Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ
MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ

Názvy hierarchických úrovní
I. "Hlavní cíle"
I.1 "Dílčí cíle"
I.1.1 "Aktivity"

Akční plán pro rozvoj ekologického zemědělství 2011-2015

I. Vybudování stabilního, dlouhodobě prosperujícího a konkurenceschopného trhu s bioprodukcí.Vytvoření infrastruktury umožňující kontinuální a dlouhodobě udržitelný rozvoj. Dosažení efektivního propojení prvovýroby a zpracovatelských aktivit zemědělského i nezemědělského charakteru v rámci EZ.

1 Dosáhnout podílu EZ 15 % z celkové plochy zemědělské půdy ČR

Pokračovat v podpoře zajišťování mimoprodukčních funkcí
EZ (produkce veřejných statků)
Zajistit ekonomickou udržitelnost EZ
Klást důraz na připravenost farem na vstup do EZ
Podpořit růst trhu

2 Dosáhnout 3% podíl biopotravin na celkovém množství zpracovaných potravin, zvýšit podíl českých biopotravin na 60 % na trhu s biopotravinami

Správně směřovat osvětu mezi spotřebiteli, při porovnávání konvenčního a ekologického zemědělství v oblasti marketingu vycházet z podložených výsledků vědeckých studií a ze
spolupráce s odborným útvarem MZe
Podpořit spotřebitelskou poptávku
Zvýšit transparentnost původu surovin při nákupu biopotravin
Podpořit regionální odbyt a rozšiřování odbytových míst
Podpořit efektivní spolupráci dodavatelského řetězce
Podpořit růst vědomí o prospěchu EZ pro české životní prostředí a pohodu zvířat v českém zemědělství
Posílit důvěru spotřebitele v EZ
Zvýšit komunikaci subjektů z oblasti EZ s médii

3 Dosáhnout nárůst spotřeby biopotravin ročně minimálně o 20 %

Správně směřovat osvětu mezi spotřebiteli
Podpořit zvyšování spotřebitelské poptávky
Podpořit regionální odbyt a rozšiřování odbytových míst
Podpořit efektivní spolupráci dodavatelského řetězce
Vytvořit funkční vazby mezi prvovýrobou a zpracovateli

4 Zvýšit důvěru spotřebitele

Zaměřit propagaci a osvětu tak, aby informovala spotřebitele o základních principech EZ (kvalita potravin, životní prostředí, pohoda zvířat atd.)
Zvyšovat důvěru v kontrolní systém např. zvýšením transparentnosti výsledků kontrol (zveřejňování statistik)

5 Zvýšit podíl příjmů z produkce/zpracování vůči podporám a posílení podnikatelského myšlení a konkurenceschopnosti

Zajistit odpovídající služby EZ (např. dostupnost informací o trhu a ekonomických informací, poradenství)
Podpořit: poptávku, odbyt (rozšiřování odbytových míst), spolupráci v dodavatelském řetězci
Podpořit konkurenceschopnost zemědělců v EZ
Podpořit konkurenceschopnost zpracovatelských subjektů
v EZ
Postupné snižování závislosti ekologického zemědělství na dotacích, mj. ve světle možného snižování objemu finančních prostředků do zemědělské produkce v návaznosti na reformu SZP po roce 2013

6 Zvýšit reálný přínos EZ pro životní prostředí a pro pohodu zvířat a zdravotní stav obyvatelstva

Pokračovat v podpoře zajišťování mimoprodukčních funkcí EZ (produkce veřejných statků)
Informovat veřejnost o mimoprodukčních funkcích EZ
Zajistit poradenství pro poskytování mimoprodukčních funkcí
v EZ
Podporovat takové postupy zpracování produkce EZ , které vedou k minimalizaci i povolených aditivních látek při výrobě
biopotravin