Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MAS Opavsko

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Strategický rámec MAP Opavsko do roku 2023

1. Rozvoj předškolního vzdělávání jako předpoklad celoživotního učení na Opavsku

1.1 Pro úspěšnější vstup 6 letých dětí do základních škol dochází k efektivnější a systematičtější spolupráci pedagogů mateřských škol, základních škol, rodičů a pracovníků poradenských zařízení s cílem usnadnit a připravit dítě na povinné vzdělávání. Mateřské školy budou vybaveny moderními didaktickými pomůckami včetně informačních technologií

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

1.2 Vytvoření systému péče o nadané děti včetně investiční podpory mateřských škol

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

1.3 Mateřské školy na Opavsku jsou formou investic do úprav objektů a pořízením odpovídajícího zařízení připraveny na přijímání dvouletých dětí a nabídnou bezpečné prostředí pro kvalitní výchovně vzdělávací proces

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2. Rozvoj základního vzdělávání na Opavsku

2.1 Prostřednictvím pořízení vhodného vybavení a investic do úprav objektů nabízí základní školy na Opavsku důstojné a bezpečné prostředí pro kvalitní vzdělávací proces

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.2 Pro úspěšný vzdělávací proces žáků na Opavsku existují dostatečné odborné kapacity, lidé zainteresovaní v tomto procesu si udržují přehled o nových poznatcích a metodách, spolupráce mezi rodiči, školou a zřizovateli se prohlubuje

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.3 Žáci základních škol na Opavsku efektivně, kontinuálně a systematicky rozvíjejí svůj individuální potenciál a potřebné kompetence v preferovaných oblastech vzdělávání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3. Společné vzdělávání na Opavsku

3.1 Prostřednictvím cílené podpory bezproblémového přechodu dětí z mateřských na základní školy dochází k podstatnému snížení odkladů školní docházky na území Opavska

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.2 Posílením inkluzivní role základních škol a organizací působících ve vzdělávání na Opavsku se snižuje počet žáků ohrožených školním neúspěchem

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.3 Prostřednictvím společných aktivit školek, škol, dalších aktérů a rodičů dochází k vytvoření prostředí pro vzájemnou komunikaci, motivaci, spolupráci a sdílení zkušeností

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4. Rozvoj odborného vzdělávání na Opavsku

4.1 Děti a žáci na Opavsku jsou podnikaví a iniciativní

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4.2 Rozvojem kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání se zvyšuje zájem o další studium technických oborů na Opavsku

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4.3 Na Opavsku je zaveden kvalitní jednotný systém kariérního poradenství

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení

4.4 Rozvojem digitálních kompetencí dětí a žáků disponují žáci ZŠ v roce 2023 kvalitním znalostním potenciálem v této oblasti

Deskriptory:
VI. Vzdělávání