působnosti a zlepšení dostupnosti vysokoškolských poradenských a asistenčních služeb

Revize a adaptace studijního prostředí

2.3 (IP1): Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách

Zkvalitnění podmínek pro CŽV na VŠ

2.4 (IP1): Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol

Vytvoření, zavedení a rozvoj transparentních systémů vnitřního zajišťování kvality na VŠ

Budování kapacit pro zajišťování kvality na VŠ

Zajišťování kvality a efektivních principů řízení

Zkvalitnění vnějších forem hodnocení

2.5 (IP1): Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje

Zvýšení kvalifikace výzkumných, administrativních a technických pracovníků ve výzkumných organizacích

Posílení předpokladů nastupující generace pro vykonávání výzkumné činnosti. Investice do zvýšení kvality a internacionalizace výzkumně zaměřených vzdělávacích programů

Příliv špičkových odborníků ze soukromé sféry i ze zahraniční

Zvýšení kvality a efektivity strategického řízení výzkumných organizací

Zatraktivnění práce ve VaV jako profesní volby díky stimulaci zájmu dětí, žáků a studentů o VaV

Posílení koordinace regionálních politik, zlepšení komunikace a rozvoj vícestranné spolupráce veřejné, akademické a aplikační sféry, s cílem rozvinutí a udržení dlouhodobé konkurenční výhody založené na znalostech

2.1 (IP2): Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zajištění vysoké kvality výuky, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol.

Úprava prostorů a pořízení potřebného vybavení tak, aby vyhovovaly studentům se specifickými potřebami

Rozvoj a modernizace učeben a laboratoří

Rozvoj prostorů určených pro praktickou výuku

Rekonstrukce a obnova nevyhovujících objektů určených pro vzdělávací činnost na vysoké škole

Zpřístupnění nových a rozšíření přístupu ke stávajícím informačním zdrojům

3. Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání

3.1 (IP1): Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ

Zvýšení podílu vzdělávacích organizací s vyšší kvalitou

Zavedení a rozšíření postupů a nástrojů individuální podpory pedagogů

Zajištění kvalitní metodické, pedagogicko-psychologické a asistenční podpory

Zvýšení počtu učitelů a dalších pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání

Zlepšení kompetencí pracovníků zařízení pro předškolní vzdělávání

Navázání spolupráce

Prohloubení vzájemné spolupráce pedagogů, sdílení profesních zkušeností

3.2 (IP1): Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Zavedení a rozšíření postupů a nástrojů individuální podpory pedagogů

Rozvoj kultury sdílení pedagogických zkušeností

Zvýšení podílu pedagogů schopných přizpůsobit výuku potřebám jednotlivých žáků

Zvýšení podílu organizací, ve kterých se zlepší kvalita vzdělávání ke KK

Zvýšení kvality a efektivnosti systému pedagogicko-psychologického poradenství

Otevření ZŠ, SŠ, ŠPZ a dalších vzdělávacích institucí k větší spolupráci

Zvýšení počtu pedagogických pracovníků, kteří v praxi uplatňují nově získané kompetence k inkluzivnímu vzdělávání

Zavedení a rozvoj postupů a nástrojů individuální podpory žáků a diferenciace výuky

Podpora rozvoje KK žáků i pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání

3.3 (IP1): Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání

Zvýšení kompetencí pracovníků veřejné správy, zřizovatelů, ředitelů a pedagogů pro využití monitoringu a hodnocení jako nástrojů pro řízení změn a podporu dalšího rozvoje

Vytvoření uceleného rámce standardů, monitorování a hodnocení všech prvků systému

Zavedení hodnocení, které bude zahrnovat jak sumativní, tak formativní složky

Pedagogičtí pracovníci budou podpořeni v oblasti kontinuálního vyhodnocování pokroku jednotlivých žáků

Budou připraveny nástroje pro zvýšení míry spolehlivosti a spravedlnosti hodnocení žáků pedagogy

3.4 (IP1): Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků

Rozvoj systému hodnocení a řízení kvality VŠVU

Zvýšení kompetencí budoucích pedagogických pracovníků, aby byli připraveni pro rozvíjení potenciálu každého dítěte a žáka

Vytvoření sítí fakult a ostatních vzdělávacích institucí a organizací

Spolupráce ŠVU a dalších vzdělávacích organizací

Redukce obtíží nastupujících učitelů v adaptační fázi

Rozvoj lidských zdrojů ŠVU

Rozvoj pedagogického a didaktického výzkumu

3.5 (IP1): Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Zvýšení zájmu dětí a žáků o studium technických a přírodovědných oborů

Posílení kreativity, manuální zručnosti a vztahu k přírodě a technice předškolních dětí

Rozšíření polytechnického vzdělávání

Zvýšení spolupráce škol a zaměstnavatelů

Rozšíření spolupráce mezi školami vzájemně

Zvýšení kapacity i kvality kariérového poradenství

Zvýšení relevance RVP a ŠVP

Rozvoj předpokladů odborných škol realizovat vzdělávání dospělých

3.1 (IP2): Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání

Rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků

Transformace systému pedagogicko-psychologického poradenství

3.1 (IP3): Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání

Zkvalitnění vzdělávání zejména v obcích se sociálně vyloučenými lokalitami

Řešení specifických situací v inkluzivním vzdělávání romských dětí a žáků a ostatních dětí a žáků

4. Technická pomoc

4.1 Zajištění efektivní administrace


4.2 Zajištění informovanosti, publicity a absorpční kapacity