Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický síl"
1.1.1 "Opatření"

Klientsky orientovaná veřejná správa ČR 2030 (2021)

Klientsky orientovaná veřejná správa ČR 2030 (2021)
1.Pro klienta dostupné a kvalitní služby veřejné správy
1.1Zlepšit kvalitu služeb poskytovaných veřejnou správou
1.1.1Optimalizace řešení životních událostí
1.1.2Tvorba analytických podkladů pro digitalizaci vybraných částí veřejné správy
1.1.3Tvorba návrhů a analýz pro implementaci e-služeb veřejné správy na transakční část portálu gov.cz (Portál občana)
1.1.4Zlepšení informovanosti občanů o možnostech čerpání služeb veřejné správy
1.1.5Vytvoření a následná realizace vzdělávacího programu ke zlepšení proklientského přístupu úřadů veřejné správy
1.1.6Vytvoření nových či zdokonalení stávajících nástrojů hodnocení kvality poskytovaných služeb
1.1.7Elektronizace matriční agendy
1.1.8Hodnocení výkonu veřejné správy v ČR a doporučení pro zlepšení kvality služeb z pohledu OECD
1.2Zajistit optimální dostupnost služeb
1.2.1Vytvoření nové struktury výkonu přenesené působnosti
1.2.2Zrušení místní příslušnosti ve všech případech, kde je to vhodné
1.2.3Zajištění flexibilnějšího výkonu veřejné správy v aglomeracích
1.2.4Analytické zhodnocení zákonných úkolů v oblasti samosprávy
1.2.5Hodnocení dostupnosti služeb v území za pomoci inovativních nástrojů
1.2.6Analytické zhodnocení poskytování služeb veřejné správy občanům pobývajícím v zahraničí a následné kroky
2.Efektivně fungující systém veřejné správy
2.1Posílit řídící a koordinační mechanismy
2.1.1Analytické zhodnocení řízení veřejné správy v zahraničí
2.1.2Analytické zhodnocení kompetencí a jejich ukotvení
2.1.3Příprava nového kompetenčního zákona
2.1.4Posílení řízení přenesené působnosti
2.1.5Posílení stávajících nástrojů státu v případě dlouhodobého nezájmu občanů obce o její správu
2.1.6Posílení adresného financování výkonu přenesené působnosti
2.1.7Podmínění vzniku statutárního města
2.2Zefektivnit kontrolní mechanismy v oblasti nakládání s veřejnými prostředky
2.2.1Analytické zhodnocení slabých stránek současného systému kontrol veřejných prostředků
2.2.2Kompletní revize platného zákona o finanční kontrole
2.3Zlepšit právní prostředí
2.3.2Ukotvení ex post RIA
2.3.3Metodická podpora zpracování RIA
2.3.4Propojení právních předpisů v e-sbírce s judikaturou
2.3.5Rozšíření e-sbírky o publikaci právních předpisů ÚSC
2.4Zefektivnit spolupráci obcí
2.4.1Podpora meziobecní spolupráce ve správních obvodech obcí s rozšířenou působností coby přirozených mikroregionálních centrech
2.4.2Zřízení specifického institutu meziobecní spolupráce v rámci aglomerací
2.5Vytvořit prostředí podporující inovace a rozvíjet automatizaci, případně AI
2.5.1Analytické zhodnocení systému inovací veřejných politik a sdílení zkušeností v oblasti inovací
2.5.2Implementace doporučení analýzy
2.5.3Analytické zhodnocení potenciálu využití automatizace a případně umělé inteligence v agendách veřejné správy a následná realizace doporučení
3.Efektivně fungující instituce veřejné správy
3.1Rozšířit rozhodování a plánování na principu evidence-informed
3.1.1Rozvoj kompetencí analytických pracovníků ve veřejné správě
3.1.2Zvýšení povědomí veřejné správy o významu analytické práce a evidence-informed rozhodování
3.1.3Vytvoření platformy sdílení dat pro analytickou práci
3.1.4Podpora vzniku analytických týmů ve státní správě
3.1.5Vytvoření systému sběru dat o veřejné správě
3.2Rozšířit aplikaci trvale udržovaných systémových přístupů k řízení kvality
3.2.1Podpora rozvoje zavedeného systému řízení kvality ve služebních úřadech
3.2.2realizace školení
3.2.3Realizace systému oceňování služebních úřadů za úspěchy v oblasti řízení kvality
3.2.4Benchmarking ve státní službě
3.2.5Sdílení dobré praxe
3.2.6Metodické vedení nastavení a udržování systému řízení organizace
3.2.7Metodická podpora systému řízení organizace
3.2.8Zpřístupnění metodiky CAF 2020 úřadům územních samosprávních celků
3.3Zlepšit uplatnění principů udržitelného rozvoje
3.3.1Zasazení perspektivy udržitelného rozvoje do systému vzdělávání pro veřejnou správu
3.3.2Vzdělávání a osvěta v oblasti enviromentální odpovědnosti
3.3.3Osvětová činnost a metodická podpora v oblasti sociálně odpovědného a obecně strategického zadávání veřejných zakázek
3.3.4Hodnocení udržitelného rozvoje
3.4Zvýšit význam a kvalitu provádění strategického řízení
3.4.1Další rozvoj a implementace metod a nástrojů pro strategické řízení
3.4.2Vznik a rozšiřování inovací pro strategické řízení
3.4.3Zlepšování prostředí pro strategické řízení
3.4.4Rozšiřování znalostí a zkušeností ve strategickém řízení
3.5Sjednotit kvalitu prováděných projektových prací ve státní správě
3.5.1Zavedení minimálních standardů projektového řízení pro instituce státní správy
3.5.2Sjednocení kompetencí projektových manažerů v institucích státní správy a katalogizace projektových prací
4.Kompetentní lidské zdroje
4.1Zvýšit znalosti a dovednosti volných zástupců územních samosprávních celků
4.1.1Zavedení systémového vzdělávání zastupitelů
4.1.2Zavedení povinného ověření zvláštní odborné způsobilosti u všech volených zástupců, vykonávajících přenesou působnost
4.2Zvýšit znalosti a dovednosti úředníků územních samosprávných celků
4.2.1Standardizace vstupního vzdělávání úředníků územních samosprávných celků
4.2.2Nastavení obsahu správních činností, přípravy a ověření zvláštní odborné způsobilosti podle působnosti jednotlivých ÚSC
4.2.3Zlepšení koordinace procesu uznávání rovnocennosti vzdělání
4.3Zkvalitnit vzdělávání ve státní správě
4.3.1Zavedení centrálního vzdělávání v průřezových oblastech
4.3.2prohlubování vzdělání v klíčových správních činnostech
4.3.3centrální evidence absolvovaných vzdělávacích akcí
4.3.4Změna pojetí struktury prohlubování vzdělání v kontextu zákona o státní službě
4.3.5Standardizace vstupního vzdělávání úvodního
5.informovaní a účastnící se občané
5.1Zlepšit komunikaci veřejné správy s veřejností
5.1.1Metodické vedení komunikace institucí veřejné správy s veřejností
5.1.2Zavedení povinnosti ústředních orgánů státní správy zpracovávat komunikační strategie
5.1.3Realizace odborných setkání a tvorba informačních materiálů za účelem zvyšování informovanosti o dění ve veřejné správě
5.1.4Metodické vedení komunikace institucí veřejné správy se specifickými skupinami
5.2Zvýšit povědomí o možnostech účasti občanů na veřejném dění, tyto možnosti usnadňovat
5.2.1Šíření znalosti o formách možné účasti obyvatel na veřejném dění
5.2.2Metodické vedení uplatňování méně tradičních nástrojů participace ve veřejné správě
5.2.3Analytické zhodnocení fungování subobecní struktury a z toho plynoucí následné kroky