Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Praha 10

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Koncepce rozvoje kultury městské části Praha 10 2020-2025

1. IDENTITA MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 10

1.1 Prezentovat významné osobnosti spojené s Prahou 10 (například Čapek, Waldes, Kintera, Svěrák, Sekora, Kotěra)

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění

1.2 Podporovat oživení významných kulturních památek (Čapkova vila, Waldesovo muzeum, Trmalova vila, Kotěrova vila)

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění

1.3 Formou podpory vzdělávacích programů podnítit zapojení dětí do témat kulturní identity Prahy 10

Deskriptory:
XV. Kultura

2. KULTURA V LOKALITÁCH

2.1 Podporovat rovnoměrné rozložení kulturní infrastruktury na území Prahy 10 a zajistíme zázemí pro kulturně sousedský život v lokalitách

Deskriptory:
XV. Kultura

2.2 Navazovat a podporovat spolupráci s místními kulturními aktéry a rozvíjet toto partnerství, a to včetně iniciace vzájemného kontaktu jednotlivých subjektů

Deskriptory:
XV. Kultura

2.3 Podporovat projekty, které vychází ze samotného konkrétního místa, a nabízí tak lidem možnost poznávat lokální odlišnost a posilovat identitu svázanou s místem

Deskriptory:
XV. Kultura

2.4 Realizovat pomoc s propagací lokálních akcí včetně realizace souhrnného kalendáře akcí

Deskriptory:
XV. Kultura

3. KULTURNÍ OBJEKTY

3.1 Zajišťovat vyhovující stav objektů ve správě MČ Praha 10, odpovídající uživatelským potřebám obyvatel hl. m. Prahy ve 21. století

Deskriptory:
XV. Kultura
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

3.2 Hledat strategická partnerství pro pronájem městských kulturních objektů

Deskriptory:
XV. Kultura

3.3 Zajišťovat pro kulturní objekty ve vlastnictví MČ Praha 10 kvalitní řízení a strategii, jasnou programovou nabídku, která bude odrážet specifika lokality a bude hledat i přiměřené možnosti nabízet program celopražskému publiku

Deskriptory:
XV. Kultura

3.4 Realizovat spolupráci s ostatními objekty na území MČ Praha 10, jejichž primárním účelem není kulturní činnost (např. Vršovický zámeček)

Deskriptory:
XV. Kultura

4. KULTURNÍ AKCE

4.1 Zlepšovat kvalitu programu a zohlednit pečlivě poptávku obyvatel, stejně jako oslovení různých cílových skupin (a to zejména těch specifických, jako jsou děti, mládež a senioři, včetně akcentace mezigeneračního hlediska akcí)

Deskriptory:
XV. Kultura

4.2 Zlepšovat kvalitu služeb dodávaných na kulturní akce (např. kvalitu servisu, gastronomie, služby s ohledem na zdraví, životní prostředí a udržitelnost, nakládání s odpady)

Deskriptory:
XV. Kultura

4.3 Zapojovat místní aktivní spolky a jednotlivce do akcí pořádaných městskou částí, a to zejména s ohledem na lokálnost a podporu kvality kultury v konkrétních lokalitách, kdy je kultura vnímána jako podporovatel komunitního povědomí a prohlubuje sounáležitost s danou lokalitou i celou Prahou 10

Deskriptory:
XV. Kultura

4.4 Zlepšovat propagaci kulturních akcí na území MČ Praha 10, a to včetně využití jiných než tradičních médií

Deskriptory:
XV. Kultura

5. KULTURA VE VEŘEJNÉM PROSTORU

5.1 Podporovat a pozitivně usměrňovat snahu obyvatel participovat na zvelebování veřejného prostoru a pořádání kulturních a komunitních akcí ve veřejném prostoru

Deskriptory:
XV. Kultura
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

5.2 Vnímat kultivovaný veřejný prostor jako základ kvality života ve městě

Deskriptory:
XV. Kultura
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

5.3 Podporovat umění ve veřejném prostoru

Deskriptory:
XV. Kultura
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

6. NÁSTROJE PODPORY MÍSTNÍ KULTURY

6.1 Utvářet stabilní systém finanční podpory včetně zavedení nového dotačního systému a revize systému kulturních dotací s ohledem na priority podpory

Deskriptory:
XV. Kultura
XVII. Veřejná správa
XIX.b rozpočtování a makroekonomika

6.2 Nabízet veřejnosti nástroje mediální podpory (např. kulturní kalendář, webové stránky městské části, sociální sítě, nově zavedené noviny městské části)

Deskriptory:
XV. Kultura
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

6.3 Nabízet materiální podporu aktivním subjektům a jednotlivcům

Deskriptory:
XV. Kultura

6.4 Nabízet organizační podporu (záštity městské části pro kulturní akce, administrativní pomoc se zábory a povoleními, odpouštění poplatků za zábory, úklid po akcích ve veřejném prostoru)

Deskriptory:
XV. Kultura

6.5 Realizovat mapování a vyhodnocování kulturního prostředí (tj. průběžně aktualizovat informace o nabídce a poptávce pro poskytování kulturních služeb)

Deskriptory:
XV. Kultura