Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
1.1. "Specifický cíl"
1.1.1 "Hlavní aktivita"
1.1.1.1 "Specifická aktivita"

SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 1: Modernizace veřejné správy (2015)

SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 1: Modernizace veřejné správy (2015)
1.1.Využití prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
1.1.1Inventarizace agend/činností
1.1.1.1Zpracování inicializačních analýz pro agendy v RPP
1.1.1.2Provedení prioritizace
1.1.2Výběr agend k vypracování procesního popisu/modelu, tvorba modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody
1.1.2.1Finalizace prioritizace (korekce se strategickými cíli gestora)
1.1.2.2Vypracování procesních modelů
1.1.2.3Návrh optimalizačních opatření
1.1.2.4Realizace optimalizačních opatření
1.1.3Standardizace vybraných agend
1.1.3.1Výběr agend k zafixování podle standardu
1.1.3.2Vytvoření standardu agendy
1.1.3.3Legislativní změny – závaznost standardu
1.1.4Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli
1.1.4.1Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro systémy řízení kvality
1.1.4.2Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro hodnocení veřejné správy
1.1.4.3Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro financování veřejné správy
1.2.Snižování regulatorní zátěže
1.2.1Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů
1.2.1.1Zpracování dílčích komplementárních metodik k hlavním Obecným zásadám RIA, a to k dílčím tématům zaměřeným na způsob provádění vyhodnocování specifických dopadů
1.2.1.2Zpracování Metodiky pro měření celkových nákladů na plnění povinností vyplývajících z regulace
1.2.2Zlepšení systémových nástrojů a metodické podpory zpracovatelů hodnocení dopadů regulace (RIA) prostřednictvím on-line platformy pro zlepšování kvality zpracovávaných RIA a výukových modelů v metodách RIA dle pokročilosti znalosti zpracovatelů v metodách RIA (e-learning)
1.2.2.1Příprava a otestování e-learningového kurzu v metodách RIA s třemi variantami pokročilosti (základní, střední, pokročilá)
1.2.2.2Příprava a spuštění webové platformy RIA pro prezentaci a sběr příkladů z ČR i zahraničí nejlepší praxe ve zpracování RIA
1.2.2.3Vytvoření on-line platformy modelů/nástrojů pro hodnocení dopadů regulace: tzv. „Inventář modelů“
1.2.3Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů
1.2.3.1Příprava vzorových metodických pokynů do procesu RIA jako komplementární metodiky pro zpracovávání předběžných RIA vyhodnocujících potencionální dopady na ČR u připravovaných návrhů předpisů EU dle vzoru Transpozičního průvodce zpracovaného v podmínkách MPO
1.2.3.2Otestování vzorové metodiky na pilotních projektech ve spolupráci s příslušnými gestory právních předpisů na úrovni EU
1.2.3.3Dopracování vzorové metodiky a její implementace jako závazné metodiky v praxi
1.2.4Analýza dobré praxe v oblasti zpracovávání dopadových studií v rámci zemí EU (případně OECD) - sdílení dobré praxe v RIA (formou workshopů či konferencí) a informací o zpracovávání RIA v zahraničí
1.2.4.1Výběr a analýza vhodných příkladů dobré praxe zpracování RIA ze zahraničí
1.2.4.2Identifikace a výběr možných postupů na příkladech ze zahraničí pro zpracování dosud chybějících dílčích metodik, např. metodik pro hodnocení dopadů na spotřebitele, využitelné po nutných úpravách v podmínkách ČR
1.2.4.3Organizace vzdělávacích seminářů a konferencí
1.2.5Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA
1.2.5.1Doporučení na způsob přípravy a definice strategických cílů vlády a jeho naplňování prostřednictvím přípravy programového prohlášení vlády se strategickými cíli vlády a Plánu legislativních prací sestaveného na základě Přehledů dopadů návrhu právních předpisů k naplňování těchto strategických cílů
1.2.5.2Zvýšení podílů RIA zpracovávaných před zahájením tvorby paragrafové verze návrhu právní regulace (věcný záměr zákona) a včasné zapojení dotčených subjektů prostřednictvím konzultací do přípravy návrhů prostřednictvím databáze konzultujících organizací (DataKO)
1.2.5.3Zlepšování efektivnosti procesu věcné i metodické kontroly zpracovávaných RIA prostřednictvím pověřené pracovní komise Legislativní rady vlády – Komise RIA
1.2.5.4Návrh na zvýšení transparentnosti procesu přijímání pozměňovacích návrhů k vládním návrhům právních předpisů v parlamentu
1.2.6Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA; konsolidace a kodifikace právních předpisů
1.2.6.1Příprava a návrh ukazatelů pro nastavení systému pravidelného přezkumu účinnosti regulace v rámci provádění ex-ante RIA
1.2.6.2Zvýšení dostupnosti konsolidovaných znění právních předpisů pro nejširší veřejnost
1.2.7Realizace 60-ti opatření do 31. 12. 2015 - politika soudržnosti EU
1.2.7.1Spolupráce MPO se zástupci orgánů státní správy při realizaci opatření tak, aby bylo odstraněno/redukováno 60 opatření
1.2.7.2Příprava seznamu opatření na redukci zátěže z pohledu jejich možné podpory v rámci politiky soudržnosti EU v období 2014-2020
1.2.7.3Zapojení zástupců podnikatelů v rámci pracovní skupiny - Expertní skupina pro snižování AZP (zaměření na cca 10 klíčových opatření zatěžujících podnikatele)
1.2.7.4Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2015)
1.2.7.5Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2016)
1.2.8Přeměření administrativní zátěže podnikatelů
1.2.8.1Ve spolupráci s vybranými orgány státní správy provede MPO přeměření AZP (obdobně jako v roce 2011)
1.2.8.2Nastavení mechanismu pravidelného vyhodnocování
1.2.8.3Provedení revize Metodiky měření a přeměřování AZP
1.2.8.4Zvážení hlediska sledování jiných ukazatelů vypovídajících o kvalitě podnikatelského prostředí
1.2.8.5Zvážit tvorbu databáze - jednotného sledování IP prostřednictvím elektronicky přístupné databáze vybraným resortům/uživatelům
1.2.8.6Předložit vládě zprávu a doporučení s dalším postupem ve SAZP po roce 2016
1.2.9Spolupráce se zahraničními partnery - EU, země Evropy iv. navržení systému tzv. zpětné vazby při negativním vývoji jednoho z měřených /hodnocených kritérií v rámci jednotlivých pilířů např. zhoršení hodnoty indikátorů, zhoršení pozice ČR
1.2.9.1Analýza postupů ve SAZP u členských států EU a vybraných zemí Evropy
1.2.9.2Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření zátěže podnikatelů
1.2.10Stanovení jasné gesce za centrální koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.10.1Stanovení centrálního koordinátora agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy na MV
1.2.10.2Stanovení útvarů odpovědných za spolupráci s MV v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v rámci jednotlivých ústředních správních orgánů
1.2.11Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.11.1Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ČR
1.2.11.2Analýza postupů v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ostatních zemích EU (ve spolupráci se zahraničními partnery)
1.2.11.3Zpracování komparativní studie obdobných projektů úspěšně realizovaných v zahraničí (kvalitativních, kvantitativních, kombinovaných)
1.2.12.4Vyhodnocení analýz a jejich promítnutí do dalšího postupu
1.2.12Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.12.1Vyhodnocení proveditelnosti postupů a projektů úspěšně realizovaných v zahraničí v podmínkách ČR, výběr vhodných postupů k realizaci (např. Časová cestovní mapa, Občan proti byrokracii, Životní situace, Zmapování, změření a snížení nejintenzivnější byrokratické zátěže dopadající na občany)
1.2.12.2Příprava dílčích implementačních plánů vybraných postupů / projektů
1.2.12.3Realizace vybraných postupů / projektů
1.2.13Revize či rozpracování metodik měření administrativní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.14.1Vyhodnocení vhodnosti dosud zpracovaných metodik používaných pro měření administrativní zátěže podnikatelů, resp. specializované Metodiky měření administrativní zátěže s odchylkami pro občany (důraz na časovou náročnost), zpracované mezinárodním Pracovním týmem pro snižování administrativní zátěže občanů
1.2.14.2Rozhodnutí o případném zpracování nové, komplexní metodiky pro měření administrativní zátěže občanů aplikovatelné v ČR
1.2.14.3Příp. zpracování nové, komplexní metodiky pro měření administrativní zátěže občanů a ověření metodiky na vzorku
1.2.14Revize stávající právní základny s cílem zjištění možnosti zjednodušení situace, snížení či odstranění regulatorní zátěže dopadající na občany a veřejnou správu
1.2.14.1Vytipování konkrétních procesů a předpisů v gesci jednotlivých ústředních správních úřadů s vysokým potenciálem pro úplné zrušení regulatorní zátěže dopadající na jejich základě na občany a veřejnou správu
1.2.14.2Analýza možností zjednodušení či zrušení stávající právní úpravy s cílem snížit regulatorní zátěž občanů a veřejné správy
1.2.14.3Příprava a realizace souvisejících legislativních změn
1.3.Rozšíření metod kvality ve veřejné správě
1.3.1Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě (jedním z výstupů analýz bude stanovení přínosů a nákladů, které bude předloženo k projednání Radě vlády pro veřejnou s právu)
1.3.1.1Zpracování analýzy využívání metod kvality na úrovni ústřední státní správy
1.3.1.2Zpracování analýzy využívání metod kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.2Metodika řízení kvality na rovni ústřední státní správy
1.3.2.1Zpracování variant řešení metodiky zavádění řízení kvality
1.3.2.2Příprava návrhu usnesení vlády k navržené metodice zavádění systému řízení kvality a jeho předložení ke schválení
1.3.2.3Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání v oblasti řízení kvality zaměstnanců ústřední státní správy
1.3.2.4Pilotní aplikace metodiky zavádění systému řízení kvality
1.3.2.5Implementace metodiky zavádění systému řízení kvality
1.3.3Metodická podpora metod kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.3.1Zpracování variant řešení doporučených metodik řízení kvality pro územní samosprávné celky, zhodnocení z pohledu nákladů, přínosů a dopadů
1.3.3.2Vypracování metodického doporučení k zavádění/ rozvoji metod řízení kvality pro územní samosprávné celky
1.3.3.3Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání zaměstnanců ÚSC v oblasti řízení kvality
1.3.3.4Implementace metod kvality v organizacích územní samosprávy
1.3.3.5Realizace vzdělávání (ÚSC)
1.3.3.6Přenášení dobré praxe, propagace metod kvality
1.3.4Strategické řízení a plánování ve veřejné správě
1.3.4.1Implementace metodických nástrojů strategické práce (Metodika přípravy veřejných strategií apod.)
1.3.4.2Rozvoj technických nástrojů strategické práce (Databáze strategií apod.)
1.3.4.3Další nástroje pro rozvoj strategické práce
1.3.4.4Metodická podpora, vzdělávání a další činnosti zkvalitňující strategickou práci
1.3.4.5Podpora pořízení dokumentů územního rozvoje
1.4.Zavedení systému hodnocení veřejné správy
1.4.1Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy
1.4.1.1Stanovení gestora za celkové měření (včetně sběru dat) a vyhodnocení výkonu veřejné správy
1.4.1.2Stanovení orgánů veřejné moci, které budou podléhat hodnocení veřejné moci, včetně stanovení útvaru odpovědného za dodání dat v rámci hierarchie jednotlivých orgánů veřejné moci
1.4.2Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy
1.4.2.1Zhodnocení současného stavu měření a hodnocení veřejné správy v ČR
1.4.2.2Zhodnocení systémů měření a hodnocení výkonu VS, používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU
1.4.2.3Zpracování analýzy
1.4.3Nastavení systému hodnocení a měření
1.4.3.1Navržení řešení k měření a hodnocení výkonu veřejné správy na základě provedené analýzy
1.4.3.2Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření
1.4.3.3Zhodnocení a posouzení potřeby legislativního zpracování vybraného řešení
1.4.3.4Rozhodnutí o způsobu financování navrženého řešení
1.4.4Navržení způsobu implementace navrženého řešení
1.4.4.1Případná příprava legislativního předpisu
1.4.4.2Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému systému hodnocení VS (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení
1.4.4.3Tvorba metodik k vybranému řešení
1.4.5Implementace navrženého řešení
1.4.5.1Sběr dat dle stanovených milníků
1.4.5.2Každoroční zpracování „výročních zpráv o stavu veřejné správy za kalendářní rok“
1.4.5.3Předložení Výroční zprávy vládě ke schválení
1.4.5.4Provedení hodnocení dopadů, nákladů a přínosů ex post po dvou letech fungování systému měření
a hodnocení výkonu veřejné správy