..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
DATAPLÁN
![Portál strategické práce v České republice](/img/portal_strat_prace.png)
![Portál veřejných strategií](/img/metodika-strategii-logo.gif)
![Metodika a Manuál](/img/databaze-metodiky-manual.png)
![Loga OPTP](/img/strategie/loga-optp_1.gif)
![Logo MMR](/img/strategie/mmr.gif)
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
![Data Plán](/img/ico-dtp-s.png)
MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ
Organizační struktura
Spolupráce
..archiv
Spolupráce
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
4.1.3 | Příprava a vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod cyklistů. Vyhodnotit více náklady civilizačních chorob způsobené nedostatkem pohybu | viz dokument » |
2.1.2 | Výzkum a speciální výběrová šetření zaměřená na podklady pro výpočet střední délky života a života prožitého ve zdraví | viz dokument » |
2.2.1 | Výzkum a speciální výběrová šetření na sledování zdravotního stavu vybraných skupin obyvatel | viz dokument » |
2.3.2 | Vytvářet podmínky pro vznik specializovaných poradenských a vzdělávacích služeb pro podporu a ochranu zdraví na pracovištích, zejména v malých a středních podnicích k zajištění trvalé péče o zdraví, pracovní prostředí a bezpečnost při práci | viz dokument » |
4.1.1 | Prohlubovat systém vzdělávání a výchovy k zodpovědnosti za zdraví | viz dokument » |
4.1.2 | Kontrolovat dodržování přípustné hladiny hluku a používání laserů na diskotékách a v klubech | viz dokument » |
4.1.3 | Při kontrolní činnosti dozorových orgánů v oblasti reklamy zaměřit pozornost na reklamy vztahující se k životnímu stylu, výsledky vyhodnotit a případně je použít pro přípravu další legislativy v oblasti regulace reklamy | viz dokument » |
4.3.1 | Nadále aplikovat komplexní přístup k rizikovému chování dětí a mládeže, vč. komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
5.1.2 | Snížit prevalenci funkčně významných úrazů a jejich důsledků, především zlomenin... | viz dokument » |
7.1.1 | Pokračovat v plnění surveillance programu SZO k eradikaci poliomyelitidy v plném rozsahu tak jako dosud | viz dokument » |
7.2.1 | Pokračovat v očkování proti tetanu, i nadále dosahovat vysokou proočkovanost, provádět administrativní kontrolu pravidelného očkování dětí, provádět kontrolu výsledků očkování sérologickými přehledy... | viz dokument » |
7.3.1 | Zpracovat a vydat nový surveillance program spalniček, vycházející z harmonogramu úkolů SZO ke splnění cíle - eliminace spalniček, který bude obsahovat podrobné rozvedení následujících opatření... | viz dokument » |
7.4.1 | Pokračovat v očkování proti záškrtu a dávivému kašli, proti zarděnkám a příušnicím, i nadále dosahovat vysokou proočkovanost, provádět administrativní kontrolu proočkovanosti, zajistit postup podle nové vyhlášky o očkování č. 439/2000 Sb. | viz dokument » |
7.4.2 | Ověřit výsledky administrativní kontroly proočkovanosti v sérologických přehledech s cílem navrhnout včas event. doočkování skupin s poklesem imunity | viz dokument » |
7.4.3 | Pokračovat v hlášení, epid. šetření a analýze případů difterie, pertusse, příušnic, zarděnek, virové hepatitidy B, nákaz vyvolaných Haemophilem influenzae b, vrozené syfilis, doplnit hlášení virové hepatitidy B o hlášení nosičství... | viz dokument » |
7.4.4 | Pokračovat ve zdravotně-výchovném působení, směřujícím k omezení dalšího šíření pohlavně přenosných nákaz včetně syfilis | viz dokument » |
7.5.1 | Zintenzivněním zdravotně-výchovných programů v oblasti pohlavně přenosných nemocí, především HIV/AIDS, zavedením výchovy k reprodukčnímu zdraví do obsahu vzdělávání posledních tříd základních a všech tříd středních škol... | viz dokument » |
7.5.2 | V oblasti tuberkulózy uplatňovat program SZO k zajištění řádné léčby a jeho kontrolu, v rámci hygienické služby pokračovat ve státním zdravotním dozoru v této oblasti | viz dokument » |
7.5.3 | V oblasti akutních respiračních onemocnění prohloubit spolupráci s terénními laboratořemi v oblasti včasné diagnostiky, sledovat novou vyhláškou o očkování zavádění očkování proti pneumokokovým nákazám u pacientů léčeben pro dlouhodobě nemocné... | viz dokument » |
7.5.4 | V oblasti prevence vzniku a šíření průjmových onemocnění infekčního původu klást důraz především na zdravotní výchovu „potravinářů“, ale i celé veřejnosti s cílem informovat na všech úrovních... | viz dokument » |
8.1.4 | Provádět periodicky epidemiologické studie prevalence nejzávažnějších rizikových faktorů KVO a kardiovaskulární morbidity | viz dokument » |
8.2.1 | Návrh a realizace programu primární prevence, včasné diagnostiky a léčby nádorových onemocnění | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
9.2.2 | Zřídit a podporovat centrum pro kontrolu úrazů v rámci léčebně preventivní péče, zhodnotit účinnost stávajícího systému traumatologické péče, zavést jednotný systém sběru dat o povaze a mechanizmu úrazů... | viz dokument » |
9.2.3 | Zvýšit povědomí a podporu prevence úrazů ve veřejném i privátním sektoru. Výchovné a intervenční aktivity zaměřit na prevenci, akutní péči a následnou rehabilitaci. Zvláštní pozornost věnovat rizikovým skupinám (děti a mládež, senioři, minority) | viz dokument » |
9.2.4 | Zajistit výchovu profesionálů (praktiků i vědců) na všech úrovních prevence, léčebné péče a rehabilitace. Vytvořit strategický plán vzdělávání na základě priorit v prevenci úrazovosti. Zkvalitnit výuku první pomoci | viz dokument » |
9.2.5 | Biomedicínský a sociální výzkum zaměřit na vliv prostředí, výrobků a chování na úrazovost, do státních norem implementovat požadavky na bezpečnost, se zaměřením na snížení pracovních, ale i domácích úrazů a úrazů ve volném čase | viz dokument » |
10.1.4 | Zavést systém celostátního monitoringu kvality vod v koupalištích a koupacích oblastech | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
10.1.9 | Dopracovat registr kontaminovaných zemědělských půd a registr starých ekologických zátěží z hlediska hodnocení zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.10 | Systematicky hodnotit zdravotní rizika v celém cyklu nakládání s odpady, a to zejména při nakládání s nebezpečnými odpady, a vytvářet podklady pro opatření na minimalizaci zdravotního rizika | viz dokument » |
10.2.5 | Informační kampaň pro uživatele, resp. majitele soukromých studní, zaměřená na zdravotní rizika vyplývající z užívání vody neznámé kvality (význam kontroly kvality vody a péče o okolí a technický stav studny) | viz dokument » |
11.1.1 | Zlepšit spotřebu potravin snížením příjmu celkové energie, tuků, soli a cukru a zvýšením příjmu zeleniny, ovoce, brambor, mléka, luštěnin, celozrnných obilných výrobků a ryb... | viz dokument » |
11.1.2 | Zabezpečit příjem zdravotně nezávadných potravin... | viz dokument » |
11.1.3 | Zvýšit úroveň všestranné pohybové aktivity obyvatelstva... | viz dokument » |
11.1.4 | Prostřednictvím školy zlepšit stav pohybového aparátu dětí a za tím účelem... | viz dokument » |
11.2.1 | Podporovat komunikaci mezi státem, výrobci potravin a spotřebiteli s cílem nastolit trvalou spolupráci - vytvořit komunikační platformu pro všechny účastníky | viz dokument » |
11.2.4 | Rozvíjet programy podpory zdraví s cílem zlepšit výchovu výrobců a konzumentů v dané oblasti | viz dokument » |
11.2.5 | Sledovat dietární expozici chemickým látkám | viz dokument » |
11.2.6 | Sledovat spotřebu potravin | viz dokument » |
12.1.1 | Pro zvrácení negativního trendu vývoje kuřáctví přijmout účinná legislativní opatření | viz dokument » |
12.1.4 | Účinná ochrana nekuřáků, především dětí, před pasivním kouřením | viz dokument » |
12.1.5 | Podpora účinných preventivních programů a podpora osvětových kampaní zaměřených na zvýšení informovanosti široké veřejnosti o rizicích kouření pro zdraví, na změnu postojů a chování ve prospěch zdravého způsobu života | viz dokument » |
12.1.7 | Zřízení koordinačního, monitorovacího a výzkumného pracoviště, které převezme odpovědnost za implementaci Evropského akčního plánu Evropa bez tabáku v ČR | viz dokument » |
12.2.1 | Zřídit centrální koordinační, monitorovací a výzkumné pracoviště při Státním zdravotním ústavu, které převezme zodpovědnost za implementaci Evropského akčního plánu o alkoholu | viz dokument » |
12.2.12 | Vytvořit národní program, který bude vycházet z Evropské charty o alkoholu, a jeho implementace | viz dokument » |
13.1.1 | Vytvořit a aktualizovat legislativní nástroje vedoucí k omezení zdravotních rizik z domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.3 | Zjišťovat a hodnotit úroveň zátěže obyvatel ve vztahu k bydlení | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
13.4.1 | Pokračovat v koordinaci a obnovování sítě certifikovaných ŠPZ (modelové školy, příklady dobré praxe) – s perspektivou přenosu jejich koordinace z centra na kraje | viz dokument » |
13.4.3 | Implementovat podporu zdraví do škol pomocí státních rámcových vzdělávacích programů - RPPV (MŠ) a RVP (ZŠ), v nichž jsou filozofie a principy programu Škola podporující zdraví a témata podpory zdraví zahrnuty | viz dokument » |
13.4.4 | Zavést tématiku podpory zdraví a metodiku tvorby školního vzdělávacího programu do programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) v pedagogických centrech | viz dokument » |
13.4.5 | Vytvořit podmínky pro zavedení výchovy k podpoře zdraví do studijního programu středních pedagogických škol a do pregraduální přípravy učitelů (pro společný základ i pro nové aprobace spojené s novými vzdělávacími obsahy RVP a RPPV) | viz dokument » |
13.4.6 | Připravit školní inspektory MŠ a ZŠ v celé síti ČŠI na evaluaci programu ŠPZ ve všech třech etapách procesu nárůstu počtu škol podporujících zdraví (ŠPZ v síti, ŠPZ v hnutí, podpora zdraví prostřednictvím RVP/RPPV) | viz dokument » |
13.4.7 | Rozvíjet poznatky v oblasti podpory zdraví ve škole jako součást mezioborové vědecké disciplíny, zabývat se evaluací efektivity programu podpory zdraví ve školách a výzkumným řešením problémů teoretických i z praxe škol, zvláště ŠPZ | viz dokument » |
13.4.9 | Rozšiřovat pravidelně informace o programu podpory zdraví do sítě škol v ČR prostřednictvím zavedených tištěných periodik a webových stránek | viz dokument » |
13.5.5 | Propagovat aktivity u představitelů měst i veřejnosti v ČR | viz dokument » |
13.5.6 | Využívat objektivní odborné podklady pro tvorbu lokálních akčních plánů zdraví a životního prostředí ve Zdravých městech ČR | viz dokument » |
13.6.1 | Zpracovat návrh zákona o pracovně lékařské péči | viz dokument » |
13.6.2 | Zpracovat Národní program bezpečnosti a ochrany zdraví při práci | viz dokument » |
13.6.3 | Zpracovat kritéria a indikátory programu podpory zdraví ve smyslu dokumentů a strategie SZO a EU | viz dokument » |
13.6.4 | Projednat a vybrat vhodné podniky pro přípravu a realizaci pilotních studií GPHESME na úrovni ČR a krajů | viz dokument » |
13.6.5 | Oslovit podniky - nositele ocenění Bezpečný podnik a podniky, které jsou žadateli a nositeli Národní ceny ČR za jakost. Využít jejich zkušeností především z hlediska managementu a pozitivního ovlivnění zaměstnanců i pro program podpory zdraví... | viz dokument » |
13.6.6 | Průběžně hodnotit regionální pilotní studie GP-HESME a případné dotváření a doplnění kritérií a indikátorů programů podpory zdraví | viz dokument » |
13.6.7 | Ověřit referenční ukazatele výkonnosti řízení zdraví, prostředí a bezpečnosti při práci umožňující srovnání mezi podniky stejného průmyslového odvětví případě mezi kraji nebo městy, včetně návaznosti na místní komunitní programy | viz dokument » |
13.6.9 | Na základě zhodnocení pilotních studií GP-HESME a splnění úkolů v předcházejících bodech budou nabídnuty programy podpory zdraví dalším podnikům... | viz dokument » |
14.1.1 | Informace pro vládu o zdravotním stavu obyvatelstva a jeho determinantách | viz dokument » |
15.3.1 | Dosáhnout trvalé, kvalifikované, zdůvodněné a srozumitelné informovanosti občanů i orgánů a institucí, podílejících se na ovlivnění zdravotního stavu obyvatelstva... | viz dokument » |
15.3.2 | Cílevědomě a trvale vytvářet objektivní podmínky pro podporu, ochranu a návrat zdraví a aktivovat motivační nástroje k žádoucímu využívání získaných informací i daných podmínek k podpoře a ochraně zdraví | viz dokument » |
17.1.1 | Zvýšit míru odpovědnosti občana za své zdraví | viz dokument » |
19.3.4 | Informovat o zdravotním stavu obyvatelstva a hlavních vývojových trendech | viz dokument » |
21.2.1 | Nadále zabezpečovat realizaci projektů podpory zdraví, zvyšovat jejich úroveň a materiální podporu | viz dokument » |
21.2.2 | Zdokonalit metody hodnocení efektivity programů péče o zdraví | viz dokument » |
21.2.3 | Vytvořit pro práce spojené s řízením ZDRAVÍ 21 na MZ a v SZÚ nezbytné personální vybavení | viz dokument » |