| Střednědobé cíle kvality vzdělávání v základních školách zřizovaných statutárním městem Liberec (2016) |
| 1. | KOMUNIKACE A PARTICIPACE AKTÉRŮ |
| 1.1 | Zintenzivnit obousměrnou komunikaci mezi školou a podstatnými aktéry vzdělávací politiky (zkráceně Intenzivní komunikace škol a dalších aktérů) |
| 1.2 | Zlepšovat vnitřní prostředí a klima školy (zkráceně Vhodné klima školy) |
| 1.3 | Zlepšovat vnější prezentaci školy v médiích, na sociálních sítích a ve veřejném prostoru (zkráceně Budování image školy) |
| 2. | STRATEGIE ROZVOJE A VZDĚLÁVÁNÍ |
| 2.1 | Aktualizovat a pravidelně vyhodnocovat strategii (koncepci) rozvoje školy a vzdělávání při zapojení široké škály aktérů - sbor, předmětové komise, rodiče, školské rady, žáci, experti, zřizovatel, trh práce, neziskové organizace, školská poradenská zařízení aj. (zkráceně Strategie školy jako dokument) |
| 2.2 | Realizovat strategii školy a dílčí koncepce v praxi (zkráceně Strategie školy v praxi) |
| 3. | PROSTUPNOST VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY A TRHU PRÁCE |
| 3.1 | Zvýšit a zkvalitnit systém prostupnosti předškolního vzdělávání a 1. stupně ZŠ, 1. a 2. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ a SOU/SŠ s ohledem na ulehčení adaptace, úspěšný a všestranný rozvoj žáků, začleňování žáků s potřebou podpory a budoucí kariérové uplatnění (zkráceně Prostupnost vzdělávání) |
| 4. | ROZVOJ JAZYKOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO FOREM |
| 4.1 | Rozvíjet vzdělávání cizím jazykům a diverzitu jeho forem (zkráceně Jazykové vzdělávání) |
| 5. | ROZVOJ TECHNICKÉHO A PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO FOREM |
| 5.1 | Rozvíjet technické a přírodovědné vzdělávání a diverzitu jeho forem (zkráceně Odborné vzdělávání) |
| 6. | ZAPOJOVÁNÍ ŽÁKŮ DO CHODU ŠKOLY |
| 6.1 | Zavést a rozvíjet prvky participace žáků na chodu školy (zkráceně Žákovská participace) |
| 7. | STRAVOVÁNÍ A ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL |
| 7.1 | Usilovat o účast v projektech na zlepšování stravování v prostoru školy a jídelny (zkráceně Zdravé stravování) |
| 8. | PRIMÁRNÍ PREVENCE A MONITORING RIZIKOVÝCH JEVŮ |
| 8.1 | Realizovat v praxi a pravidelně vyhodnocovat koncepci primární prevence rizikových jevů (zkráceně Primární prevence) |
| 8.2 | Monitorovat výskyt rizikových jevů v prostředí školy |