| Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek ČR 2016-2020 |
| 1. | - Optimalizace jednotlivých modulů začleněných do Národní infrastruktury pro zadávání veřejných zakázek, která zahrnuje snížení roztříštěnosti a počtu využívaných informačních systémů, zvýšení transparentnosti a snížení provozních nákladů spojených s moduly NIPEZ |
| 1.1 | Realizace modulu NEN projektu NIPEZ |
| 1.1.1 | Upravit technickou specifikaci Národního elektronického nástroje v souvislosti se zavedením nových evropských směrnic do národní legislativy |
| 1.1.2 | Realizovat vzdělávací akce pro zadavatele veřejných zakázek a další subjekty účastnící se veřejného investování prováděné formou specializovaných seminářů, individualizovaných školení pro významné zadavatele k používání Národního elektronického nástroje |
| 1.1.3 | Zajištění technické podpory NEN
v souvislosti se zavedením nových evropských směrnic do národní legislativy, včetně elektronické fakturace |
| 1.1.4 | Zajištění realizace požadavků na integraci modulů NIPEZ s výstupy eSENS a dalších projektů EU určených k propojování infrastruktur členských států |
| 1.1.5 | Stanovení povinnosti využívání NEN ústředními orgány státní správy |
| 1.1.6 | Stanovení povinnosti využívání profilu zadavatele NEN všemi zadavateli |
| 1.1.7 | Stanovení povinnosti využívání NEN všemi zadavateli dle zákona o zadávání veřejných zakázek |
| 1.1.8 | Používání NEN při realizaci centrálních nákupů státu |
| 1.1.9 | Usnesením vlády stanovit NEN jako centrální státní tržiště |
| 1.1.10 | Navrhnout postup udělování výjimek a podrobné technické požadavky na propojení IEN a NEN |
| 1.1.11 | Zajištění plné funkcionality NEN pro nadresortní centralizované zadávání |
| 1.1.12 | Vytvoření Meziresortní pracovní skupiny pro funkčnost NEN a zajištění jejích pravidelných jednání |
| 1.1.13 | Realizovat opatření s cílem zvýšit počet dodavatelů registrovaných v NEN |
| 1.2 | Realizace modulu e-tržišť projektu NIPEZ |
| 1.2.1 | Upravit technickou specifikaci elektronických tržišť v souvislosti se zavedením nových evropských směrnic do národní legislativy |
| 1.2.2 | Navrhnout a zajistit realizaci legislativně technických a metodických opatření směřující ukončení stávajícího systému elektronických tržišť k 30. 6. 2017 |
| 1.3 | Optimalizace modulů projektu NIPEZ |
| 1.3.1 | Zajištění shody modulů NIPEZ s účinnou legislativou upravující zadávání veřejných zakázek v ČR a dalších požadavků dle souvisejících vládních strategií |
| 1.3.2 | Zajištění aktuálnosti a úplnosti dat v rámci Integrační komponenty NIPEZ (IK NIPEZ) |
| 1.3.3 | Zajistit optimalizaci dalších modulů NIPEZ (Věstník veřejných zakázek, Informační systém o veřejných zakázkách) |
| 2. | – Podpora elektronizace zadávání veřejných zakázek |
| 2.1 | Průběžné přizpůsobování politiky elektronizace zadávání VZ politikám e-governmentu |
| 2.1.1 | Monitorování dílčích výstupů ostatních projektů e-governmentu (zejména v oblasti dlouhodobého ukládání a archivace elektronických dokumentů) a zapracovávat je do právních či metodických předpisů či iniciovat vznik nových opatření |
| 2.2 | Podpora elektronizace procesů navazujících na zadávání VZ |
| 2.2.1 | Sledování legislativního prostředí elektronické fakturace s cílem využít legislativně technické výstupy v této oblasti pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek a to zejména formou metodického usměrňování, zajištění vzdělávacích a informačních aktivit nebo iniciací nových opatření |
| 2.3 | Zapojení ČR do metodické a standardizační činnosti EU |
| 2.3.1 | Sledování vývoje asociace OpenPEPPOL a případné zajištění aktivní účasti MMR s cílem využít získané poznatky pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek |
| 2.3.2 | Sledování vývoje projektu eCertis s cílem využít výstupy tohoto projektu pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek |
| 2.3.3 | Průběžný monitoring zahraničních „best practice“ v oblasti elektronizace zadávání a posouzení možné implementace nejlepších řešení do legislativního prostředí ČR. |
| 3. | – Implementace opatření souvisejících s elektronizací veřejných zakázek |
| 3.1 | Implementace Evropského nařízení eIDAS |
| 3.1.1 | Sledování implementace eIDAS s cílem využít legislativně technické výstupy v této oblasti pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek a to zejména formou změny příslušných právních předpisů, metodického usměrňování, zajištění vzdělávacích a informačních aktivit nebo iniciací nových opatření |
| 3.2 | Implementace opatření v oblasti elektronického zadávání veřejných zakázek souvisejících s kybernetickou bezpečností |
| 3.2.1 | Sledování legislativního prostředí kybernetické bezpečnosti s cílem využít legislativně technické výstupy v této oblasti pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek a to zejména formou metodického usměrňování, zajištění vzdělávacích a informačních aktivit nebo iniciací nových opatření |
| 3.3 | Implementace ostatních opatření Strategie elektronizace |
| 3.3.1 | Zajištění provozu Portálu o veřejných zakázkách a koncesích |
| 3.3.2 | Podporovat informačními akcemi zaměřenými na zavádění elektronického zadávání veřejných zakázek a poradenstvím zadavatele i dodavatele v oblasti zavádění elektronického zadávání veřejných zakázek do praxe |
| 3.3.3 | Revize a vytváření metodik k zákonu o zadávání veřejných zakázek a k jeho prováděcím předpisům s ohledem na výrazné posílení povinností zadavatelů v oblasti elektronického zadávání veřejných zakázek a vytvoření nového systému uveřejňování informací o veřejných zakázkách |