Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
1.1. "Specifický cíl"
1.1.1 "Hlavní aktivita"
1.1.1.1 "Specifická aktivita"

SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 1: Modernizace veřejné správy [akt. 2016]

SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 1: Modernizace veřejné správy [akt. 2016]
1.1.Využití prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
1.1.1Inventarizace agend/činností
1.1.1.1Zpracování inicializačních analýz pro agendy v RPP
1.1.1.2Provedení prioritizace
1.1.2Výběr agend k vypracování procesního popisu/modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelovaných agend
1.1.2.1Finalizace prioritizace (korekce se strategickými cíli gestora)
1.1.2.2Vypracování procesních modelů
1.1.2.3Návrh optimalizačních opatření
1.1.2.4Realizace optimalizačních opatření
1.1.3Standardizace vybraných agend
1.1.3.1Výběr agend k zafixování podle standardu
1.1.3.2Vytvoření standardu agendy
1.1.3.3Legislativní změny – závaznost standardu
1.1.4Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli
1.1.4.1Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro systémy řízení kvality
1.1.4.2Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro hodnocení veřejné správy
1.1.4.3Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro financování veřejné správy
1.2.Snižování regulatorní zátěže
1.2.1Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů
1.2.1.1Zpracování dílčích komplementárních metodik k hlavním Obecným zásadám RIA, a to k dílčím tématům zaměřeným na způsob provádění vyhodnocování specifických dopadů
1.2.1.2Zpracování Metodiky pro měření celkových nákladů na plnění povinností vyplývajících z regulace
1.2.2Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů
1.2.2.1Příprava vzorové metodiky pro implementaci evropských předpisů pro státní správu se zohledněním tzv. gold-platingu
1.2.2.2Předložení zpracované metodiky k připomínkám vybraným resortům
1.2.2.3Dopracování vzorové metodiky a její implementace jako doporučující metodiky dostupné na webu RIA
1.2.3Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA
1.2.3.1Zvýšení podílů RIA zpracovávaných před zahájením tvorby paragrafové verze návrhu právní regulace (věcný záměr zákona) a včasné zapojení dotčených subjektů prostřednictvím konzultací do přípravy návrhů prostřednictvím databáze konzultujících organizací (DataKO)
1.2.3.2Zlepšování efektivnosti procesu posuzováním kvality zpracovaných RIA prostřednictvím pracovní komise Legislativní rady vlády pro hodnocení dopadů regulace (Komise RIA)
1.2.3.3Návrh na zvýšení transparentnosti procesu přijímání pozměňovacích návrhů k vládním návrhům právních předpisů v Parlamentu
1.2.4Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA; konsolidace a kodifikace právních předpisů
1.2.4.1Příprava a návrh ukazatelů pro nastavení systému pravidelného přezkumu účinnosti regulace v rámci provádění ex-post RIA
1.2.4.2Zvýšení dostupnosti konsolidovaných znění právních předpisů pro nejširší veřejnost
1.2.5Realizace 60-ti opatření do 31.12.2015 - politika soudržnosti EU
1.2.5.1Spolupráce MPO se zástupci orgánů státní správy při realizaci opatření tak, aby bylo odstraněno/redukováno 60 opatření
1.2.5.2Příprava seznamu opatření na redukci zátěže z pohledu jejich možné podpory v rámci politiky soudržnosti EU v období 2014-2020
1.2.5.3Zapojení zástupců podnikatelů v rámci pracovní skupiny - Expertní skupina pro snižování AZP (zaměření na cca 10 klíčových opatření zatěžujících podnikatele)
1.2.5.4Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2015)
1.2.5.5Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2016)
1.2.6Přeměření administrativní zátěže podnikatelů
1.2.6.1Ve spolupráci s vybranými orgány státní správy provede MPO přeměření AZP (obdobně jako v roce 2011)
1.2.6.2Nastavení mechanismu pravidelného vyhodnocování
1.2.6.3Provedení revize Metodiky měření a přeměřování AZP
1.2.6.4Zvážení hlediska sledování jiných ukazatelů vypovídajících o kvalitě podnikatelského prostředí
1.2.6.5Zvážit tvorbu databáze - jednotného sledování IP prostřednictvím elektronicky přístupné databáze vybraným resortům/uživatelům
1.2.6.6Předložit vládě zprávu a doporučení s dalším postupem ve SAZP po roce 2016
1.2.7Spolupráce se zahraničními partnery - členské státy EU a další vybrané země Evropy
1.2.7.1Analýza postupů ve SAZP u členských států EU a vybraných zemí Evropy
1.2.7.2Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření zátěže podnikatelů
1.2.8Stanovení jasné gesce za centrální koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.8.1Stanovení centrálního koordinátora agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy na MV
1.2.8.2Stanovení útvarů odpovědných za spolupráci s MV v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v rámci jednotlivých ústředních správních orgánů
1.2.9Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.9.1Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ČR
1.2.9.2Analýza postupů v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ostatních zemích EU (ve spolupráci se zahraničními partnery)
1.2.9.3Zpracování komparativní studie obdobných projektů úspěšně realizovaných v zahraničí (kvalitativních, kvantitativních, kombinovaných)
1.2.9.4Vyhodnocení analýz a jejich promítnutí do dalšího postupu
1.2.10Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.10.1Vyhodnocení proveditelnosti postupů a projektů úspěšně realizovaných v zahraničí v podmínkách ČR, výběr vhodných postupů k realizaci (např. Časová cestovní mapa, Občan proti byrokracii, Životní situace, Zmapování, změření a snížení nejintenzivnější byrokratické zátěže dopadající na občany)
1.2.10.2Příprava dílčích implementačních plánů vybraných postupů / projektů
1.2.10.3Realizace vybraných postupů / projektů
1.3.Rozšíření řízení kvality a zlepšení strategického řízení ve veřejné správě
1.3.1Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě
1.3.1.1Zpracování zadání analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě
1.3.1.2Zpracování analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě
1.3.2Metodika řízení kvality na úrovni služebních úřadů
1.3.2.1Zpracování metodiky zavádění řízení kvality
1.3.2.2Příprava návrhu usnesení vlády k navržené metodice zavádění řízení kvality a jeho předložení ke schválení
1.3.2.3Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání v oblasti řízení kvality (služební úřady)
1.3.2.4Zpracování metodiky řízení kvality
1.3.2.5Pilotní aplikace metodiky řízení kvality
1.3.2.6Implementace metodiky řízení kvality
1.3.2.7Realizace vzdělávání
1.3.3Metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.3.1Vypracování metodického doporučení k zavádění/ rozvoji metod řízení kvality pro územní samosprávné celky
1.3.3.2Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání zaměstnanců ÚSC v oblasti řízení kvality
1.3.3.3Implementace metod kvality v organizacích územní samosprávy
1.3.3.4Realizace vzdělávání zaměstnanců ÚSC v oblasti řízení kvality
1.3.3.5Metodická podpora řízení kvality v územní veřejné správě, přenášení dobré praxe, propagace metod kvality v územní veřejné správě
1.3.4Strategické řízení a plánování ve veřejné správě
1.3.4.1Implementace metodických nástrojů strategické práce (zejména Metodiky přípravy veřejných strategií, metodik pro kraje, obce)
1.3.4.2Rozvoj technických nástrojů strategické práce (Databáze strategií, ObcePro, příp. další)
1.3.4.3Další nástroje pro rozvoj strategické práce
1.3.4.4Metodická podpora, vzdělávání a další činnosti zkvalitňující strategickou práci
1.3.4.5Podpora pořízení dokumentů územního rozvoje
1.3.5Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení
1.3.5.1Kompetenční centrum metodického, procesního a projektového řízení
1.3.5.2Implementační jednotka Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014-2020
1.3.5.3Podpora řešení vycházejících z analýz Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014 - 2020
1.3.5.4Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení
1.4.Zavedení systému hodnocení veřejné správy
1.4.1Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy
1.4.2Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy
1.4.2.1Zhodnocení současného stavu měření a hodnocení veřejné správy v ČR
1.4.2.2Zhodnocení systémů měření a hodnocení výkonu VS, používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU
1.4.2.3Zpracování analýzy
1.4.3Nastavení systému hodnocení a měření
1.4.3.1Navržení řešení k měření a hodnocení výkonu veřejné správy na základě provedené analýzy
1.4.3.2Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření
1.4.3.3SW řešení systému hodnocení veřejné správy
1.4.4Navržení způsobu implementace navrženého řešení
1.4.4.1Případná příprava legislativního předpisu
1.4.4.2Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému systému hodnocení VS (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení
1.4.4.3Tvorba metodik k vybranému řešení
1.4.5Implementace navrženého řešení
1.4.5.1Sběr dat dle stanovených milníků pro zpracování výroční zprávy
1.4.5.2Každoroční zpracování „výročních zpráv o stavu veřejné správy za kalendářní rok“ (2016-2020)
1.4.6Zpracování evaluačních zpráv vyžadovaných usnesením vlády k realizaci Strategického rámce a Implementačních plánů
1.4.6.1Evaluační zpráva 2016
1.4.6.2Evaluační zpráva 2018
1.4.6.3Evaluační zpráva 2020