Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU

Rozbalit detaily

Průmysl 4.0 (2017)

4. Nové požadavky na aplikovaný výzkum v ČR

4.1 Posílení financování aplikovaného výzkumu

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.c investice do VaVaI
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
IV.f technické inovace
IV.h inovační podnikání

4.2 Stanovení jasných priorit výzkumu a koordinační role státu

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie
XVII.a legislativní a regulační prostředí

4.3 Rekonstrukce výzkumného prostoru aplikovaného výzkumu

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

4.4 Zvýšit celospolečenskou připravenost pro realizaci výzkumu orientovaného na Průmysl 4.0

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.c investice do VaVaI
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů

4.5 Zvyšování povědomí o optimálních způsobech využívání systému ochrany duševního vlastnictví

Deskriptory:
IV.i ochrana práv průmyslového vlastnictví
XXIII.c práva spotřebitelů

5. Bezpečnost systémů

5.1 Soustředění adekvátní pozornosti na řešení otázek globální bezpečnosti

Deskriptory:
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti
XX.i Evropská unie

5.2 Důsledné uplatňování a nasazování konceptů počítačové bezpečnosti

Deskriptory:
V. Informační a komunikační technologie
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti

5.3 Podpora přístupům komplexní počítačové bezpečnosti, zejména v kritických infrastrukturách

Deskriptory:
V. Informační a komunikační technologie
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti

5.4 Podpora ochraně energetických systémů a dalších zdrojů

Deskriptory:
II. Energetika, teplárenství, plynárenství
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti

5.5 Podpora ochraně energetických systémů a dalších zdrojů

Deskriptory:
II. Energetika, teplárenství, plynárenství
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti

5.6 Posílení role státu v otázkách bezpečnosti, informačního soukromí a ochrany IPR

Deskriptory:
V. Informační a komunikační technologie
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XXIII.c práva spotřebitelů

6. Standardizace

6.1 Aktivní přístup k tvorbě norem

Deskriptory:
I.h technická normalizace

6.2 Relativně široké portfolio pracovníků Technických normalizačních komisí

Deskriptory:
I.h technická normalizace

6.3 Silnější zastoupení reprezentantů průmyslových podniků ve standardizačních procesech

Deskriptory:
I.h technická normalizace

6.4 Posílení subjektů ve využívání norem

Deskriptory:
I.h technická normalizace

6.5 Naučení mladé generace jak pracovat s normami

Deskriptory:
I.h technická normalizace
VI.c střední vzdělávání

7. Právní a regulatorní aspekty

7.1 Národní strategické dokumenty

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

7.2 Nepřehlednost legislativy

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

7.3 Vztah veřejné správy s klíčovými hráči

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.h participace občanů na veřejné správě

7.4 Principy právotvorby

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

7.5 Bezpečnost a ochrana dat

Deskriptory:
V. Informační a komunikační technologie
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti

8. Dopady na trh práce, kvalifikaci pracovní síly a sociální dopady

8.1 Pružnost trhu práce

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
VII.c služby zaměstnanosti
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.e mobilita pracovní síly
VII.f pružné formy zaměstnávání

8.2 Sociální smír

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

8.3 Další vzdělávání a rekvalifikace

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

9. Vzdělávání

9.1 Nedostatek technicky vzdělaných odborníků

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

9.2 Rychlé změny ve struktuře povolání a jejich obsahu

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
VII.a aktivní politika zaměstnanosti

9.3 Nedostatek znalostí o Průmyslu 4.0

Deskriptory:
I. Průmysl a stavebnictví

9.4 Nedostatečný transfer technologií

Deskriptory:
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
IV.e transfer znalostí a technologií

9.5 Nedostatečné financování

Deskriptory:
I. Průmysl a stavebnictví
XIX.a finance a finanční trhy
XIX.b rozpočtování a makroekonomika

10. Průmysl 4.0 a efektivita využívání zdrojů

10.1 Podpora vědy a výzkumu

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

10.2 Vzdělávání a lidské zdroje

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
VII.a aktivní politika zaměstnanosti

10.3 Infrastruktura

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

10.4 Energetika a hospodaření se zdroji

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

10.5 Bezpečnost

Deskriptory:
XX.f obrana státu a zajištění bezpečnosti

10.6 Implementace

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

11. Investice podporující Průmysl 4.0

11.1 Chybí definice národní finanční politiky v oblasti inovací

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XIX.b rozpočtování a makroekonomika

11.2 Chybí pověření určitého resortu zodpovědností za národní finanční politiku v oblasti

Deskriptory:
I. Průmysl a stavebnictví
XVII.a legislativní a regulační prostředí

11.3 Prostředky do orientovaného výzkumu proudí nahodile

Deskriptory:
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
VI.f lidské zdroje VaV

11.4 Chybí kritická masa infrastruktury a lidských zdrojů, alokovaná na aktuální výzvy orientovaného výzkumu

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.c investice do VaVaI
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
VI.e vysokoškolské vzdělávání

11.5 Státní správa potřebuje lépe definovat své výzkumné potřeby

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

11.6 Banky jsou často velmi konzervativní v investování do nových technologií

Deskriptory:
XIX.a finance a finanční trhy
XIX.c bankovnictví

11.7 Investovat do výchovy mladých talentů a jejich příchodu ze zahraničí

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

11.8 Investovat do rekvalifikace pracovní síly

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
VII.a aktivní politika zaměstnanosti