| Akční plán Strategie digitální gramotnosti 2015-2020 [akt. 2018] |
| 1. | – ZAMĚSTNANOST |
| Zvýšení úrovně přenositelných digitálních kompetencí zaměstnaných a nezaměstnaných osob v ČR prostřednictvím individuálního vzdělávání. |
| 1.1 | Podpora individuálního vzdělávání zaměstnaných a nezaměstnaných osob v oblasti přenositelných digitálních kompetencí |
| 1.2 | Identifikace nezaměstnaných osob ohrožených digitálním vyloučením |
| 1.3 | Podpora fyzického přístupu k digitálním technologiím
GŘ ÚP Aktivity |
| 1.4 | Realizace doplňkových rekvalifikačních kurzů zaměřených na přenositelné digitální kompetence |
| 1.5 | Realizace kurzů zaměřených na specifické digitální kompetence |
| 1.6 | Podpora účasti osob ohrožených nezaměstnaností na praxích a odborných stážích |
| 1.7 | Rozvoj digitálních kompetencí pracovníků institucí služeb zaměstnanosti |
| 1.8 | Zavedení nástroje pro podporu cíleného rozvoje digitální gramotnosti |
| 2. | – KONKURENCESCHOPNOST |
| Zvýšení úrovně specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí pracovníků MSP a OSVČ |
| 2.1 | Podpora vzdělávání zaměstnanců v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí |
| 2.2 | Zlepšení informovanosti vedoucích pracovníků zaměstnavatelů o možnostech využívání digitálních technologií v podnikání s důrazem na dobrou praxi |
| 2.3 | Rozvoj pracovníků IT podpory zaměstnavatelů za účelem zlepšení schopnosti podporovat rozvoj digitálních kompetencí pracovníků |
| 2.4 | Podpora zaměstnavatelů při zavádění práce z domova a na dálku prostřednictvím digitálních technologií |
| 2.5 | Motivační aktivity zaměřené na zvýšení povědomí zaměstnavatelů o možnostech využití digitálních technologií při práci z domova a na dálku |
| 3. | – SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ |
| Zvýšit dostupnost digitálních technologií osobám s nízkým sociálním statusem |
| 3.1 | Zajištění ekonomických nástrojů na podporu fyzického přístupu osob s nízkým sociálním statusem k digitálním technologiím |
| 3.2 | Podpora dostupnosti digitálních center v bezprostředním životním prostoru jednotlivce |
| 3.3 | Identifikace jednotlivců nebo skupin obyvatel digitálně vyloučených či digitálně negramotných |
| 3.4 | Cílené informační a motivační kampaně přizpůsobené charakteristice osob či skupin osob digitálně vyloučených nebo negramotných |
| 3.5 | Podpora zavádění a využívání komunitně orientovaných elektronických služeb přizpůsobených osobám s nízkou úrovní digitální gramotnosti |
| 3.6 | Realizace digitálního vzdělávání v sociálně relevantních vzdělávacích kurzech |
| 4. | – PODPORA RODINY |
| Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi |
| 4.1 | Zvýšení informovanosti rodičů i prarodičů o účinných strategiích mediace |
| 4.2 | Zavedení mezigeneračních programů a komunitního učení pro zlepšení dostupnosti digitálního vzdělávání |
| 4.3 | Zajištění dostupného poradenství v otázkách bezpečnosti a příležitostí včetně internetového poradenství |
| 4.4 | Podpora zavádění a využívání digitálních technologií pro posilování spolupráce a otevřené oboustranné komunikace rodiny, školy a volnočasových institucí |
| 4.5 | Zvýšení digitální gramotnosti pracovníků institucí volného času |
| 5. | – ELEKTRONICKÉ SLUŽBY VEŘEJNÉ SPRÁVY |
| Zvýšení zájmu jednotlivců o využívání elektronických služeb veřejného sektoru |
| 5.1 | Podpora využívání stávajících elektronických služeb veřejného sektoru s důrazem na zvyšování informovanosti veřejnosti |
| 5.2 | Podpora přizpůsobování elektronických služeb veřejného sektoru schopnostem a dovednostem občanů |
| 5.3 | Podpora zavádění elektronických služeb veřejného sektoru |
| 5.4 | Začlenění digitální gramotnosti do personálních procesů a kariérního řádu |
| 5.5 | Zajištění metodických a informačních podkladů pro cílené vzdělávání pracovníků veřejné správy v oblasti potřebných digitálních kompetencí |
| 5.6 | Podpora vzdělávání pracovníků veřejného sektoru v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí |
| 5.7 | Podpora účasti úředníků a zaměstnanců veřejné správy na individuálním vzdělávání v oblasti přenositelných digitálních kompetencí |
| 6. | – PODPORA SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ A UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ |
| Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání |
| 6.1 | Zavedení nástrojů a podpora využitelnosti stávajících nástrojů pro stanovování vzdělávacích cílů v oblasti digitálních kompetencí a jejich ověřování |
| 6.2 | Podpora pro stanovování cílů a obsahu aktivit v oblasti rozvoje motivační a strategické dimenze digitální gramotnosti |
| 6.3 | Návrh a pilotní ověření řešení pro informální učení dospělých, které využije prvky systému dalšího vzdělávání a umožní komplexní rozvoj kompetencí potřebných pro uplatnění v oblasti digital jobs |
| 6.4 | Podpora přístupu veřejnosti k otevřeným digitálním informačním a vzdělávacím zdrojům |
| 6.5 | Podpora sběru dat, výzkumných šetření a evaluací v oblasti digitální gramotnosti |
| 6.6 | Podpora účasti veřejného, podnikatelského a občanského sektoru v uskupeních, která mají vztah k digitální gramotnosti |