Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak Žamberk
Žamberk

Žamberk

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Místní akční plán vzdělávání pro území ve správním obvodu ORP Žamberk a Králíky (2018)

1. Vytvoření kvalitního a dostupného systému pro inkluzívní vzdělávání v PV, ZV a neformálním a zájmovém vzdělávání

1.1 Školy budou mít kvalitní dostatečné materiální, personální a technické a prostorové podmínky, aby mohly přijmout a kvalitně vzdělávat všechny děti, včetně dětí s SVP. ŠPZ a ŠPP budou mít personální a prostorové a technické kapacity a nástroje pro péči o děti žáky s SVP

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

1.2 Pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci škol (školní asistent, chůva a jiné) se budou vzdělávat v nových metodách práce s heterogenní skupinou, v oblasti využití kompenzačních pomůcek, využívány budou i formy rozvoje jako sdílení, stáž, supervize, mentoring. Školy se budou scházet mezi sebou navzájem i s dalšími aktéry (neziskové organizace, veřejnost, další obory) za účelem zvýšení spolupráce a sjednocení požadavků na klíčové kompetence dětí a otevření dialogu s rodiči dětí, odborníky a širší veřejností.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

1.3 Rozvoj neziskového sektoru a podpora jeho pracovníků za účelem kvalitnějšího propojení a případného doplnění kapacity škol a rozšíření stávající nabídky neformálního a zájmového vzdělávání a vzdělávání dětí a žáků s SVP, zajištění dostupnosti zájmového a neformálního vzdělávání vč. ZUŠ v kontextu dopravní obslužnosti spádových obcí.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI. Vzdělávání

1.4 Podpora výchovy k toleranci k náboženství, multikulturní výchovy a respektu k individuálním odlišnostem.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2. Rozvoj základních gramotností (čtenářská, matematická, jazyková) v předškolním i základním školství

2.1 Modernizace vybavení škol a školských zařízení vč. ICT a konektivity škol za účelem zkvalitnění výuky napříč gramotnostmi. Zlepšení materiálních podmínek pro rozvoj gramotností (vybavení, pomůcky v dostatečném počtu, organizace exkurzí, …).

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.2 Využití moderních metod rozvoje profesních dovedností pedagogů - supervize, sdílení, stáže. Aplikace nových forem výuky do praxe škol včetně metodické podpory.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.3 Nastavení prvků spolupráce mezi stupni vzdělávání (MŠ x ZŠ, návaznost ZŠ s 1. stupněm X spádové školy) pro zajištění kontinuity rozvoje dětí a žáků a prevence školního neúspěchu žáků.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

2.4 Využití potenciálu škol - propojení neformálního a zájmového vzdělávání - kroužky, kluby, vč. péče o nadané děti a žáky.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3. Rozvoj technického a přírodovědného vzdělávání a širší podpora praktických činností

3.1 Investice do materiálního vybavení vč. stavebních úprav – dílny, kuchyňky, školní zahrady, počítačové a odborné učbny, laboratoře a jejich využití pro výuku i mimoškolní činnost za účelem zkvalitnění výuky a posílení kompetencí pro praktický život i jako základ pro další profesní rozvoj.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.2 Popularizace technického a přírodovědného vzdělávání a praktických činností.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

3.3 Rozvoj profesních kompetencí pedagogů v oblasti technického a přírodovědného vzdělávání a praktických činností - DVPP, nastavení spolupráce s firmami v regionu již na úrovni ZŠ, zapojení rodičů příp. prarodičů v MŠ i ZŠ.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4. Rozvoj lidských zdrojů, rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků a kariérové poradenství v základních školách

4.1 Rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků, systematický rozvoj všech pracovníků působících ve vzdělávání (portfolio učitele, osobnostní výchova). Podpora vedoucích pracovníků škol prostřednictvím právní poradny – možnost konzultací, případně předávání zkušeností s řešením obdobných problémů. Podpora sdílení a předávání zkušeností vedoucích pracovníků.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
VI.i celoživotní učení

4.2 Prohlubování kompetencí výchovných poradců v oblasti kariérového poradenství, nastavení spolupráce mezi školami. Prohlubování profesních kompetencí výchovných poradců ZŠ - možnosti využívání nových diagnostických nástrojů pro žáky s SVP a žáky ohrožené předčasným odchodem ze vzdělávání, diagnostika nadání a předpokladů u všech žáků včetně dětí mimořádně nadaných.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

4.3 Zapojení nových forem do výuky – fiktivní firmy, návštěva SŠ v rámci výuky Člověk a svět práce.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5. Výchova ke zdravému životnímu stylu a rozvoj zájmu a nadání dětí a žáků ve školní i mimoškolní činnosti

5.1 Rozšíření spektra znalostí žáků MŠ a ZŠ z oblasti zdravého životního stylu, které povedou žáky k ustáleným návykům, resp. ke zdravému životnímu stylu a pohybu. Podpora vnějších podmínek pro podporu zdravého životního stylu ve školách a zařízeních pro mimoškolní výchovu, podpora spolupráce s místními neziskovými organizacemi (spolky).

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VI. Vzdělávání

5.2 Vytvoření podmínek pro využití venkovních prostor škol jak pro výuku tak pro relaxační a o oddychové aktivity v rámci mimoškolní činnosti, zavedení interaktivních prvků do výuky.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.3 Podpora školské primární prevence (specifická a nespecifická) – osobnostní rozvoj pedagogů a vzdělávání, spolupráce s neziskovým sektorem.

Deskriptory:
VI. Vzdělávání