Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Klíčová opatření/aktivity"

Zdraví 2020 ČR - AP č. 11: Elektronizace zdravotnictví

1. Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o zdraví vlastní a svých blízkých, zvýraznění pozice občana v systému

1.1 Zajištění snadného a rovného přístupu k informacím o poskytovatelích zdravotních služeb, zajištění dostupnosti služeb jednoduchými nástroji elektronické komunikace

1.1.1 úplný přehled o poskytovatelích zdravotních služeb včetně kvalitativních parametrů

1.1.2 elektronické objednání zdravotní služby

1.1.3 distanční elektronická konzultace zdravotního stavu

1.2 Poskytnutí přesných informací o zdravotním stavu a léčebných plánech

1.2.1 snadný přístup k osobnímu zdravotnímu záznamu včetně osob blízkých

1.2.2 otevřený přístup k úplnému osobnímu účtu v systému příjmů do fondů plátců a úhrad zdravotních služeb

1.3 Rozvoj informační podpory při péči o vlastní zdraví a zvyšování zdravotní gramotnosti

1.3.1 otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech

1.3.2 zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací

1.3.3 ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné

2. Zvýšení efektivity zdravotnického systému

2.1 Sdílení dat a komunikace mezi poskytovateli

2.1.1 Umožnit bezpečné sdílení informací o zdravotní péči

2.1.2 Elektronická a efektivní preskripce

2.1.3 Vyžádaná péče mezi poskytovateli (eŽádanka)

2.2 Efektivita systému a poskytované péče

2.2.1 Národní a mezinárodní komparace efektivity léčby

2.2.2 Vytvoření systému a nástrojů pro sledování nákladů ve zdravotnictví

2.2.3 Vytvoření dynamického nástroje vyhodnocování efektivity fungování zdravotnického systému (BI)

2.3 Informační a znalostní podpora zdravotnických pracovníků

2.3.1.SouhrnĂ© a přehledné strukturování poznatků a výukových pomůcek k zajištění odborného růstu

3. Zvýšení kvality a dostupnosti zdravotních služeb

3.1 Telemedicína a mHealth

3.1.1 Definice technického a organizačního rámce telemedicíny a mHealth

3.1.2 Bezpečné a efektivní aplikace v mHealth a telemedicíně

3.1.3 Vytvoření frameworku datové bezpečnosti a přenositelnosti v telemedicíně

3.1.4 Podpora elektronizace léčby v domácím prostředí pacienta

3.2 Dostupnost péče

3.2.1 Optimalizace a správa čekacích dob na plánované zákroky

3.2.2 Programy odstraňování nerovností v přístupu k zdravotní péči (např. pro sociálně vyloučené a slabší)

3.2.3 Metodika a systém hodnocení dostupnosti zdravotních služeb

3.3 Zvyšování kvality a bezpečného poskytování zdravotních služeb

3.3.1 Vyhodnocování kvality poskytované zdravotní péče analytickými a metodickými nástroji

3.3.2 Podpora standardizace zdravotnické dokumentace a terapeutických postupů

3.3.3 Podpora léčby a rozhodování, týmová komunikace mezi PZS

3.3.4 Krizová a bezpečnostní podpora na národní/regionální úrovni

3.3.5 Životní cyklus léčivého přípravku a zdravotnického prostředku

4. Infostruktura a správa elektronického zdravotnictví

4.1 Rozvoj infrastruktury pro sdílení a poskytování zdravotních služeb

4.1.1 Optimalizace a tvorba základních referenčních registrů poskytovalelů, profesionálů

4.1.2 Vznik (bezpečné) infrastruktury pro výměnu zdravotnických informací na regionální a národní úrovni, včetně infrastruktury eH služeb

4.1.3 Zavedení systému poskytování služeb systémem vedení agend dle vzoru eGOV

4.1.4 Konsolidace zdravotních, hygienických a dalších registrů jako nástrojů eHealth

4.1.5 Autorizace, authentizace a řízení oprávnění poskytovatelů

4.1.6 Řízení souhlasů a přístupů

4.1.7 Snadná a přesná identifikace pacienta a získávání pacientských údajů

4.2 Standardy a interoperabilita

4.2.1 Klinické terminologie a klasifikace

4.2.2 Interoperabilita a přístup k datům

4.2.3 Datové struktury a sady, EHR, EMR, PHR, …

4.3 Správa elektronického zdravotnictví

4.3.1 Vedení, politiky a strategie elektronického zdravotnictví

4.3.2 Legislativní a regulační rámec

4.3.3 Ochrana soukromí, politiky jakosti a bezpečnosti

4.3.4 Spolupráce zainteresovaných stran na národní a EU úrovni

4.3.5 Rozvíjení trhu, nové obchodní modely, a motivace

4.3.6 Podpora přijímání a užívání standardů

4.3.7 Modely financování, alokace zdrojů a úhrad

4.3.8 Monitoring, vyhodnocování