Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
1. "strategický cíl"
1.1 "specifický cíl"
1.1.1 "opatření"

Akční plán 2021-2023 ke koncepci Klientsky orientovaná veřejná správa 2030

Akční plán 2021-2023 ke koncepci Klientsky orientovaná veřejná správa 2030
1.Pro klienta dostupné a kvalitní služby veřejné správy
1.1Zlepšit kvalitu služeb poskytovaných veřejnou správou
1.1.1Optimalizace řešení životních událostí
1.1.2Tvorba analytických podkladů pro digitalizaci vybraných částí VS
1.1.3Tvorba návrhů a analýz pro implementaci e-služeb VS na transakční část portálu gov.cz
1.1.4Zlepšení informovanosti občanů o možnostech čerpání služeb VS
1.1.5Vytvoření a následná realizace vzdělávacího programu ke zlepšení pro-klientského přístupu úřadů VS
1.1.6Vytvoření nových či zdokonalení stávajících nástrojů hodnocení kvality poskytovaných služeb
1.1.7Elektronizace matriční agendy
1.1.8Hodnocení výkonu VS v ČR a doporučení pro zlepšení kvality služeb z pohledu OECD
1.2Zajistit optimální dostupnost služeb
1.2.1Vytvoření nové struktury výkonu přenesené působnosti
1.2.2Zrušení místní příslušnosti ve všech případech, kde je to vhodné
1.2.3Zajištění flexibilnějšího výkonu VS v aglomeracích
1.2.4Analytické zhodnocení zákonných úkolů v oblasti samosprávy
1.2.5Hodnocení dostupnosti služeb v území za pomoci inovativních nástrojů
1.2.6Analytické zhodnocení poskytování služeb VS občanům pobývajícím v zahraničí a následné kroky
2.Efektivně fungující systém veřejné správy
2.1Posílit řídící a koordinační mechanismy
2.1.1Analytické zhodnocení řízení VS v zahraničí
2.1.2Analytické zhodnocení kompetencí a jejich ukotvení
2.1.4Posílení řízení přenesené působnosti
2.1.6Posílení adresného financování výkonu přenesené působnosti
2.1.7Podmínění vzniku statutárního města
2.2Zefektivnit kontrolní mechanismy v oblasti nakládání s veřejnými prostředky
2.2.1Analytické zhodnocení slabých stránek současného systému kontrol veřejných prostředků
2.2.2Kompletní revize platného zákona o finanční kontrole
2.3Zlepšit právní prostředí
2.3.1Důsledné zpracování a kontrola RIA
2.3.2Ukotvení ex-post RIA
2.3.3Metodická podpora zpracování RIA
2.3.4Propojení právních předpisů v e-Sbírce s judikaturou
2.3.5Rozšíření e-Sbírky o publikaci právních předpisů ÚSC
2.4Zefektivnit spolupráci obcí
2.4.1Podpora meziobecní spolupráce ve správních obvodech obcí s rozšířenou působností coby přirozených mikroregionálních center
2.4.2Zřízení specifického institutu meziobecní spolupráce v rámci aglomerací
2.5Vytvořit prostřední podporující inovace a rozvíjet AI a automatizaci
2.5.1Analytické zhodnocení systému inovací veřejných politik a sdílení zkušeností v oblasti inovací
2.5.2Implementace doporučení analýzy
2.5.3Analytické zhodnocení potenciálu využití automatizace/umělé inteligence v agendách veřejné správy a následná realizace doporučení
3.Efektivně fungující instituce veřejné správy
3.1Rozšířit rozhodování a plánování na principu evidence-informed
3.1.1Rozvoj kompetencí analytických pracovníků ve VS
3.1.2Zvýšení povědomí VS o významu analytické práce a evidence-informed rozhodování
3.1.3Vytvoření platformy sdílení dat pro analytickou práci
3.1.4Ukotvení analytických týmů v organizační struktuře státní správy
3.1.5Vytvoření systému sběru dat o veřejné správě
3.2Rozšířit aplikaci trvale udržovaných přístupů k řízení kvality
3.2.1Podpora rozvoje zavedeného systému řízení kvality ve služebních úřadech
3.2.2Realizace školení
3.2.3Realizace systému oceňování služebních úřadů za úspěchy v oblasti řízení kvality
3.2.4Benchmarking ve státní službě
3.2.5Sdílení dobré praxe
3.2.6Metodické vedení nastavení a udržování systému řízení organizace
3.2.7Metodická podpora systému řízení organizace
3.2.8Zpřístupnění metodiky CAF 2020 úřadům ÚSC
3.3Zlepšit uplatnění principů udržitelného rozvoje
3.3.1Zasazení perspektivy udržitelného rozvoje do systému vzdělávání pro veřejnou správu
3.3.2Vzdělávání a osvěta v oblasti enviromentální odpovědnosti
3.3.3Osvětová činnost a metodická podpora v oblasti sociálně odpovědného a obecně strategického zadávání veřejných zakázek
3.3.4Hodnocení udržitelného rozvoje
3.4Zvýšit význam a kvalitu provádění strategického řízení
3.4.1Další rozvoj a implementace metod a nástrojů pro strategické řízení
3.4.2Vznik a rozšiřování inovací pro strategické řízení
3.4.3Zlepšování prostředí pro strategické řízení
3.4.4Rozšiřování znalostí a zkušeností ve strategickém řízení
3.5Sjednotit kvalitu prováděných projektových prací ve státní správě
3.5.1Zavedení minimálních standardů projektového řízení pro instituce státní správy
3.5.2Sjednocení kompetencí projektových manažerů v institucích státní správy a katalogizace projektových prací
4.Kompetentní lidské zdroje
4.1Zvýšit znalosti a dovednosti volených zástupců územně samosprávných celků
4.1.1Zavedení systémového vzdělávání zastupitelů
4.1.2Zavedení povinného ověření zvláštní odborné způsobilosti u všech volených zástupců vykonávajících přenesenou působnost
4.2Zvýšit znalosti a dovednosti úředníků územně samosprávných celků
4.2.1Standardizace vstupního vzdělávání úředníků ÚSC
4.2.2Nastavení obsahu správních činností, přípravy a ověření zvláštní způsobilosti podle působnosti jednotlivých ÚSC
4.2.3Zlepšení koordinace procesu uznávání rovnocennosti vzdělání
4.3Zkvalitnit vzdělávání ve státní správě
4.3.1Centrální vzdělávání v průřezových oblastech
4.3.2Prohlubování vzdělání v klíčových správních činnostech
4.3.3Centrální evidence absolvovaných vzdělávacích akcí
4.3.4Změna pojetí struktury vzdělání v kontextu zákona o státní službě
4.3.5Standardizace vstupního vzdělávání úvodního
5.Informovaní a účastnící se občané
5.1Zlepšit komunikaci veřejné správy směrem k veřejnosti
5.1.1Metodické vedení komunikace institucí veřejné správy s veřejností
5.1.2Zavedení povinnosti centrálních orgánů státní správy zpracovávat komunikační strategie
5.1.3Realizace odborných setkání a tvorba informačních materiálů za účelem zvyšování informovanosti o dění ve veřejné správě
5.1.4Metodické vedení komunikace institucí veřejné správy se specifickými skupinami
5.2Zvýšit povědomí o možnostech účasti občanů na veřejném dění, tyto možnosti usnadňovat
5.2.1Šíření znalosti o formách možné účasti obyvatel na veřejném dění
5.2.3Analytické zhodnocení fungování subobecní struktury a z toho plynoucí následné kroky