| Strategie digitalizace kulturního dědictví ve vlastnictví Olomouckého kraje 2024-2030 |
| V Olomouckém kraji probíhá dvojrozměrná i trojrozměrná digitalizace. Podařilo se dosáhnout stavu, kdy muzea ke své činnosti využívají jednotný evidenční systém a všechny organizace disponují bezpečným úložištěm pro ukládání a zálohování digitalizovaných dat. Podařilo se digitalizovat ohrožené sbírkové předměty a fondy. Digitalizovány jsou také kulturní statky, které disponují vysokým potenciálem z hlediska marketingového a popularizačního využití. Prostřednictvím nově pořízených moderních technologií dochází k zapojení výstupů digitalizace do prezentační a badatelské činnosti organizací. Díky tomu se podařilo nalákat vyšší množství návštěvníků a zvýšil se zájem o badatelskou činnost, a to i ze zahraničí. V posledních letech také došlo k využití digitalizovaného obsahu v kreativních odvětvích, například v audiovizuálním a videoherním průmyslu, což mělo pozitivní dopad i na hospodářský rozvoj regionu. |
| 1 | Optimální podmínky pro digitalizaci |
| 1.1 | Technické a softwarové vybavení příspěvkových organizací |
| 1.2 | Personální zajištění příspěvkových organizací |
| 1.3 | Jednotný systém pro evidenci sbírkových předmětů |
| 2 | Zpřístupňování digitalizovaného obsahu |
| 2.1 | Zajistit či vytvořit platformu, jejímž prostřednictvím bude digitalizovaný obsah systematicky zpřístupňován |
| 3 | Marketing a propagace |
| 3.1 | Digitalizovaný obsah s vysokým potenciálem z hlediska marketingového a popularizačního využití je organizacemi adekvátně a systematicky používán ke zlepšení jejich propagace, merchandisingu a celkového marketingového obrazu |
| 4 | Inovace |
| 4.1 | Organizace systematicky navazují spolupráci s aktéry kreativních odvětví v regionu za účelem využití digitalizovaného obsahu v kreativních odvětvích, například v audiovizuálním a videoherním průmyslu, což má pozitivní dopad i na hospodářský rozvoj regionu |