| Digitální Česko: Informační koncepce České republiky (2018) |
| Česká republika je jednou z předních zemí v praktickém využívání moderních služeb eGovernmentu,což významně přispívá k přívětivosti a celkové efektivitě výkonu veřejné moci |
| 1 | UŽIVATELSKY PŘÍVĚTIVÉ A EFEKTIVNÍ ON-LINE SLUŽBY PRO OBČANY A FIRMY |
| 1.1 | Vytvoření národního katalogu a vyhledávače služeb veřejné správy. |
| 1.2 | Centrální informační služby nové generace. |
| 1.3 | Rozvoj sdílených služeb univerzálních obslužných kanálů. |
| 1.4 | Rozvoj on-line „front-office“ služeb jednotlivých rezortů. |
| 1.5 | Zlepšení národního katalogu otevřených dat. |
| 1.6 | Zavedení rolí v OVS, zodpovědných za elektronickou obsluhu klientů, napříč agendami, a stanovení správců služeb. |
| 1.7 | Vytvoření systému. |
| 1.8 | Zařazení metodik UX/UI do tvorby informačních systémů. |
| 2 | DIGITÁLNĚ PŘÍVĚTIVÁ LEGISLATIVA |
| 2.1 | Při tvorbě legislativy upravující digitální oblasti se budou zpracovatelé řídit doporučeními obsaženými v Zásadách pro tvorbu digitálně přívětivé legislativy. |
| 2.2 | Podílet se na tvorbě evropské digitální legislativy. |
| 2.3 | Dokončení projektů eSbírka a eLegislativa. |
| 2.4 | Průběžné analyzování platných právních předpisů (zákonů, vyhlášek, nařízení a usnesení vlády) a návrhy novel agendových zákonů a základních procesních předpisů. |
| 2.5 | Posílení práv občanů a firem na digitální služby. |
| 2.6 | Analýza účinnosti všech zákonů a vyhlášek eGovernmentu a jejich případná aktualizace. |
| 2.7 | Analyzovat a umožnit přesah služeb eGovernmentu a jejich využití pro soukromoprávní subjekty. |
| 2.8 | Vydat metodiku pro zadávání veřejných zakázek v oblasti ICT, případně upravit Zákon o veřejných zakázkách. |
| 2.9 | Vytvoření návrhů nových právních předpisů na podporu eGovernmentu. |
| 3 | ROZVOJ PROSTŘEDÍ PODPORUJÍCÍHO DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE V OBLASTI eGOVERNMENTU |
| 3.1 | Při tvorbě nového programovacího období bude ČR aktivně prosazovat alokaci prostředků z ESIF na podporu prostředí digitálních technologií, v rámci IKČR pro rozvoj rozsahu a dostupnosti služeb elektronické veřejné správy. |
| 3.2 | Digitalizace dosud nedigitalizovaného obsahu. |
| 3.3 | Vytvoření prostředí pro dlouhodobé ukládání a archivaci digitálního (úředního) obsahu. |
| 3.4 | Rozvoj a provoz základních registrů. |
| 3.5 | Aktualizace a realizace strategie v oblasti budování a využívání komunikační infrastruktury veřejné správy. |
| 3.6 | Zavedení systému důvěryhodné elektronické identifikace do praxe. |
| 3.7 | Rozvoj a provoz základních služeb. |
| 3.8 | Podpora opatření kybernetické bezpečnosti pro veřejnou správu. |
| 4 | ZVÝŠENÍ KAPACIT A KOMPETENCÍ ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ |
| 4.1 | Návrh změn systemizace a katalogizace ICT profesí. |
| 4.2 | Návrh a realizace opatření pro získání, udržení a rozvoj klíčových specialistů. |
| 4.3 | Ve spolupráci s Vysokými školami navrhnout a realizovat systém, který zajistí vyšší přiliv kvalitních absolventů v požadovaných odbornostech do zaměstnaneckého poměru ve státním sektoru a zajistí jejich setrvání po definovanou dobu. |
| 4.4 | Zvýšení celkových odborných kapacit s využitím sdílených kompetenčních center. |
| 4.5 | Ustavení transformačních útvarů Projektové kanceláře a Architektonické kanceláře na úrovni přímé podpory nejvyššího vedení úřadu. |
| 4.6 | Podpora kompetencí a zajištění kapacit pro realizaci změn. |
| 4.7 | Zavedení nových rolí a systematizovaných míst pro výkon nových metod řízení v úřadu. |
| 4.8 | Zavedení systému vzdělávání zaměstnanců pro řízení a realizaci změn směrem k efektivnímu eGovernmentu. |
| 5 | EFEKTIVNÍ A CENTRÁLNĚ KOORDINOVANÉ ICT VEŘEJNÉ SPRÁVY |
| 5.1 | Implementace procesu řízení Informační koncepce ČR. |
| 5.2 | Alokace adekvátních lidských a finančních zdrojů pro realizaci IK ČR. |
| 5.3 | Zavedení principů a postupů „Enterprise architektury“ do řízení eGovernmentu všech úrovní. |
| 5.4 | Realizace optimálního modelu koordinace činnosti státních organizací a podniků, specializovaných na poskytování ICT služeb. |
| 5.5 | Vytvoření eGovernment cloudu. |
| 5.6 | Vydání a aktualizace národních funkčních a servisních standardů. |
| 5.7 | Podpora sdílení údajů agendových systémů pro výkon agendy státní správy v přenesené působnosti. |
| 5.8 | Podpora budování agendových systémů v samosprávné působnosti, spisové služby a oběhu dokumentů a provozních systémů (Mail, ERP, HR). |
| 5.9 | Propojený datový fond. |
| 5.10 | Veřejný datový fond tvořený publikovanými veřejnými údaji veřejné správy. |
| 5.11 | GeoInformace. |
| 5.12 | Efektivní koordinace, plánování, kontrola a zajištění zpětné vazby záměrů realizace IKČR a ostatních
IT zakázek. |
| 5.13 | Budování agendových informačních systémů nové generace. |
| 6 | EFEKTIVNÍ A PRUŽNÝ DIGITÁLNÍ ÚŘAD |
| 6.1 | Efektivní a uživatelsky přívětivá IT podpora práce úředníků. |
| 6.2 | Digitalizace vnitřních činností a dokumentů úřadu - konec referátníků a žádanek. |
| 6.3 | Zavedení nových metod řízení úřadu a využití sdílených služeb. |
| 6.4 | Modernizace podpůrných a provozních informačních systémů úřadů. |
| 6.5 | Modernizace a posílení vnitřní digitální infrastruktury úřadu. |