| 1. KVALITNÍ VZDĚLÁNÍ, ZNALOSTI A DOVEDNOSTI   | 
| 1.1 Otevřenost vzdělání změnám  
 1.2 Zvýšení a prohloubení úrovně dovedností předčíselných představ a kvality čtenářské pregramotnosti a logopedické prevence  
 1.3 Zvýšení a prohloubení úrovně a kvality čtenářské, a matematické gramotnosti modernizací výuky  
 1.4 Větší pestrost forem a metod vzdělávání na školách a dalších institucích  
 1.5 Zvýšení úrovně počítačové gramotnosti modernizací výuky  
 1.6 Úspěch pro každého žáka  
 1.7 Zkvalitňovat nabídku různorodých mimoškolních zájmových aktivit pro děti a žáky navazujících na vyučovací proces  
 | 
  
    | 2. KOMUNIKATIVNÍ A SPOLUPRACUJÍCÍ PROSTŘEDÍ VZDĚLÁVÁNÍ   | 
| 2.1 Funkční model komunikace a spolupráce všech aktérů v oblasti řízení a spolupráce škol v obci s rozšířenou působností  
 2.2 Dostatek prostoru a forem pro vzájemné setkávání,výměnu zkušeností  
 2.3 Funkční a efektivní spolupráce zřizovatelů, škol, rodičů, školských poradenských zařízení a nestátních neziskových organizací  
 2.4 Funkční spolupráce v oblasti odborné pedagogické činnosti  
 2.5 Lepší spolupráce státních a nestátních vzdělávacích zařízení  
 | 
  
    | 3. SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ - INKLUZE  | 
| 3.1 Organizace výuky v souladu s přiznanými podpůrnými opatřeními a legislativou  
 3.2 Individuální přístup k žákům  
 3.3 Nižší počet dětí ve třídách  
 3.4 Práce s nadanými dětmi - žáky, dětmi cizinců a dětmi - žáky SVP (Školní vzdělávací program)  
 3.5 Dostupnost potřebných profesí ve školství  
 | 
  
    | 4. KOMPETENCE ŠKOLY A KVALITA PEDAGOGA  | 
| 4.1 Rozvíjení kompetencí a přijetí odpovědnosti  
 4.2 Větší účast mužů ve všech formách vzdělávání  
 4.3 Zvyšování kvality vzdělávání a rozvoj týmové spolupráce ve školách  
 4.4 Vzdělávání uskutečňují připravení, schopní a aktivní pedagogové  
 4.5 Vytvoření konzultačního centra jako podporu a pomoc pedagogům  
 4.6 Vytvoření právní poradny pro podporu pedagogů  
 | 
  
    | 5. PROSTŘEDÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ  | 
| 5.1 Dostatečné kapacity vč. doprovodné infrastruktury (družiny, kuchyně a jídelny)  
 5.2 Bezbariérové prostředí  
 5.3 Tvůrčí zázemí pro mimoškolní vzdělávání a výchovu  
 5.4 Modernizace budov škol s důrazem na budování odborných učeben a technologických celků  
 5.5 Zvýšení podílu žáků a rodičů na vytváření pozitivního a přátelského prostředí školy  
 5.6 Vybudování vhodných sportovišť pro výuku tělesné výchovy  
 5.7 Vybudování venkovních učeben  
 |