Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MAS Opavsko

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"

Strategický rámec MAP Opavsko do roku 2023

1. Rozvoj předškolního vzdělávání jako předpoklad celoživotního učení na Opavsku

1.1 Pro úspěšnější vstup 6 letých dětí do základních škol dochází k efektivnější a systematičtější spolupráci pedagogů mateřských škol, základních škol, rodičů a pracovníků poradenských zařízení s cílem usnadnit a připravit dítě na povinné vzdělávání. Mateřské školy budou vybaveny moderními didaktickými pomůckami včetně informačních technologií


1.2 Vytvoření systému péče o nadané děti včetně investiční podpory mateřských škol


1.3 Mateřské školy na Opavsku jsou formou investic do úprav objektů a pořízením odpovídajícího zařízení připraveny na přijímání dvouletých dětí a nabídnou bezpečné prostředí pro kvalitní výchovně vzdělávací proces


2. Rozvoj základního vzdělávání na Opavsku

2.1 Prostřednictvím pořízení vhodného vybavení a investic do úprav objektů nabízí základní školy na Opavsku důstojné a bezpečné prostředí pro kvalitní vzdělávací proces


2.2 Pro úspěšný vzdělávací proces žáků na Opavsku existují dostatečné odborné kapacity, lidé zainteresovaní v tomto procesu si udržují přehled o nových poznatcích a metodách, spolupráce mezi rodiči, školou a zřizovateli se prohlubuje


2.3 Žáci základních škol na Opavsku efektivně, kontinuálně a systematicky rozvíjejí svůj individuální potenciál a potřebné kompetence v preferovaných oblastech vzdělávání


3. Společné vzdělávání na Opavsku

3.1 Prostřednictvím cílené podpory bezproblémového přechodu dětí z mateřských na základní školy dochází k podstatnému snížení odkladů školní docházky na území Opavska


3.2 Posílením inkluzivní role základních škol a organizací působících ve vzdělávání na Opavsku se snižuje počet žáků ohrožených školním neúspěchem


3.3 Prostřednictvím společných aktivit školek, škol, dalších aktérů a rodičů dochází k vytvoření prostředí pro vzájemnou komunikaci, motivaci, spolupráci a sdílení zkušeností


4. Rozvoj odborného vzdělávání na Opavsku

4.1 Děti a žáci na Opavsku jsou podnikaví a iniciativní


4.2 Rozvojem kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání se zvyšuje zájem o další studium technických oborů na Opavsku


4.3 Na Opavsku je zaveden kvalitní jednotný systém kariérního poradenství


4.4 Rozvojem digitálních kompetencí dětí a žáků disponují žáci ZŠ v roce 2023 kvalitním znalostním potenciálem v této oblasti