2.3.1. Rovné příležitosti ve vzdělávání  | 
  2.3.1.1 Podpora inkluzívního (společného) vzdělávání   
                 | 
                 Podpora vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti inkluzívního vzdělávání   
                
  Zlepšování podmínek pro inkluzívní vzdělávání ve školách   
                
  Spolupráce škol a školských zařízení se sociálními partnery v oblasti inkluzívního vzdělávání   
                 |  
    2.3.1.2 Podpora vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných   
                 | 
                 Podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami   
                
  Zlepšování podmínek pro vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí a žáků v mateřských, základních a středních školách   
                
  Podpora vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce s dětmi, žáky, studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a dětmi, žáky, studenty nadanými a mimořádně nadanými   
                
  Podpora žáků základních a středních škol v celostátních a mezinárodních soutěžích   
                
  Podpora organizátorů celostátních a mezinárodních soutěží základních a středních škol   
                 |  
    2.3.1.3 Národnostní školství   
                 | 
                 Zajištění informovanosti v oblasti národnostního školství prostřednictvím webových stránek MSK   
                
  Podpora vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy   
                 |  
    2.3.1.4 Další rozvoj pedagogicko-psychologického poradenství   
                 | 
                 Podpora zkvalitňování poradenských služeb   
                
  Podpora činnosti školních poradenských pracovišť   
                 |  
    2.3.1.5 Prevence sociálně-patologických jevů dětí a mládeže   
                 | 
                 Realizovat a využívat finanční podporu v oblasti prevence rizikových forem chování ve školách a školských zařízeních   
                
  Realizace krajské konference Prevence rizikových projevů chování   
                
  Metodická podpora Preventivních programů škol   
                
  Zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků v problematice prevence a řešení rizikových forem chování   
                
  Zvyšování kvality vzdělávání   
                
  Modernizace infrastruktury pro vzdělávání   
                
  Rozvoj spolupráce škol se sociálními partnery   
                
  Propagace oborů vzdělání a středních škol ve spolupráci se sociálními partnery   
                
  Zvýšení uplatnitelnosti absolventů ve vystudovaném oboru vzdělání   
                
  Nezvyšování předčasných odchodů ze vzdělávání   
                 |  
 
  | 
  
    2.3.2. Zvyšování kvality vzdělávání s akcentem na připravenost absolventů pro trh práce a život 
v moderní společnosti  | 
  2.3.2.1 Podpora technického a přírodovědného vzdělávání   
                 | 
                 Modernizovat infrastrukturu a vybavení škol pro vzdělávání v technických a přírodovědných oborech   
                
  Zlepšit materiální i personální základnu pro polytechnické vzdělávání a výuku dílen   
                
  Zvýšit podíl praktické výuky a stáží ve firmách, propojit výuku s podnikovou praxí   
                
  Zajistit dostatečnou nabídku vzdělávacích akcí DVPP pro učitele přírodovědných a technických předmětů a učitele odborného výcviku technických oborů   
                
  Rozvíjet kariérové poradenství prostřednictvím spolupráce se zaměstnavateli a ÚP a v návaznosti na požadavky trhu práce   
                
  Zlepšit kvalitu a odbornou způsobilost pedagogických pracovníků k výuce přírodovědných předmětů (zejména fyziky a chemie) v základních školách   
                
  Popularizovat a zvýšit přitažlivost technického a přírodovědného vzdělávání a technických oborů (ve spolupráci se zaměstnavateli)   
                
  Nezvyšovat podíl otevíraných tříd gymnázií a oborů vzdělání středních škol humanitního a společenského zaměření z celkového počtu otevíraných tříd ve středních školách   
                 |  
    2.3.2.2 Rozvoj kariérového poradenství   
                 | 
                 Podpora zkvalitňování kariérového poradenství ve školách (ve spolupráci se sociálními partnery)   
                
  Propagace středních a vyšších odborných škol (např. tzv. burza škol, dny otevřených dveří), informační kampaně k prohlubování zájmu o jednotlivé obory a profese   
                
  Vzdělávání výchovných poradců ZŠ a SŠ a dalších pedagogických pracovní   
                
  Aktualizace webových stránek s informacemi o středních a vyšších odborných školách a oborech   
                 |  
    2.3.2.3 Podpora rozvoje klíčových gramotností – zejména matematické, jazykové, digitální a čtenářské gramotnosti   
                 | 
                 Realizace projektů rozvoje klíčových  gramotností a kompetencí, s důrazem na matematickou gramotnost; vzdělávání pedagogů v oblasti rozvoje matematické gramotnosti dětí a žáků   
                
  Realizace projektů ke zkvalitnění jazykového vzdělávání   
                
  Modernizace infrastruktury a vybavení škol pro jazykové vzdělávání   
                
  Podpora využívání metody CLIL ve školách   
                
  Realizace jazykových a výměnných pobytů žáků a pedagogických pracovníků v zahraničí   
                
  Modernizace infrastruktury a vybavení škol informačními a komunikačními technologiemi   
                
  Zvyšování digitální gramotnosti žáků a učitelů   
                
  Realizace projektů rozvoje čtenářské gramotnosti a vzdělávání pedagogů v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti dětí a žáků   
                 |  
    2.3.2.4 Podpora kvality vzdělávání prostřednictvím monitorování výsledků vzdělávání   
                 | 
                 Realizace rozvojového programu MSK KVALITA (za předpokladu, že nebude realizováno testování obdobného charakteru v rámci ČR); zapojení škol a využívání získaných výsledků ke zvyšování kvality vzdělávání ve školách, při sebehodnocení škol   
                
  Využívání výsledků z mezinárodních i národních šetření ke zvyšování kvality vzdělávání ve školách, k případným opatřením v rámci krajských strategií ve vzdělávání; zapojení škol do významných národních i regionálních šetření   
                 |  
 
  | 
  
    2.3.3. Další vzdělávání pedagogických pracovníků  | 
  2.3.3.1 Další vzdělávání pedagogických pracovníků   
                 | 
                 Formování nabídky vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v závislosti na struktuře poptávky a zajištění dostupnosti DVPP k naplnění standardu profese učitele (včetně jazykového vzdělávání, ICT, moderních vzdělávacích metod, klíčových kompetencí, podpory začínajících učitelů apod.)   
                
  Podpora efektivních forem vzájemné spolupráce a sdílení zkušeností mezi školami, pedagogy a zaměstnavateli v oblasti odborného vzdělávání (včetně ROC apod.)   
                
  Nabídka vzdělávání v oblasti zvyšování odborných, metodických a poradenských dovedností mentorů, lektorů a metodiků 
v rámci DVPP   
                
  Nabídka vzdělávání v oblasti systematické podpory managementu škol a školských zařízení jako klíčových osob pro rozvoj školy   
                
  Zajištění nabídky vzdělávání pro nepedagogické pracovníky škol a školských zařízení   
                 |  
 
  | 
  
    2.3.4. Další vzdělávání v rámci celoživotního učení  | 
  2.3.4.1 Další vzdělávání v rámci celoživotního učení   
                 | 
                 Využívání kapacit škol k dalšímu vzdělávání (centra celoživotního učení a dalšího  profesního vzdělávání); zajištění dostupnosti dalšího vzdělávání   
                
  Využívání systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání (implementace systému uznávání do praxe)   
                
  Propagace a informační podpora dalšího vzdělávání a systému uznávání založeného na Národní soustavě kvalifikací (o možnostech občanů získat osvědčení o uznání profesní kvalifikace)   
                
  Rozvoj a posílení spolupráce mezi školami a sociálními partnery v oblasti dalšího vzdělávání a implementace zákona o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, např. se zaměstnavateli, úřady práce, FDV, AIVD   
                
  Zajištění prostupnosti a propojenosti dalšího a počátečního vzdělávání, profesních a plných kvalifikací   
                
  Zajištění vzdělávání pedagogických pracovníků v kompetencích potřebných pro lektorskou činnost v dalším vzdělávání (např. profesní kvalifikace lektor dalšího vzdělávání)   
                
  Finanční motivace ředitelů příspěvkových organizací v případě zajišťování dalšího vzdělávání   
                 |  
 
  | 
  
    2.3.5. Vzdělávání pro udržitelný rozvoj  | 
  2.3.5.1 Vzdělávání pro udržitelný rozvoj   
                 | 
                 Podpora školních projektů zaměřených na EVVO a VUR, podpora rozvoje dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti EVVO a VUR   
                
  Rozvoj sítě škol – center EVVO a VUR   
                
  Podpora EVVO a VUR; implementace VUR v aktivitách a programech MSK; propojování školního a mimoškolního vzdělávání   
                 |  
 
  |