Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
"Vrcholový dlouhodobý cíl"
1 "Hlavní cíl"
1.1 "Dílčí cíl"

Digitální Česko: Informační koncepce České republiky [akt. 2020]

Digitální Česko: Informační koncepce České republiky [akt. 2020]
Česká republika je jednou z předních zemí v praktickém využívání moderních služeb eGovernmentu,což významně přispívá k přívětivosti a celkové efektivitě výkonu veřejné moci
1UŽIVATELSKY PŘÍVĚTIVÉ A EFEKTIVNÍ ON-LINE SLUŽBY PRO OBČANY A FIRMY
1.1Vytvoření národního katalogu a vyhledávače služeb veřejné správy.
1.2Centrální informační služby nové generace.
1.3Rozvoj sdílených služeb univerzálních obslužných kanálů.
1.4Rozvoj on-line „front-office“ služeb jednotlivých rezortů.
1.5Zlepšení národního katalogu otevřených dat.
1.6Zavedení rolí v OVS, zodpovědných za elektronickou obsluhu klientů, napříč agendami, a stanovení správců služeb.
1.7Vytvoření systému.
1.8Zařazení metodik UX/UI do tvorby informačních systémů.
2DIGITÁLNĚ PŘÍVĚTIVÁ LEGISLATIVA
2.1Při tvorbě legislativy upravující digitální oblasti se budou zpracovatelé řídit doporučeními obsaženými v Zásadách pro tvorbu digitálně přívětivé legislativy.
2.2Podílet se na tvorbě evropské digitální legislativy.
2.3Dokončení projektů eSbírka a eLegislativa.
2.4Průběžné analyzování platných právních předpisů (zákonů, vyhlášek, nařízení a usnesení vlády) a návrhy novel agendových zákonů a základních procesních předpisů.
2.5Posílení práv občanů a firem na digitální služby.
2.6Analýza účinnosti všech zákonů a vyhlášek eGovernmentu a jejich případná aktualizace.
2.7Analyzovat a umožnit přesah služeb eGovernmentu a jejich využití pro soukromoprávní subjekty.
2.8Vydat metodiku pro zadávání veřejných zakázek v oblasti ICT, případně upravit Zákon o veřejných zakázkách.
2.9Vytvoření návrhů nových právních předpisů na podporu eGovernmentu.
3ROZVOJ PROSTŘEDÍ PODPORUJÍCÍHO DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE V OBLASTI eGOVERNMENTU
3.1Při tvorbě nového programovacího období bude ČR aktivně prosazovat alokaci prostředků z ESIF na podporu prostředí digitálních technologií, v rámci IKČR pro rozvoj rozsahu a dostupnosti služeb elektronické veřejné správy.
3.2Digitalizace dosud nedigitalizovaného obsahu.
3.3Vytvoření prostředí pro dlouhodobé ukládání a archivaci digitálního (úředního) obsahu.
3.4Rozvoj a provoz základních registrů.
3.5Aktualizace a realizace strategie v oblasti budování a využívání komunikační infrastruktury veřejné správy.
3.6Zavedení systému důvěryhodné elektronické identifikace do praxe.
3.7Rozvoj a provoz základních služeb.
3.8Podpora opatření kybernetické bezpečnosti pro veřejnou správu.
4ZVÝŠENÍ KAPACIT A KOMPETENCÍ ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ
4.1Návrh změn systemizace a katalogizace ICT profesí.
4.2Návrh a realizace opatření pro získání, udržení a rozvoj klíčových specialistů.
4.3Ve spolupráci s Vysokými školami navrhnout a realizovat systém, který zajistí vyšší přiliv kvalitních absolventů v požadovaných odbornostech do zaměstnaneckého poměru ve státním sektoru a zajistí jejich setrvání po definovanou dobu.
4.4Zvýšení celkových odborných kapacit s využitím sdílených kompetenčních center.
4.5Ustavení transformačních útvarů Projektové kanceláře a Architektonické kanceláře na úrovni přímé podpory nejvyššího vedení úřadu.
4.6Podpora kompetencí a zajištění kapacit pro realizaci změn.
4.7Zavedení nových rolí a systematizovaných míst pro výkon nových metod řízení v úřadu.
4.8Zavedení systému vzdělávání zaměstnanců pro řízení a realizaci změn směrem k efektivnímu eGovernmentu.
5EFEKTIVNÍ A CENTRÁLNĚ KOORDINOVANÉ ICT VEŘEJNÉ SPRÁVY
5.1Implementace procesu řízení Informační koncepce ČR.
5.2Alokace adekvátních lidských a finančních zdrojů pro realizaci IK ČR.
5.3Zavedení principů a postupů „Enterprise architektury“ do řízení eGovernmentu všech úrovní.
5.4Realizace optimálního modelu koordinace činnosti státních organizací a podniků, specializovaných na poskytování ICT služeb.
5.5Vytvoření eGovernment cloudu.
5.6Vydání a aktualizace národních funkčních a servisních standardů.
5.7Podpora sdílení údajů agendových systémů pro výkon agendy státní správy v přenesené působnosti.
5.8Podpora budování agendových systémů v samosprávné působnosti, spisové služby a oběhu dokumentů a provozních systémů (Mail, ERP, HR).
5.9Propojený datový fond.
5.10Veřejný datový fond tvořený publikovanými veřejnými údaji veřejné správy.
5.11GeoInformace.
5.12Efektivní koordinace, plánování, kontrola a zajištění zpětné vazby záměrů realizace IKČR a ostatních
IT zakázek.
5.13Budování agendových informačních systémů nové generace.
6EFEKTIVNÍ A PRUŽNÝ DIGITÁLNÍ ÚŘAD
6.1Efektivní a uživatelsky přívětivá IT podpora práce úředníků.
6.2Digitalizace vnitřních činností a dokumentů úřadu - konec referátníků a žádanek.
6.3Zavedení nových metod řízení úřadu a využití sdílených služeb.
6.4Modernizace podpůrných a provozních informačních systémů úřadů.
6.5Modernizace a posílení vnitřní digitální infrastruktury úřadu.