| Průmysl 4.0 (2017) |
| 4. | Nové požadavky na aplikovaný výzkum v ČR |
| 4.1 | Posílení financování aplikovaného výzkumu |
| 4.2 | Stanovení jasných priorit výzkumu a koordinační role státu |
| 4.3 | Rekonstrukce výzkumného prostoru aplikovaného výzkumu |
| 4.4 | Zvýšit celospolečenskou připravenost pro realizaci výzkumu orientovaného na Průmysl 4.0 |
| 4.5 | Zvyšování povědomí o optimálních způsobech využívání systému ochrany duševního vlastnictví |
| 5. | Bezpečnost systémů |
| 5.1 | Soustředění adekvátní pozornosti na řešení otázek globální bezpečnosti |
| 5.2 | Důsledné uplatňování a nasazování konceptů počítačové bezpečnosti |
| 5.3 | Podpora přístupům komplexní počítačové bezpečnosti, zejména v kritických infrastrukturách |
| 5.4 | Podpora ochraně energetických systémů a dalších zdrojů |
| 5.5 | Podpora ochraně energetických systémů a dalších zdrojů |
| 5.6 | Posílení role státu v otázkách bezpečnosti, informačního soukromí a ochrany IPR |
| 6. | Standardizace |
| 6.1 | Aktivní přístup k tvorbě norem |
| 6.2 | Relativně široké portfolio pracovníků Technických normalizačních komisí |
| 6.3 | Silnější zastoupení reprezentantů průmyslových podniků ve standardizačních procesech |
| 6.4 | Posílení subjektů ve využívání norem |
| 6.5 | Naučení mladé generace jak pracovat s normami |
| 7. | Právní a regulatorní aspekty |
| 7.1 | Národní strategické dokumenty |
| 7.2 | Nepřehlednost legislativy |
| 7.3 | Vztah veřejné správy s klíčovými hráči |
| 7.4 | Principy právotvorby |
| 7.5 | Bezpečnost a ochrana dat |
| 8. | Dopady na trh práce, kvalifikaci pracovní síly a sociální dopady |
| 8.1 | Pružnost trhu práce |
| 8.2 | Sociální smír |
| 8.3 | Další vzdělávání a rekvalifikace |
| 9. | Vzdělávání |
| 9.1 | Nedostatek technicky vzdělaných odborníků |
| 9.2 | Rychlé změny ve struktuře povolání a jejich obsahu |
| 9.3 | Nedostatek znalostí o Průmyslu 4.0 |
| 9.4 | Nedostatečný transfer technologií |
| 9.5 | Nedostatečné financování |
| 10. | Průmysl 4.0 a efektivita využívání zdrojů |
| 10.1 | Podpora vědy a výzkumu |
| 10.2 | Vzdělávání a lidské zdroje |
| 10.3 | Infrastruktura |
| 10.4 | Energetika a hospodaření se zdroji |
| 10.5 | Bezpečnost |
| 10.6 | Implementace |
| 11. | Investice podporující Průmysl 4.0 |
| 11.1 | Chybí definice národní finanční politiky v oblasti inovací |
| 11.2 | Chybí pověření určitého resortu zodpovědností za národní finanční politiku v oblasti |
| 11.3 | Prostředky do orientovaného výzkumu proudí nahodile |
| 11.4 | Chybí kritická masa infrastruktury a lidských zdrojů, alokovaná na aktuální výzvy orientovaného výzkumu |
| 11.5 | Státní správa potřebuje lépe definovat své výzkumné potřeby |
| 11.6 | Banky jsou často velmi konzervativní v investování do nových technologií |
| 11.7 | Investovat do výchovy mladých talentů a jejich příchodu ze zahraničí |
| 11.8 | Investovat do rekvalifikace pracovní síly |