Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Program rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje 2014-2020

1. Zkvalitnění nabídky cestovního ruchu – rozvoj základní a turistické infrastruktury

1.1 Zkvalitnění dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti destinace

1.1.1. Realizace opatření k zásadnímu zlepšení dopravní dostupnosti TR Jeseníky zejména silniční dopravou
1.1.2. Modernizace silniční sítě uvnitř destinace
1.1.3. Budování a modernizace dopravy v klidu (odpočívadla, parkoviště, odstavné plochy)
1.1.4. Podpora rozšiřování IDSOK v rámci celého kraje pro účely cestovního ruchu
1.1.5. Podpora hromadné dopravy v turistických destinacích (včetně podpory provozu skibusů, cyklobusů, cyklovlaků atd.)
1.1.6. Modernizace, případně obnova železničních tratí v rámci destinace
1.1.7. Napojení regionu na leteckou dopravu s využitím pro CR, zahájení jednání na krajské úrovni o možné finanční participaci a spolupráci na vybudování značky letiště – s Moravskoslezským, Jihomoravským nebo Pardubickým krajem – Letiště Ostrava/ Olomouc, Letiště Brno/Olomouc, Letiště Pardubice/Olomouc.

1.2 Budování a rozvoj turistických cílů ve vazbě na potenciál a hlavní produkty destinace

1.2.1. Podpora kulturního a přírodního dědictví pro rozvoj CR, revitalizace základního potenciálu pro zvýšení atraktivity destinace (přírodní lokality, památky, …), zpřístupňování přírodních lokalit, památek a pamětihodností jako atraktivní turistický cíl
1.2.2. Budování atraktivních turistických cílů a aktivit, podpora zatraktivnění současných turistických cílů (např. budování multimediálních expozic, tématické parky, geoparky, zábavní parky, ...)
1.2.3. Budování a rozvoj zábavních zařízení a aktivit pro cílovou skupinu rodiny s dětmi
1.2.4. Podpora budování cílů a aktivit na podporu venkovské turistiky
1.2.5. Podpora budování atraktivit ve vazbě na tradiční řemesla, historii, tradice a technické památky regionu

1.3 Rozvoj a zvyšování kvality turistické infrastruktury a služeb

1.3.1. Podpora rozvoje ubytovacích zařízení primárně v oblastech s nedostatkem kapacit a nízkou kvalitou ubytovacích zařízení
1.3.2. Podpora rozvoje ubytovacích zařízení v rámci venkovské turistiky a v oblastech revitalizace středisek cestovního ruchu
1.3.3. Podpora rozvoje lázeňství a doprovodných služeb a aktivit pro lázeňské hosty
1.3.4. Zkvalitnění současných zařízení pro nabídku produktu kongresová a firemní turistika
1.3.5. Podpora fungování a rozvoj kvality sítě TIC
1.3.6. Budování zařízení a aktivit zaměřených na volný čas, relaxaci, sport, zábavu a zážitky
1.3.7. Rozvoj produktové infrastruktury ve vazbě na prioritní turistické produkty destinace
1.3.8. Podpora budování služeb a infrastruktury pro cílovou skupinu rodiny s dětmi, mladé a aktivní, seniory
1.3.9. Podpora revitalizace kempů, budování kempů zejména vyšší třídy
1.3.10. Podpora rozvoje komplexního systému cyklotras a cyklostezek, včetně podpory budování služeb pro cykloturisty, podpora vzniku pozice " cyklokoordinátora Olomouckého kraje"
1.3.11. Udržení kvality současného systému pěších tras KČT, rozvoj infrastruktury pro pěší turistiku
1.3.12. Podpora rozvoje naučných stezek (přírodní, kulturní, historické, ...) a ostatních tras

1.4 Budování a revitalizace komplexních středisek cestovního ruchu

1.4.1. Rozvoj multifunkčních areálů s celoroční nabídkou služeb a aktivit (lyžařské areály, snowparky, sportovní areály, ...)
1.4.2. Revitalizace současných lyžařských areálů na multifunkční střediska CR
1.4.3. Podpora budování běžeckých lyžařských areálů primárně ve vazbě na zimní střediska
1.4.4. Podpora údržby lyžařských běžeckých stop v místech větší koncentrace ubytovacích kapacit
1.4.5. Podpora rozvoje doprovodných aktivit a služeb doplňujících nabídku multifunkčních středisek (sportovní areály, půjčovny, bikové trasy, lanové parky, adrenalinové aktivity, ...)
1.4.6. Podpora budování rekreačních středisek u vody v místech kvalitních vodních ploch využitelných pro rozvoj CR

2. Tvorba konkurenceschopných produktů, marketing destinace, budování značky

2.1 Vývoj a zkvalitnění nabídky konkurenceschopných témat a produktů destinace

2.1.1. Zkvalitnění nabídky hlavních (nosných) marketingových témat a produktů TR Střední Morava a TR Jeseníky ve vazbě na potenciál destinace a trendy CR
2.1.2. Podpora tvorby specifických (tématických) produktů využívajících potenciál destinace (poznávací, tradice, gastronomické, programy pro školy, wellness, zážitkové, ...)
2.1.3. Podpora tvorby produktů orientovaných na akce a události (kulturní, společenské, sportovní)
2.1.4. Podpora tvorby kooperativních produktů, podpora síťování služeb na úrovni lokalit, oblastí a regionů a celé destinace Olomouckého kraje
2.1.5. Podpora tvorby nadregionálních produktů (Moravská jantarová stezka, Greenways, Stezky dědictví, ...)
2.1.6. Podpora aktivit využitelných pro tvorbu konkurenceschopných a atraktivních produktů
2.1.7. Podpora tvorby produktů s pozitivním vlivem na image a budování značky destinace

2.2 Realizace efektivních marketingových aktivit destinace, podpora prodeje, prodej produktů

2.2.1. Návrh a realizace systémových aktivit na podporu pozitivního image destinace
2.2.2. Návrh a realizace marketingových kampaní a moderních forem propagace ve vazbě na tvorbu produktů a v souladu s cíli marketingové strategie destinace
2.2.3. Rozvoj informačních, rezervačních a prodejních systémů služeb a produktů destinace, maximální zapojení aktérů CR do těchto systémů
2.2.4. Budování sítě zprostředkovatelů (incoming partnerů) prodeje služeb a produktů
2.2.5. Podpora prodeje, budování systémů věrnostních, slevových a návštěvnických karet
2.2.6. Vytváření tématických (produktových) řetězců a systémů
2.2.7. Využití sloganů Lonely Planet jako podporu image Olomoucké kraje "TOP 10 destinací"

2.3 Tvorba koncepcí a strategií, zajištění marketingových informací

2.3.1. Zajištění potřebných a relevantních statistických dat pro marketingové plánování ve spolupráci s ČSÚ, CzT a dalšími dotčenými organizacemi
2.3.2. Podpora provádění pravidelných i speciálních výzkumů a šetření na území destinace, zajištění průzkumu trhu
2.3.3. Iniciace nových inovativních projektů na podporu destinačního marketingu
2.3.4. Průběžná aktualizace a realizace koncepcí, strategií a akčních plánů rozvoje CR na úrovni kraje a turistických regionů
2.3.5. Zpracování produktových koncepcí a strategií (venkovská turistika, lázeňství, cykloturistika, ...)
2.3.6. Zpracování koncepčních a strategických dokumentů pro integrovaný rozvoj významných turistických středisek

3. Rozvoj společného řízení destinace, rozvoj kvality služeb, lidské zdroje

3.1 Rozvoj destinačního řízení na území destinace, spolupráce, síťování

3.1.1. Definování přirozených TR a TO na území Olomouckého kraje, prosazení systému u centrálních organizací (CzT, MMR, ČSÚ,…)
3.1.2.­ Budování a podpora konkurenceschopného systému destinačního řízení, založeného na partnerství Olomouckého kraje a dvou regionálních organizací zastupujících přirozené turistické regiony na území kraje (Střední Morava, Jeseníky)
3.1.3. Založení­ a podpora rozvoje krajské organizace cestovního ruchu (centrála cestovního ruchu)
3.1.4. Vymezení a efektivní rozdělení kompetencí v rámci destinačního řízení mezi Olomoucký kraj, CCRROK a SM-SCR a J-SCR, pravidelné vyhodnocování efektivity takto rozdělených aktivit
3.1.5. Zajištění společného destinačního řízení aktivit na území TR Jeseníky v jeho přirozeném území (tedy ne jen v hranicích Olomouckého kraje)
3.1.6. Podpora aktivit vedoucích ke spolupráci aktérů CR na všech úrovních řízení destinace
3.1.7. Zajištění flexibilní organizace zabezpečení inovativních aktivit a efektivních forem prodeje produktů
3.1.8. Zavádění nových technologií do řízení destinace

3.2 Rozvoj kvality lidských zdrojů, podpora vzdělávání pracovníků CR

3.2.1. Podpora odborného školství se zaměřením na služby a cestovní ruch na území Olomouckého kraje
3.2.2. Podpora realizace vzdělávacích projektů a programů zaměřených na zvýšení kvality služeb CR
3.2.3. Podpora realizace vzdělávacích projektů a programů zaměřených na zvýšení kvality destinačních managementů na všech úrovních řízení destinace (kraj, region, oblast, ...)
3.2.4. Podpora pořádání odborných konferencí a odborných seminářů na území destinace
3.2.5.­ Zavedení motivačních programů na zvýšení efektivity vzdělávacích programů
3.2.6. Podpora projektů vytvářejících partnerství veřejné a soukromé sféry
3.2.7. Realizace projektů na podporu výměny zkušeností

3.3 Podpora zvyšování kvality a standardizace služeb

3.3.1. Zavádění a realizace managementu kvality na všech úrovních služeb CR
3.3.2. Podpora zavádění systému certifikace ubytovacích zařízení včetně ubytování v soukromí, kempů a chatových osad ve spolupráci s příslušnými profesními asociacemi
3.3.3. Podpora zavádění systémů certifikace a kvality stravovacích zařízení ve spolupráci s příslušnými profesními asociacemi
3.3.4. Podpora zavádění systému certifikace a vzdělávání TIC ve spolupráci s A.T.I.C.
3.3.5. Podpora zavádění systému certifikace lyžařských středisek
3.3.6. Podpora zavádění systémů certifikace ostatních služeb a produktů CR (např. Cyklisté vítáni, ECEAT, ...)
3.3.7 Návrh a realizace systému podpory pro certifikovaná zařízení (např. marketingová podpora)
3.3.8. Realizace soutěží kvality v různých segmentech CR (ubytování, TIC, nejlepší kuchař, ...)
3.3.9. Realizace ostatních soutěží (např. o nejlepšího prodejce produktu, ...)
3.3.10. Zvýšení kvality nabídky stravovacích služeb, podpora regionální gastronomie
3.3.11. Podpora a posílení aktivit profesních a tématických svazů a organizací
3.3.12. Podpora rozvoje produktových a tématických řetězců a systémů kvality

4. Vnější vztahy, politika cestovního ruchu, bezpečnost destinace

4.1 Zkvalitnění spolupráce vně destinace, členství v organizacích, politika CR

4.1.1. Rozvoj spolupráce s organizacemi a institucemi vně destinace s cílem hájit zájmy destinace
4.1.2. Rozvoj spolupráce s dalšími regiony a destinacemi v ČR i zahraničí
4.1.3. Účast na nadregionálních, celonárodních i mezinárodních projektech rozvoje cestovního ruchu
4.1.4. Podpora rozvoje přeshraniční spolupráce ČR – Polsko v oblasti rozvoje CR
4.1.5. Zajištění členství destinačních managementů Olomouckého kraje v organizacích a institucích s vlivem na cestovní ruch (odborné organizace, profesní svazy, asociace, ...)
4.1.6. Aktivní účast na tvorbě legislativního a podnikatelského prostředí cestovního ruchu
4.1.7. Koordinace sektorových a regionálních politik ve vazbě na CR Olomouckého kraje

4.2 Budování Olomouckého kraje jako bezpečné destinace

4.2.1. Realizace aktivit a kampaní podporujících image Olomouckého kraje jako bezpečné destinace
4.2.2. Podpora organizací a profesních skupin zajišťujících bezpečnost v různých oblastech cestovního ruchu (např. horská služba, vodní záchranná služba, ...)
4.2.3. Podpora projektů a aktivit zvyšujících bezpečnost návštěvníků Olomouckého kraje
4.2.4. Podpora projektů a aktivit prevence a osvěty na podporu bezpečné destinace

4.3 Podpora činnosti organizací a aktivit s pozitivním vlivem na cestovní ruch

4.3.1. Podpora aktivit s pozitivním vlivem na zlepšení kvality celkového prostředí destinace
4.3.2. Podpora akcí a aktivit s pozitivním vlivem na zlepšení kvality nabízeného turistického produktu destinace