| Implementační plán č. 2.8 Zvýšení kvality poskytovaných zdravotních služeb v ČR [akt. 2025] |
| Zvýšení kvality poskytovaných zdravotních služeb v ČR |
| 2.8.1 | Rozvoj dobrovolnictví ve zdravotnictví |
| Metodická činnost k zajištění dodržování Komplexní metodiky a metodických doporučení při zavádění a realizaci dobrovolnických programů u poskytovatelů zdravotních služeb |
| Podpora a rozvoj dobrovolnických programů u poskytovatelů zdravotních služeb s možným využitím spolupráce s dobrovolnickými neziskovými organizacemi, případně pacientskými organizacemi |
| Podpora vzdělávacích aktivit v dobrovolnictví ve zdravotnictví |
| Propagace dobrovolnictví ve zdravotnictví |
| Podpora kvantifikace efektu zapojení dobrovolníků ve vhodných oblastech zdravotní péče, včetně primární a sekundární prevence |
| Zkvalitnění sběru a přehledu dat do celostátní databáze dobrovolnictví ve zdravotnictví |
| 2.8.2 | Rozvoj Národního hodnocení spokojenosti pacientů a jeho implementace v systému poskytování zdravotních služeb |
| Metodická a implementační podpora NHSP u aktuálně participujících či nových PZS v ČR |
| Restrukturalizace softwarového řešení NHSP a rozšíření jeho funkcionalit |
| Rozšíření webového rozhraní NHSP o nové moduly |
| Nastavení propagační kampaně |
| 2.8.3 | Rozvoj národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení bez tabáku (GNTH) |
| Rozvoj a podpora národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení bez tabáku prostřednictvím administrace sítě, podpory sdílení dobré praxe a propagace |
| Metodická podpora poskytovatelům zdravotních služeb zařazených do národní sítě |
| 2.8.4 | Rozvoj národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení podporujících zdraví (HPH) |
| Rozvoj a podpora národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení podporujících zdraví prostřednictvím administrace sítě, podpory sdílení dobré praxe a propagace |
| Metodická podpora poskytovatelům zdravotních služeb zařazených do národní sítě |
| 2.8.5 | Posílení zapojení segmentu pacientských organizací a organizací zaměřených na pomoc pacientům včetně zapojování/participace občanů (uživatelů péče) |
| Vytvoření strategického a metodického zázemí pro zapojení pacientů do řízení a procesů ve zdravotnictví, vč. zapojení pacientů u vybraných aktérů – zdravotních pojišťoven, SÚKL, poskytovatelů zdravotních služeb |
| Vytvoření strategického a metodického zázemí pro participaci/zapojení relevantních aktérů (stakeholderů i občanů) v rámci tvorby zdravotních politik na MZD |
| Příprava legislativního prostředí pro zapojení pacientů do procesů a řízení ve zdravotnictví |
| Vytvoření kapacit pro zapojení pacientů u vybraných aktérů – poskytovatelů zdravotních služeb, SÚKL, zdravotních pojišťoven |
| Etablování spolupráce MZD a pacientských organizací |
| Informování zástupců pacientů a zástupců organizací zaměřených na pomoc pacientům |
| Pokračování Portálu pro pacienty a pacientské organizace |
| Podpora provozu, profesionalizace a stabilizace pacientských organizací a organizací zaměřených na pomoc pacientům, vč. vzniku střešních pacientských organizací, podpora edukační a poradenské činnosti pacientských organizací a organizací zaměřených na pomoc pacientům, vč. střešních pacientských organizací (vč. sběru dat a zpětné vazby) |
| Pilotní zapojení mladých lidí (18–30 let) do tvorby a hodnocení zdravotních politik prostřednictvím Pacientské rady a jiných poradních orgánů MZD; |
| 2.8.6 | Posílení partnerského přístupu v poskytování zdravotní péče |
| Vzdělávání zdravotníků v oblasti partnerského přístupu ve vztahu pacient-zdravotník |
| Zavedení a podpora funkce ombudsosoby v lůžkových zařízeních |