Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Praha 10

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Cíl"

Koncepce rozvoje kultury městské části Praha 10 2020-2025

1. IDENTITA MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 10

1.1 Prezentovat významné osobnosti spojené s Prahou 10 (například Čapek, Waldes, Kintera, Svěrák, Sekora, Kotěra)

1.2 Podporovat oživení významných kulturních památek (Čapkova vila, Waldesovo muzeum, Trmalova vila, Kotěrova vila)

1.3 Formou podpory vzdělávacích programů podnítit zapojení dětí do témat kulturní identity Prahy 10

2. KULTURA V LOKALITÁCH

2.1 Podporovat rovnoměrné rozložení kulturní infrastruktury na území Prahy 10 a zajistíme zázemí pro kulturně sousedský život v lokalitách

2.2 Navazovat a podporovat spolupráci s místními kulturními aktéry a rozvíjet toto partnerství, a to včetně iniciace vzájemného kontaktu jednotlivých subjektů

2.3 Podporovat projekty, které vychází ze samotného konkrétního místa, a nabízí tak lidem možnost poznávat lokální odlišnost a posilovat identitu svázanou s místem

2.4 Realizovat pomoc s propagací lokálních akcí včetně realizace souhrnného kalendáře akcí

3. KULTURNÍ OBJEKTY

3.1 Zajišťovat vyhovující stav objektů ve správě MČ Praha 10, odpovídající uživatelským potřebám obyvatel hl. m. Prahy ve 21. století

3.2 Hledat strategická partnerství pro pronájem městských kulturních objektů

3.3 Zajišťovat pro kulturní objekty ve vlastnictví MČ Praha 10 kvalitní řízení a strategii, jasnou programovou nabídku, která bude odrážet specifika lokality a bude hledat i přiměřené možnosti nabízet program celopražskému publiku

3.4 Realizovat spolupráci s ostatními objekty na území MČ Praha 10, jejichž primárním účelem není kulturní činnost (např. Vršovický zámeček)

4. KULTURNÍ AKCE

4.1 Zlepšovat kvalitu programu a zohlednit pečlivě poptávku obyvatel, stejně jako oslovení různých cílových skupin (a to zejména těch specifických, jako jsou děti, mládež a senioři, včetně akcentace mezigeneračního hlediska akcí)

4.2 Zlepšovat kvalitu služeb dodávaných na kulturní akce (např. kvalitu servisu, gastronomie, služby s ohledem na zdraví, životní prostředí a udržitelnost, nakládání s odpady)

4.3 Zapojovat místní aktivní spolky a jednotlivce do akcí pořádaných městskou částí, a to zejména s ohledem na lokálnost a podporu kvality kultury v konkrétních lokalitách, kdy je kultura vnímána jako podporovatel komunitního povědomí a prohlubuje sounáležitost s danou lokalitou i celou Prahou 10

4.4 Zlepšovat propagaci kulturních akcí na území MČ Praha 10, a to včetně využití jiných než tradičních médií

5. KULTURA VE VEŘEJNÉM PROSTORU

5.1 Podporovat a pozitivně usměrňovat snahu obyvatel participovat na zvelebování veřejného prostoru a pořádání kulturních a komunitních akcí ve veřejném prostoru

5.2 Vnímat kultivovaný veřejný prostor jako základ kvality života ve městě

5.3 Podporovat umění ve veřejném prostoru

6. NÁSTROJE PODPORY MÍSTNÍ KULTURY

6.1 Utvářet stabilní systém finanční podpory včetně zavedení nového dotačního systému a revize systému kulturních dotací s ohledem na priority podpory

6.2 Nabízet veřejnosti nástroje mediální podpory (např. kulturní kalendář, webové stránky městské části, sociální sítě, nově zavedené noviny městské části)

6.3 Nabízet materiální podporu aktivním subjektům a jednotlivcům

6.4 Nabízet organizační podporu (záštity městské části pro kulturní akce, administrativní pomoc se zábory a povoleními, odpouštění poplatků za zábory, úklid po akcích ve veřejném prostoru)

6.5 Realizovat mapování a vyhodnocování kulturního prostředí (tj. průběžně aktualizovat informace o nabídce a poptávce pro poskytování kulturních služeb)