Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "STRATEGICKÝ CÍL"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření"

Akční plán Strategie digitální gramotnosti 2015-2020 [akt. 2016]

1. – ZAMĚSTNANOST

Zvýšení úrovně přenositelných digitálních kompetencí zaměstnaných a nezaměstnaných osob v ČR prostřednictvím individuálního vzdělávání.

1.1 Podpora individuálního vzdělávání zaměstnaných a nezaměstnaných osob v oblasti přenositelných digitálních kompetencí
1.2 Identifikace nezaměstnaných osob ohrožených digitálním vyloučením
1.3 Podpora fyzického přístupu k digitálním technologiím
GŘ ÚP Aktivity
1.4 Realizace doplňkových rekvalifikačních kurzů zaměřených na přenositelné digitální kompetence
1.5 Realizace kurzů zaměřených na specifické digitální kompetence
1.6 Podpora účasti osob ohrožených nezaměstnaností na praxích a odborných stážích
1.7 Rozvoj digitálních kompetencí pracovníků institucí služeb zaměstnanosti
1.8 Zavedení nástroje pro podporu cíleného rozvoje digitální gramotnosti

2. – KONKURENCESCHOPNOST

Zvýšení úrovně specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí pracovníků MSP a OSVČ

2.1 Podpora vzdělávání zaměstnanců v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí
2.2 Zlepšení informovanosti vedoucích pracovníků zaměstnavatelů o možnostech využívání digitálních technologií v podnikání s důrazem na dobrou praxi
2.3 Rozvoj pracovníků IT podpory zaměstnavatelů za účelem zlepšení schopnosti podporovat rozvoj digitálních kompetencí pracovníků
2.4 Podpora zaměstnavatelů při zavádění práce z domova a na dálku prostřednictvím digitálních technologií
2.5 Motivační aktivity zaměřené na zvýšení povědomí zaměstnavatelů o možnostech využití digitálních technologií při práci z domova a na dálku

3. – SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ

Zvýšit dostupnost digitálních technologií osobám s nízkým sociálním statusem

3.1 Zajištění ekonomických nástrojů na podporu fyzického přístupu osob s nízkým sociálním statusem k digitálním technologiím
3.2 Podpora dostupnosti digitálních center v bezprostředním životním prostoru jednotlivce
3.3 Identifikace jednotlivců nebo skupin obyvatel digitálně vyloučených či digitálně negramotných
3.4 Cílené informační a motivační kampaně přizpůsobené charakteristice osob či skupin osob digitálně vyloučených nebo negramotných
3.5 Podpora zavádění a využívání komunitně orientovaných elektronických služeb přizpůsobených osobám s nízkou úrovní digitální gramotnosti
3.6 Realizace digitálního vzdělávání v sociálně relevantních vzdělávacích kurzech

4. – PODPORA RODINY

Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi

4.1 Zvýšení informovanosti rodičů i prarodičů o účinných strategiích mediace
4.2 Zavedení mezigeneračních programů a komunitního učení pro zlepšení dostupnosti digitálního vzdělávání
4.3 Zajištění dostupného poradenství v otázkách bezpečnosti a příležitostí včetně internetového poradenství
4.4 Podpora zavádění a využívání digitálních technologií pro posilování spolupráce a otevřené oboustranné komunikace rodiny, školy a volnočasových institucí
4.5 Zvýšení digitální gramotnosti pracovníků institucí volného času

5. – ELEKTRONICKÉ SLUŽBY VEŘEJNÉ SPRÁVY

Zvýšení zájmu jednotlivců o využívání elektronických služeb veřejného sektoru

5.1 Podpora využívání stávajících elektronických služeb veřejného sektoru s důrazem na zvyšování informovanosti veřejnosti
5.2 Podpora přizpůsobování elektronických služeb veřejného sektoru schopnostem a dovednostem občanů
5.3 Podpora zavádění elektronických služeb veřejného sektoru
5.4 Začlenění digitální gramotnosti do personálních procesů a kariérního řádu
5.5 Zajištění metodických a informačních podkladů pro cílené vzdělávání pracovníků veřejné správy v oblasti potřebných digitálních kompetencí
5.6 Podpora vzdělávání pracovníků veřejného sektoru v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí
5.7 Podpora účasti úředníků a zaměstnanců veřejné správy na individuálním vzdělávání v oblasti přenositelných digitálních kompetencí

6. – PODPORA SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ A UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ

Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání

6.1 Zavedení nástrojů a podpora využitelnosti stávajících nástrojů pro stanovování vzdělávacích cílů v oblasti digitálních kompetencí a jejich ověřování
6.2 Podpora pro stanovování cílů a obsahu aktivit v oblasti rozvoje motivační a strategické dimenze digitální gramotnosti
6.3 Návrh a pilotní ověření řešení pro informální učení dospělých, které využije prvky systému dalšího vzdělávání a umožní komplexní rozvoj kompetencí potřebných pro uplatnění v oblasti digital jobs
6.4 Podpora přístupu veřejnosti k otevřeným digitálním informačním a vzdělávacím zdrojům
6.5 Podpora sběru dat, výzkumných šetření a evaluací v oblasti digitální gramotnosti
6.6 Podpora účasti veřejného, podnikatelského a občanského sektoru v uskupeních, která mají vztah k digitální gramotnosti