Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak Žamberk
Žamberk

Žamberk

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"

Místní akční plán vzdělávání pro území ve správním obvodu ORP Žamberk a Králíky (2018)

1. Vytvoření kvalitního a dostupného systému pro inkluzívní vzdělávání v PV, ZV a neformálním a zájmovém vzdělávání

1.1 Školy budou mít kvalitní dostatečné materiální, personální a technické a prostorové podmínky, aby mohly přijmout a kvalitně vzdělávat všechny děti, včetně dětí s SVP. ŠPZ a ŠPP budou mít personální a prostorové a technické kapacity a nástroje pro péči o děti žáky s SVP

1.2 Pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci škol (školní asistent, chůva a jiné) se budou vzdělávat v nových metodách práce s heterogenní skupinou, v oblasti využití kompenzačních pomůcek, využívány budou i formy rozvoje jako sdílení, stáž, supervize, mentoring. Školy se budou scházet mezi sebou navzájem i s dalšími aktéry (neziskové organizace, veřejnost, další obory) za účelem zvýšení spolupráce a sjednocení požadavků na klíčové kompetence dětí a otevření dialogu s rodiči dětí, odborníky a širší veřejností.

1.3 Rozvoj neziskového sektoru a podpora jeho pracovníků za účelem kvalitnějšího propojení a případného doplnění kapacity škol a rozšíření stávající nabídky neformálního a zájmového vzdělávání a vzdělávání dětí a žáků s SVP, zajištění dostupnosti zájmového a neformálního vzdělávání vč. ZUŠ v kontextu dopravní obslužnosti spádových obcí.

1.4 Podpora výchovy k toleranci k náboženství, multikulturní výchovy a respektu k individuálním odlišnostem.

2. Rozvoj základních gramotností (čtenářská, matematická, jazyková) v předškolním i základním školství

2.1 Modernizace vybavení škol a školských zařízení vč. ICT a konektivity škol za účelem zkvalitnění výuky napříč gramotnostmi. Zlepšení materiálních podmínek pro rozvoj gramotností (vybavení, pomůcky v dostatečném počtu, organizace exkurzí, …).

2.2 Využití moderních metod rozvoje profesních dovedností pedagogů - supervize, sdílení, stáže. Aplikace nových forem výuky do praxe škol včetně metodické podpory.

2.3 Nastavení prvků spolupráce mezi stupni vzdělávání (MŠ x ZŠ, návaznost ZŠ s 1. stupněm X spádové školy) pro zajištění kontinuity rozvoje dětí a žáků a prevence školního neúspěchu žáků.

2.4 Využití potenciálu škol - propojení neformálního a zájmového vzdělávání - kroužky, kluby, vč. péče o nadané děti a žáky.

3. Rozvoj technického a přírodovědného vzdělávání a širší podpora praktických činností

3.1 Investice do materiálního vybavení vč. stavebních úprav – dílny, kuchyňky, školní zahrady, počítačové a odborné učbny, laboratoře a jejich využití pro výuku i mimoškolní činnost za účelem zkvalitnění výuky a posílení kompetencí pro praktický život i jako základ pro další profesní rozvoj.

3.2 Popularizace technického a přírodovědného vzdělávání a praktických činností.

3.3 Rozvoj profesních kompetencí pedagogů v oblasti technického a přírodovědného vzdělávání a praktických činností - DVPP, nastavení spolupráce s firmami v regionu již na úrovni ZŠ, zapojení rodičů příp. prarodičů v MŠ i ZŠ.

4. Rozvoj lidských zdrojů, rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků a kariérové poradenství v základních školách

4.1 Rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků, systematický rozvoj všech pracovníků působících ve vzdělávání (portfolio učitele, osobnostní výchova). Podpora vedoucích pracovníků škol prostřednictvím právní poradny – možnost konzultací, případně předávání zkušeností s řešením obdobných problémů. Podpora sdílení a předávání zkušeností vedoucích pracovníků.

4.2 Prohlubování kompetencí výchovných poradců v oblasti kariérového poradenství, nastavení spolupráce mezi školami. Prohlubování profesních kompetencí výchovných poradců ZŠ - možnosti využívání nových diagnostických nástrojů pro žáky s SVP a žáky ohrožené předčasným odchodem ze vzdělávání, diagnostika nadání a předpokladů u všech žáků včetně dětí mimořádně nadaných.

4.3 Zapojení nových forem do výuky – fiktivní firmy, návštěva SŠ v rámci výuky Člověk a svět práce.

5. Výchova ke zdravému životnímu stylu a rozvoj zájmu a nadání dětí a žáků ve školní i mimoškolní činnosti

5.1 Rozšíření spektra znalostí žáků MŠ a ZŠ z oblasti zdravého životního stylu, které povedou žáky k ustáleným návykům, resp. ke zdravému životnímu stylu a pohybu. Podpora vnějších podmínek pro podporu zdravého životního stylu ve školách a zařízeních pro mimoškolní výchovu, podpora spolupráce s místními neziskovými organizacemi (spolky).

5.2 Vytvoření podmínek pro využití venkovních prostor škol jak pro výuku tak pro relaxační a o oddychové aktivity v rámci mimoškolní činnosti, zavedení interaktivních prvků do výuky.

5.3 Podpora školské primární prevence (specifická a nespecifická) – osobnostní rozvoj pedagogů a vzdělávání, spolupráce s neziskovým sektorem.