Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření, aktivity"

Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-2020 [akt. 2015]

Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-2020 [akt. 2015]
1.Modernizace veřejné správy
1.1Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
1.1.1inventarizace agend / činností a výběr agend k vypracování procesního popisu / modelu
1.1.2zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelovaných agend
1.1.3standardizace vybraných agend
1.2Snižování regulatorní zátěže
1.2.1nastavení podmínek a systémových nástrojů pro zlepšování zpracovávaných hodnocení dopadů právní regulace za účelem zkvalitnění legislativního prostředí, jak ex ante, tak i ex post, včetně podpory efektivního využívání nástroje CIA (Corruption Impact Assessment)
1.2.2vytvoření metodiky pro hodnocení celkové regulační zátěže a její zapracování do procesu RIA
1.2.3zavedení mechanismu systematického přezkumu a sledování změn v kvalitě předkládaných RIA (ex post RIA) dle stejné metodiky v rámci stávajícího procesu RIA
1.2.4rozpracování metodiky měření administrativní zátěže a její využívání veřejnou správou
1.2.5vytvoření koncepce snižování regulatorní zátěže, a to na základě revize dosavadních aktivit, spočívající ve vytvoření koordinovaného portfolia projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže
1.3Rozšíření metod kvality ve veřejné správě
1.3.1tvorba analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě
1.3.2zpracování metodiky zavádění systémů řízení kvality do správních úřadů
1.3.3implementace metodik řízení kvality ve správních úřadech
1.3.4realizace školení v oblasti řízení kvality pro zaměstnance správních úřadů a státní zaměstnance
1.3.5metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.6uplatňování Metodiky přípravy veřejných strategií a její zavádění do praxe
1.3.7rozvoj systémů a nástrojů strategické práce ve veřejné správě
1.3.8provedení analýz strategické dokumentace, hierarchizace systému strategií a dalších aktivit pro zkvalitňování strategické práce
1.4Zavedení systému hodnocení veřejné správy
1.4.1rozpracování návrhu fungování systému měření a hodnocení veřejné správy, včetně analýzy nákladů, přínosů a dopadů
1.4.2legislativní zpracování navrženého řešení (v případě potřeby)
1.4.3realizace (implementace) navrženého řešení - zavedení systému měření a hodnocení veřejné správy a tvorba příslušných metodik
2.Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území
2.1Harmonizace administrativního členění státu
2.1.1vytvoření variant řešení stávajícího stavu a možností zjednodušení a harmonizace výkonu státní správy v území, včetně analýzy jejich nákladů, přínosů a dopadů
2.1.2projednání variant řešení s relevantními zainteresovanými stranami a výběr varianty
2.1.3legislativní zpracování navrženého řešení
2.1.4realizace (implementace) navrženého řešení
2.2Revize a úprava funkce územně členěných měst
2.2.1revize stávajícího stavu a tvorba kritérií pro stanovení statutárního města a způsob jeho dalšího členění
2.2.2jednotné stanovení rozsahu přenesené působnosti vykonávané v rámci správního obvodu městské části
2.2.3novelizace příslušné legislativy
2.3Optimalizace systému veřejnoprávních smluv
2.3.1revize a úprava pravidel pro uzavírání veřejnoprávních smluv
2.3.2zlepšení systému a realizace kontrol výkonu přenesené působnosti na úrovni krajů
2.3.3nastavení pravidel a systému pro publikaci veřejnoprávních smluv
2.3.4novelizace příslušné legislativy
2.4Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.1validace a rozpracování již existujících variant možných úprav systému financování přeneseného výkonu státní správy včetně příslušných podkladových analýz (zaměřených zejména na náklady, přínosy a dopady)
2.4.2projednání variant řešení s relevantními zainteresovanými stranami a výběr varianty
2.4.3realizace (implementace) vybrané varianty
2.5Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy
2.5.1posílení vzdělávání členů orgánů a zaměstnanců územních samospráv v oblasti finančního řízení – představitelé územních samospráv by měli získat znalosti z oblasti účetnictví, rozpočetnictví, kontroly, zadávání veřejných zakázek tak, aby byli schopni samostatně analyzovat finanční rizika zamýšlených investičních i neinvestičních projektů a plánovat dlouhodobý rozvoj svého území a majetku
2.5.2zpracování podkladových analýz a variant možností zvýšení finanční autonomie (např. zavedením místních daní, zvýšením pravomocí obcí ovlivnit jejich příjmy z daní)
2.5.3projednání variant řešení s relevantními zainteresovanými stranami a výběr varianty a její implementace
2.5.4tvorba pravidel a možných způsobů řešení úpadku územních samospráv a jejich implementace
3.Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu
3.1Dobudování funkčního rámce eGovernmentu
3.1.1dobudování architektury eGovernmentu řízeným způsobem ve všech jeho čtyřech vrstvách a informačních systémů pro potřeby veřejné správy, a to při zajištění standardů kybernetické bezpečnosti v souladu s relevantní právní úpravou a při vyvážené aplikaci principu open data
3.1.2dobudování informačních a komunikačních systémů veřejné správy, realizace bezpečnostních opatření podle zákona o kybernetické bezpečnosti
3.1.3realizace plošně využitelného, jednotného, státem garantovaného a v rámci EU interoperabilního systému elektronické identifikace, autentizace a autorizace pro klíčové agendové a provozní informační systémy spravované OVM podle principů, které předpokládá nařízení EU eIDAS (Electronic Identification and Signature)
3.1.4rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend i na principu “opendata“, které bude založeno na zásadě sdílení jednou pořízených dat za účelem jejich přístupnosti dalším subjektům veřejné správy i mimo ni a to zejména pro zajištění úplného elektronického podání u vybraných agend, elektronizace agend (např. eEducation, eCulture, eHealth, eInclusion, eCommerce, eBusiness, eJustice, eProcurement, eLegislativa, eSbírka) včetně podpůrných nástrojů jako jsou např. úložiště či sítě, modernizace informačních a komunikačních systémů pro specifické potřeby subjektů veřejné správy a složek IZS, bezpečnostních systémů v oblasti justice a vězeňství, dopravních systémů, varovných systémů apod.
3.1.5podpora vzniku a vybavení orgánů veřejné moci pro ochranu infrastruktury ICT a zajištění řízeného a bezpečného sdílení dat veřejné správy v souladu se zákonem o kybernetické bezpečnosti, a to včetně komunikační a radiokomunikační infrastruktury státu
3.1.6koncepční zajištění fungování eGovernmentu a realizace projektů ICT, aby role MV (respektive Útvaru hlavního architekta – dále také ÚHA) byla upravena tak, že bude zajištěna architektonická konzistence provozovaných prvků eGovernmentu formou vydávání vyjádření ÚHA u všech ICT projektů veřejné správy (MV i dalších orgánů státní správy) bez ohledu na způsob jejich financování; koordinace ICT projektů veřejné správy bude upravena tak, aby probíhalo na nadresortní, flexibilnější a transparentnější platformě než doposud pod záštitou předsedy vlády se zázemím v rámci MV
3.1.7novelizace platné právní úpravy vztahující se k eGovernmentu s cílem odstranit její nejednoznačnost a zajištění přijímání takové legislativy, aby realizované projekty nebyly v rozporu s platnou / novelizovanou právní úpravou
3.1.8tvorba koncepčně-strategického materiálu, který závazně upraví podmínky v oblasti ICT z hlediska dodržování principů 3E
3.1.9prosazování principu open data, především ve vztahu k jeho aplikační praxi
4.Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě
4.1.Implementace služebního zákona
4.1.1rozvoj nadresortního řídicího, koncepčního, metodického, koordinačního a kontrolního orgánu (útvar MV, který je garantem státní služby dle aktuálního návrhu služebního zákona)
4.1.2realizace podkladových analýz a tvorba organizačních, finančních, personalistických a vzdělávacích procesů v oblasti státní služby a souvisejících metodických doporučení
4.1.3tvorba služebních předpisů konkretizujících procesy služebního zákona
4.2Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech
4.2.1realizace analýz současného stavu personálních procesů ve státní správě
4.2.2tvorba a nastavení systému všech relevantních procesů v oblasti řízení lidských zdrojů ve správních úřadech a souvisejících metodických doporučení
4.2.3zajištění ICT podpory personálního řízení
4.2.4revize a úprava systému vzdělávání ve správních úřadech
4.2.5tvorba služebních předpisů konkretizujících postupy (procesy) služebního zákona