| 
                 | 
                D.1.1 Navrhnout úpravu stávajícícch podpor poskytovaných státem, případně jejich úplné zrušení, nahrazení či doplnění podporami novými.   
                
 D.1.2 Předložit vládě legislativní úpravu pilotního programu - návrh nařízení upravující podmínky poskytování nízkoúročených úvěrů na výstavbu nájemních bytů, případně rekonstrukci, s výší úrokové sazby diferencované podle cílové skupiny nájemců.   
                
 D.1.3 Vyhodnotit pilotní program úvěrové podpory nájemního bydlení z pohledu zájmu investorů a rozhodnout o dalším pokračování.   
                 |  
    D.2 Zvýšení dostupnosti bydlení pro cílovou skupinu   
                 | 
                D.2.1 Návrh nařízení upravující podmínky poskytování podpory na vznik bytů pro seniory a osoby se zdravotním postižením, prostřednictvím výstavby a odstraňováním bariér ve stávajících bytech.   
                
 D.2.2 Revize stavebních předpisů z pohledu ekonomické přiměřenosti požadovaných vlastností budov a na jejím základě příprava novely příslušných právních úprav.   
                
 D.2.3 Analýza stávajícího legislativního prostředí v oblasti péče o sociálně ohrožené skupiny obyvatel s vyšším prahem dostupnosti kvalitního bydlení a návrh jeho úpravy s cílem zvýšení dostupnosti podpory bydlení v této oblasti (především pro neziskové organizace),  která bude předložena vládě.   
                
 D.2.4 V návrhu komplexního řešení sociálního bydlení předložit metodiku funkčního modelu sociální práce na obecních úřadech a v zařízeních vybraných sociálních služeb se zaměřením na osoby ohrožené ztrátor bydlení a osoby bez domova.   
                
 D.2.5 Analýza a případná revize sociálních dávek v oblasti bydlení, analýza možného převodu finančních prostředků určených na příspěvek a doplatek na bydlení spolu se zakotvením komplexní kompetence obcí v otázkách bydlení, která bude předložena vládě.   
                
 D.2.6 a) Návrh legislativní úpravy "osob v bytové nouzi". b) Návrh komplexního řešení sociálního bydlení s využitím institutu tzv. bytové nouze. Bytovou nouzi je nutno definovat prostřednictvím sociální situace, resp. událostí, ve které se oprávněné osoby nacházejí, a to ve spojení s neuspokojenou bytovou potřebou. c) S ohledem na návrh konkrétních opatření (nástrojů) k řešení sociálního bydlení zvážit legislativní úpravu institutu osoby v bytové nouzi jako kriteria, které stanoví, kdy se fyzická osoba nachází v bytové nouzi proto, že nemá možnost užívat žádné obydlí, nebo užívá nevhodné obydlí nebo je ohrožena jeho ztrátou a má právo na pomoc zakotvenou ve zvláštních předpisech.   
                 |  
    D.3 Snižování nákladů spojených s bydlením   
                 | 
                D.3.1 Vytvoření jednotného stabilního nástroje podpory snižování energetické náročnosti bydlení.   
                
 D.3.2 Zakotvení motivačního prvku, který povede k dosahování vyššího energetického standardu do všech programů podpory výstavby a rekonstrukcí.   
                 |  
    D.4 Pomoc státu při živelních pohromách a předcházení vzniku škod způsobených živelními pohromami   
                 | 
                D.4.1 Revize stávajícího portfolia programů na pomoc postiženým živelní pohromou s důrazem na prevenci. a) Připravit sjednocený nástroj na poskytování následné podpory bydlení při postižení živelní pohromou.   
                
 D.4.2 Realizace pilotního projektu programu přemístění zástavby z ohrožených území. Na jeho základě je třeba formulovat doporučení pro projekt Motivačního programu na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem.   
                
 D.4.3 Připravit a předložit vládě Motivační program na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. Bude připraven v návaznosti na úkoly z "Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření", kterou přijala vláda ČR usnesením č. 799 ze dne 10. listopadu 2010.   
                 |  
 
  | 
  
      S.1 Stabilní portfolio zdrojů financování   
                 | 
                S.1.1 Metodická pomoc územním samosprávám při přípravě společných projektů veřejného a soukromého sektoru.   
                
 S.1.2 Je nutno „zahrnout podporu bydlení mezi intervence v rámci přípravy rozvojových priorit ČR pro budoucí programové období 2014-2020“.   
                
 S.1.3 Pilotní prověření možného využití nástroje JESSICA v oblasti bydlení, kde SFRB bude vystupovat jako fond rozvoje měst nebo holdingový fond na národní úrovni.   
                
 S.1.4 Navrhnout a předložit vládě ke schválení nezbytné legislativní úpravy spojené se zapojením SFRB do implementačního systému evropských fondů a nástrojů finančního inženýrství.   
                
 S.1.5 Návrh na využití finančních prostředků získaných z prodeje emisních povolenek na podporu revitalizace zanedbaného bytového fondu.   
                 |  
    S.2 Snížení finančního zatížení systému   
                 | 
                S.2.1 Revize stávající podpory poskytované MMR a SFRB z pohledu jejich udržitelnosti a z pohledu předpokládaného vývoje veřejných financí a předložit návrhy úprav s důrazem na upřednostnění revolvingových nástrojů, zachování dotačních nástrojů ponechat pouze tam, kde je to nezbytné.   
                 |  
    S.3 Stabilní právní úprava ve veřejnoprávní oblasti (specificky upravující procesy ve výstavbě)   
                 | 
                S.3.1 Zahájit diskusi o budoucí podobě úpravy oblasti stavebního práva za účelem dosažení přehlednosti a maximální bezkoliznosti práva.   
                 |  
    S.4 Stabilní právní úprava v soukromoprávní oblasti (nájem, vlastnictví bytu)   
                 | 
                S.4.1 Předložit vládě prováděcí předpisy v oblasti vlastnictví a nájmu bytu, které předpokládá nový kodex občanského práva.   
                
 S.4.2 Pokračování deregulace nájemného a nájemních vztahů.   
                
 S.4.3 Předložit vládě zákon, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostor.   
                
 S.4.4 Revize vyhlášky o rozúčtování nákladů na teplo a teplou vodu.   
                
 S.4.5 Rozbor právních aspektů institutu trvalého pobytu, formulace doporučení úprav.   
                
 S.4.6 Analyzovat stávající úpravu družstevního vlastnictví bytů a případně předložit návrhy legislativních úprav.   
                 |  
    S.5 Respektování principu ekonomické přiměřenosti a udržitelnosti veřejných rozpočtů při aplikaci práva EU   
                 | 
                S.5.1 Respektovat kompetenci a odpovědnost ministerstva pro místní rozvoj při realizaci státní bytové politiky.   
                 |  
    S.6 Zvyšování transparentnosti trhu bydlení poskytováním nezávislých a spolehlivých informací   
                 | 
                S.6.1 Posílení informační báze týkající se trhu bydlení, volně přístupné pro veřejnost.   
                 |  
    S.7 Důsledné vymezení odpovědností a koordinace aktivit státu v oblasti politiky bydlení   
                 | 
                S.7.1 Analýza a případně návrh možných způsobů jednoznačného vymezení kompetence a odpovědnosti ministerstva pro místní rozvoj v rámci bytové politiky státu.   
                
 S.7.2 Koncipovat SFRB jako stabilní nástroj pro naplňování části investiční podpory státu v oblasti bydlení a pro poskytování servisu v rámci bytové politiky státu.   
                
 S.7.3 Vytvoření systému sběru aktuálních informací v oblasti bydlení.   
                
 S.7.4 Naplňování cílů koncepce státu v oblasti bydlení - předkládání zpráv vládě.   
                 |  
    S.8 Posílení úlohy obcí v bytové politice   
                 | 
                S.8.1 Návrh legislativních změn směřujících k vyššímu zapojení obcí do zajišťování bytových potřeb.   
                 |  
 
  |