Implementační plán č. 2.8 Zvýšení kvality poskytovaných zdravotních služeb v ČR [akt. 2025]
Zvýšení kvality poskytovaných zdravotních služeb v ČR
2.8.1 Rozvoj dobrovolnictví ve zdravotnictví
Metodická činnost k zajištění dodržování Komplexní metodiky a metodických doporučení při zavádění a realizaci dobrovolnických programů u poskytovatelů zdravotních služeb
Podpora a rozvoj dobrovolnických programů u poskytovatelů zdravotních služeb s možným využitím spolupráce s dobrovolnickými neziskovými organizacemi, případně pacientskými organizacemi
Podpora vzdělávacích aktivit v dobrovolnictví ve zdravotnictví
Propagace dobrovolnictví ve zdravotnictví
Podpora kvantifikace efektu zapojení dobrovolníků ve vhodných oblastech zdravotní péče, včetně primární a sekundární prevence
Zkvalitnění sběru a přehledu dat do celostátní databáze dobrovolnictví ve zdravotnictví
2.8.2 Rozvoj Národního hodnocení spokojenosti pacientů a jeho implementace v systému poskytování zdravotních služeb
Metodická a implementační podpora NHSP u aktuálně participujících či nových PZS v ČR
Restrukturalizace softwarového řešení NHSP a rozšíření jeho funkcionalit
Rozšíření webového rozhraní NHSP o nové moduly
Nastavení propagační kampaně
2.8.3 Rozvoj národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení bez tabáku (GNTH)
Rozvoj a podpora národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení bez tabáku prostřednictvím administrace sítě, podpory sdílení dobré praxe a propagace
Metodická podpora poskytovatelům zdravotních služeb zařazených do národní sítě
2.8.4 Rozvoj národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení podporujících zdraví (HPH)
Rozvoj a podpora národní sítě nemocnic a zdravotnických zařízení podporujících zdraví prostřednictvím administrace sítě, podpory sdílení dobré praxe a propagace
Metodická podpora poskytovatelům zdravotních služeb zařazených do národní sítě
2.8.5 Posílení zapojení segmentu pacientských organizací a organizací zaměřených na pomoc pacientům včetně zapojování/participace občanů (uživatelů péče)
Vytvoření strategického a metodického zázemí pro zapojení pacientů do řízení a procesů ve zdravotnictví, vč. zapojení pacientů u vybraných aktérů – zdravotních pojišťoven, SÚKL, poskytovatelů zdravotních služeb
Vytvoření strategického a metodického zázemí pro participaci/zapojení relevantních aktérů (stakeholderů i občanů) v rámci tvorby zdravotních politik na MZD
Příprava legislativního prostředí pro zapojení pacientů do procesů a řízení ve zdravotnictví
Vytvoření kapacit pro zapojení pacientů u vybraných aktérů – poskytovatelů zdravotních služeb, SÚKL, zdravotních pojišťoven
Etablování spolupráce MZD a pacientských organizací
Informování zástupců pacientů a zástupců organizací zaměřených na pomoc pacientům
Pokračování Portálu pro pacienty a pacientské organizace
Podpora provozu, profesionalizace a stabilizace pacientských organizací a organizací zaměřených na pomoc pacientům, vč. vzniku střešních pacientských organizací, podpora edukační a poradenské činnosti pacientských organizací a organizací zaměřených na pomoc pacientům, vč. střešních pacientských organizací (vč. sběru dat a zpětné vazby)
Pilotní zapojení mladých lidí (18–30 let) do tvorby a hodnocení zdravotních politik prostřednictvím Pacientské rady a jiných poradních orgánů MZD;
2.8.6 Posílení partnerského přístupu v poskytování zdravotní péče
Vzdělávání zdravotníků v oblasti partnerského přístupu ve vztahu pacient-zdravotník
Zavedení a podpora funkce ombudsosoby v lůžkových zařízeních