Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU

Názvy hierarchických úrovní
1. "Cíle"
1.1 "Projekty"
1.1.1 "Nové prvky"

Exportní strategie ČR 2006-2010

1. Více příležitostí pro podnikatele

1.1 Usnadňování podmínek obchodu

1.2 Působení na klíčových trzích

1.3 Budování kvalitní značky ČR ve světě

1.3.1 Nová koncepce veletrhů a výstav – kategorizace veletrhů podle významnosti, diverzifikace účastí podle obchodního významu pro podnikatele, posílení doprovodných programů na veletrzích a rozšíření nabídky služeb pro vystavovatele
1.3.2 Rozšíření spolupráce s privátním sektorem při pořádání veletržních akcí v zahraničí
1.3.3 Využití zahraniční rozvojové spolupráce (ZRS) k budování dobrého jména ČR a k pronikání českých firem na trhy příslušných zemí

2. Poskytovat profesionální a účinnou podporu

2.1 Účinná asistence pro exportéry

2.1.1 Týmová spolupráce a jednotné řízení složek státu v zahraničí
2.1.2 Důraz na profesionalitu poskytovatelů služeb
2.1.3 Lobování za zájmy českých firem
2.1.4 Poradenství podle exportní připravenosti firem a podle specifik konkrétních obchodních případů a exportních projektů
2.1.5 Informace o bonitě zahraničních partnerů s využitím databáze EGAP

2.2 Zvýšení vývozu služeb

2.2.1 Zcela nová služba v exportní strategii
2.2.2 Důraz na liberalizaci obchodu službami
2.2.3 Příležitosti v rozvoji exportu obchodovatelných služeb (IT, inženýring a design, telekomunikace, logistika, doprava, poradenství)
2.2.4 Příležitosti v rozvoji turistiky do ČR - sjednocení nabídky CzechTrade a CzechTourism a koordinace jejich činností

2.3 Zvýšení přímých investic a akvizic do zahraničí

2.3.1 Zcela nová služba v exportní strategii
2.3.2 Vyhledávání investičních příležitostí pro české firmy v zahraničí
2.3.3 Účinné poradenství a asistence při diverzifikaci výroby a poskytování služeb do zahraničí a při investičních aktivitách českých firem
2.3.4 Dostupné finanční zdroje pro kvalitní investiční projekty

2.4 Rozvoj vývozních aliancí

2.4.1 Důraz na aliance konkurenceschopné na zahraničním trhu
2.4.2 Příprava programů rozvoje konkurenceschopnosti v rámci strukturálních fondů 2007-2013
2.4.3 Synergie služeb státu (CT, EGAP, ČEB) pro zvýšení úspěchů aliancí v zahraničí

3. Zlepšit a rozvíjet kvalitu služeb

3.1 Nový systém služeb státu pro export

3.1.1 Zcela nová služba v exportní strategii
3.1.2 Jednotná nabídka služeb státu pro vývozce
3.1.3 Kvalitní obsluha klientů, marketing teritorií
3.1.4 Zvýšení disponibilního času pro zákazníky
3.1.5 Koordinace činností subjektů a jejich jednotné řízení – backoffice pro pracovníky v zahraničí, Česká rada na podporu obchodu a investic, měřitelné cíle, certifikovaný systém řízení podle ISO 9001
3.1.6 Rozšíření kapacit obchodně ekonomických služeb státu v zahraničí

3.2 Zákaznické centrum pro export

3.2.1 Zcela nová služba v exportní strategii
3.2.2 Jedno kontaktní místo pro exportéry
3.2.3 Zpětná vazba podnikatelů na poskytované služby
3.2.4 Lepší orientace ve službách státu
3.2.5 Úspora nákladů firem při získávání služeb státu

4. Zvýšit kapacity pro export

4.1 Síť pro export

4.1.1 Dostupnost služeb v regionech - regionální exportní místo
4.1.2 Aktivní marketing příležitostí ze zahraničních trhů

4.2 Rozšíření finančních služeb pro český export

4.2.1 Sdílení rizik a zdrojů financování se zahraničními partnery (multisourcing)
4.2.2 Využití rozvojové spolupráce EU k podpoře exportu
4.2.3 Nové služby EGAP – úvěry na rizika regionálních bank, projektové financování,pojištění prodejů z dceřinných společností, financování investic na rozšíření výroby, pojištění záruk
4.2.4 Nové služby ČEB – aranžování a kofinancování, financování investic do podniků v zahraničí, financování dlouhodobých výrobních programů
4.2.5 Rozšíření spolupráce s komerčními bankami

4.3 Exportní akademie

4.3.1 Přenos exportního know-how od úspěšných profesionálů, sdílení informací navzájem
4.3.2 Specializované semináře ke konkrétním příležitostem
4.3.3 Akce v regionech
4.3.4 Příprava pro práci v českých institucích v zahraničí